Het algemene boekentopic (Deel 2)

Niet hetzelfde genre maar wat vind je van Murakami? Kafka op het strand, bijvoorbeeld?

Marukami vind ik geweldig maar ken ik daarom ook allemaal al :grimacing: Sorry haha

1 like

Ik heb mijn leesvibe eindelijk terug!!
Ik ben halverwege het Gouden kompas toch maar gestopt en dat was echt een goede keuze, ik zat ook een vreselijk luisterboek te luisteren en die heb ik wel afgeluisterd maar was blij dat die klaar is. Daarna in anderhalve dag een nieuwe chicklit geluisterd.
Ben nu ongetemd aan het lezen, en zie mij aan het luisteren.
Ik was eerst aan een luisterboek begonnen dat ik denk ik al gelezen heb :sweat_smile:. Ik weet nog maar van 1 van de 2 hoofdpersonen de verhaallijn, maar ben er toch maar mee gestopt.

2 likes

Ohhh lampje vond ik zoo prachtig! Ik heb die 2 x gelezen in 2 jaar, echt genieten. Maar het moet wel echt je genre zijn (vooral omdat het wel echt voor Kids van rond de 10 is geschreven).

2 likes

Ik heb net Nevermoor gelezen en ik vond hem echt tof. Beetje Harry Potterachtige vibes ofzo.

1 like

Alle boeken die tot nu toe uit zijn vind ik erg leuk!

1 like

Ik ga binnenkort met boek 2 beginnen :grin:

1 like

Ik zag deze al een paar keer genoemd worden en ik had zin in wat luchtigs dus ik dacht dan zal een kinderboek prima zijn. Maar wauw! Ik was niet voorbereid op hoe geweldig ik het boek vond. Het zegt misschien meer over de boeken die ik de afgelopen tijd las maar ik werd er zo blij van. Dus ik heb ze inmiddels alle drie uit :smile:

2 likes

Ik heb vanochtend The invisible life of Addie LaRue uitgelezen :star::star::star::star: Een bijzonder boek. Heel veel symboliek (waar ik wss nog de helft van heb gemist) en een bizar verhaal dat toch heel realistisch lijkt. Eerst vond ik het te langdradig/langzaam, maar het einde maakte veel goed. Alles valt dan op zijn plek en ik denk dat ik het boek nog meer zou waarderen als ik het opnieuw zou lezen.

2 likes

Gisteren Mary Poppins returns gezien en daar zingt ze een liedje dat mij aan deze vraag deed denken :grin:

2 likes

Ik heb hier Echo liggen en ik heb het boek na de derde pagina alweer dicht gedaan omdat ik het eng vond :sweat_smile:

Ik ben nu echo aan het lezen. Hex vond ik niet erg eng en echo eigenlijk ook niet. Alleen krijg ik er dus wel nachtmerries van, letterlijk. Heb ik nooit bij een boek. Dus kan je helaas niet geruststellen.

Oh ik stel die ook steeds uit… denk van de zomer maar buiten lezen in plaats van 's avonds voor het slapen.

1 like

Ja ik heb Hex nooit uit durven lezen en Echo is ook wel echt terrifying en bedenk me nu dat ik hem al een week niet meer aangeraakt heb. Deze schrijver :+1:

Echo is minder eng vanwege de locatie, denk ik! De locatie in Hex is echt een plek die je kent en de locatie in Echo (de bergen) is toch verder van je bed. Het begin van Echo vond ik wel echt creepy direct haha, dus stel je er wel op in

Wordt het beter/minder eng als je wat verder bent? Ik vond Hex trouwens best goed te doen qua engheid.

Ik vond het begin nog het spannendste denk ik. Het wordt op een gegeven moment allemaal erg onrealistisch. Bij Hex bleef het altijd nog ergens wel realistisch ofzo

In 1 zin de kern van het verhaal:

Het gaat over een jongen die wordt bezeten door een berg nadat hij er heeft geklommen

Ik hoef dit boek niet te lezen maar ben wel geĆÆntrigeerd door wat er in de spoiler staat. Kan me er weinig bij voorstellen hoe dat in z’n werk gaat haha?

1 like

Ik vond echo meer freaky, maar die heb ik als eerste gelezen dus dat was mijn kennismaking met zijn stijl. Als ik 't andersom had gelezen was 't misschien anders

Ja vond ik ook. Het eerste gedeelte van Hex is echt heel goed, de laatste 30 pagina’s vond ik te overdreven.