Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oh juist, dat was ik al vergeten! Maar niet met volledige naam, toch? Was dat niet enkel een verwijzing naar een ‘‘influencertopic’’?

Ja idd!

1 like

Ik heb net het eerste hoofdstuk van The Body Keeps The Score uit van Bessel van der Kolk en pfoe, het komt nu al binnen.

1 like

Ooh interessant, ik heb die laatst ook van de bieb geleend en ben heel benieuwd! Maar hij is wel erg dik dus dat houdt me ergens een beetje tegen om erin te beginnen… Maar misschien toch maar gewoon starten dan!

Ja, het leest wel echt vlot ondanks de zware materie dus laat de dikte je niet afschrikken!

1 like

Ik vind het zo stom als ebooks duurder zijn dan de fysieke variant :weary: why?!

5 likes

Oh hier ben ik na een paar hoofdstukken afgehaakt, gewoon omdat ik het zooooo lastig vind om nonfictie te lezen soms. Kom er gewoon niet echt ‘in’. Maar zeker interessant boek! (Goede reminder dat ik wellicht weer eens een poging moet wagen :wink: )

2 likes

De reden hiervoor is dat ebooks makkelijker illegaal verspreid kunnen worden!

Maar dat ga je niet tegen met een hogere prijs toch? Bij verreweg de meeste boeken is het ebook ook wel goedkoper dan de paperback, maar af en toe kom ik er eentje tegen waarbij dat niet zo is.

Nee je gaat het niet tegen maar de ‘schade’ voor de uitgeverij is zo wel iets kleiner. Dat is de uitleg die ik kreeg toen ik bij een uitgeverij werkte tenminste

1 like

Interessant! Dan zal het ook wel zo zijn, het lijkt alleen zo onlogisch omdat je als uitgever een onbeperkt aantal ebooks kunt maken voor dezelfde prijs (toch?) en er voor meer papieren boeken ook meer materiaalkosten in gaan zitten.

1 like

Illumicrate aankondigingen van gisteren en vandaag:

Moet A Marvelous Light nog maar gauw even lezen haha, had jij hem al gelezen @DaintyDream? Zo ja, wat vond je er van?

1 like

Die Gideon the Ninth set ziet er zoooo nice uit :heart_eyes: Heb nu een berichtje gestuurd of je ook toegang krijgt tot de presale als je een Afterlight subscription hebt ipv hun normale subscription :crossed_fingers: Wil m niet weer mislopen zoals The Atlas Six + vervolg.

Ga jij hem bestellen?

3 likes

Ik denk het wel! Het zijn tot nu toe (Nona is nog niet uit) populaire boeken, ik heb wel een paar keer getwijfeld om ze te bestellen. Ben er in ieder geval wel benieuwd naar! Ik was gisteren na de aankondiging begonnen aan Gideon als audioboek, maar ik ben al gauw in slaap gevallen (ik moest slapen voor mijn nachtdienst aan). Kan er nog niets over zeggen dus!

Ik heb in de comments nog niets gelezen over Afterlight subscribers, maar ik hoop dat je ook voorrang krijgt.

3 likes

Ohh goede! Misschien dat ik ook een paar hoofdstukken in deel 1 lees om te kijken of het uberhaupt wat voor mij is, maar verwacht van wel. Wil je laten weten wat je ervan vindt als je wat geluisterd hebt? :slight_smile:

Ik zie net in de comments dat Afterlight Subscribers ook meedoen aan de presale dus dat is fijn.

2 likes

Vond dit wel leuk om te delen, had een box besteld bij Books That Matter, een Engels door vrouwen gerund boekenabbo bedrijf en in de box zit ook alleen maar vrouwelijke auteurs. Boek van deze maand was the Secret Lives of Church ladies, en er zaten ook nog allemaal goodies in!

22 likes

Oh leuk zeg! Ik ben meteen geinfluenced haha - ik heb even op hun site gekeken, heb jij dan de month subscription en niet de “book only”? Hoe lang duurde het voordat je het binnen had? Ik wil het ook :heart_eyes:

3 likes

Ja maar dan wel voor 1 maand! Dus dan komt ie maar eenmalig. Deed er ongeveer 3 weken over (dus ik krijg nu die van juli, als je nu besteld krijg je die van augustus denk ik), ik moest wel nog 5 euro inklaringskosten betalen…

1 like

@Briseis ik kom maar niet door De morgenster heen, wat doe ik verkeerd? in theorie zou ik het net zo geweldig moeten vinden als jij, maar ik blijf nu steken in dat essay over de dood en het voelt als een lijdensweg :cry:

2 likes

Nou ik ben door jou begonnen in Crossroads en ben er nu al helemaal weg van. Ik ben al op de helft. Zo heerlijk om weer eens een dik boek te hebben die ik niet aan de kant wil leggen :star_struck:

5 likes