Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb nu dus de kobo libra 2 en die heeft touchscreen. Lijkt me ook onmogelijk om anders nieuwe boeken te zoeken in de kobo shop enzo. Touchscreen werkt ook voor volgende bladzijde. Maar omdat het zijstuk zo breed is en ik hem daar vasfhoud gebruik ik de knoppen.

1 like

Ben voor de 2de begonnen aan een klein leven, maar ik kom er niet doorheen. Denk dat ik het opgeef haha

1 like

Ben je verder gekomen dan de vorige keer?

2 likes

Ik kwam echt boeken tegen waarvan ik echt stomverbaasd was dat die in een top1000 staan, the fuck haha.

En ik denk dat ik nog wel wat gemist kan hebben want ik lees Engels en ik herkende some echt titels pas laat.

5 likes

200-500 gestemd maar het zijn er 207 haha.

3 likes

Ja hahaha ik ga even achterhalen hoe ze deze lijst hebben samengesteld. Ik heb destijds enorm genoten van de Twilight-serie, maar of die in de categorie ‘mooiste boeken ooit’ vallen…

Edit: “De Hebban 1000 wordt jaarlijks samengesteld op basis van de persoonlijke toplijsten van duizenden leden van de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen.”
Dus ik denk dat ze gewoon alle lijsten, ook oude lijsten, meepakken?

3 likes

Wat een werk zeg. Ik kwam op 260 uit, het helpt ongetwijfeld dat ik alle boeken van Karin Slaughter heb gelezen want die was goed vertegenwoordigd in de lijst. Verder viel het me op dat er weinig jeugdliteratuur in stond maar juist veel YA, behoorlijk wat klassiekers maar vooral heel erg veel thrillers. Juist hele mooie, iets bijzonderdere verhalen miste ik.

En herkenbaar @Insouciance , ik zat ook soms naar een kaft te kijken dat ik dacht, hmm komt me bekend voor. Maar dan dus in het engels gelezen.

2 likes

Sodeknetter leuk om te weten maar bij boek 153 en 46 boeken op mijn vingers geteld te hebben haak ik af :joy: Binnenkort nog een poging als ik achter mijn laptop zit

6 likes

Ja, jammer dat er geen vinkjes optie is. Dat gaat wat makkelijker

1 like

Dat is er wel! Je moet dan alleen een account hebben of aanmaken.

1 like

Ah, dat heb ik niet. Verklaard een hoop.

Ongeveer het zelfde, maar heb de moed opgegeven. Geen zin meer haha.

@buffel die ga ik op mijn lijstje zetten, thnx

2 likes

135 maar als ik alle boeken mee zou tellen die ik niet heb uitgelezen dan kom ik op veel meer boeken uit. Van een heel aantal boeken heb ik wel de verfilming gezien. Ik ben helemaal verbaast hoeveel boeken wel niet verfilmd zijn.

1 like

Vind je fantasie leuk? Foucher had laatst een lijst gepost bij de show je boekenkast dacht ik.

Deze! Edit: is wel veel Engels zie ik. Geen idee of het veel vertaald is.

Zelf lees ik niet veel young adult, maar ik vind jeugdboeken wel heel leuk. Wat ik zo kan bedenken

Annet Schaap en Anna Woltz zijn aanraders.
Sarah Crossan is leuke young adult.
Ijzerkop en galgenmeid van Jean Claude-Rijckgehem zijn aanraders.
Daisy Jones and the six is op het randje van young adult denk ik.

3 likes

Als je dystopische YA leuk vindt, zou ik Neal Shusterman aanraden. Veel van zijn boeken zijn series, maar ze lezen heel makkelijk weg en zijn goed geschreven.

2 likes

Als je van fantasy houdt kan ik de Caraval-trilogie van Stephanie Garber aanraden.

1 like

Dan is de verkikkerd trilogie en de onbreekbaar trilogie van Lisette Jonkman misschien wel leuk.

Onverwacht van Jenni Hendriks
Niet te filmen van Sophie Kinsella
Ik geef je de zon van Jandy Nelson

1 like

Al zijn de boeken van Lisette geen YA, maar leuk zijn ze wel inderdaad! Vooral de Verkikkerd-trilogie, vond de Onbreekbaar-trilogie stukken minder.

@Zemraluani Ik vind Morgan Matson altijd leuk schrijven in dat genre, maar daar zijn er maar weinig van vertaald helaas.

3 likes

Klopt maar verkikkerd gaat over studententijd en staat vaak in de bibliotheek bij de D boeken! Young Adult is ook maar een vage term vind ik.

Verkikkerd valt officieel onder feelgood, geloof ik. Maar hierbij is de scheidingslijn wel dun door de leeftijd van de personages.

1 like