Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik vind het leven echt te kort om boeken te lezen waar je niet lekker in komt!

15 likes

Ja soms is het echt een paar keer achter elkaar mis. Welke heb je uitgezocht?

2 likes

Ben echt verslaafd aan Colleen Hoover’s boeken joh. Zijn de enige die ik in 1 ruk uitlees.

Al gelezen:

• it ends with us
  • reminders of him
  • november 9
  • ugly love
  • maybe someday
  • hopeless
  • regretting you
  • verity
  • all your perfects
  • heart bones

En ik heb nog liggen:

• losing hope
  • confess

Gewoon in élk boek van haar moet ik huilen of krijg ik traanogen of whatever.

8 likes

Okee nieuwe lijst nieuwe kansen! Hoeveel boeken heb je gelezen van de ‘100 years of popular books’ op Goodreads?

• 0-10
  • 11-20
  • 21-30
  • 31-40
  • 41-50
  • 51-60
  • 61-70
  • 71-80
  • 81-90
  • 91-100

0 stemmers

Ik heb er 16, maar lees ook vooral contemporary met af en toe een klassieker

3 likes

18, heb wel veel verfilmingen gezien. Ik wist van veel boeken ook helemaal niet dat ze al zo oud waren!

2 likes

Maar 1 hahahha (1984). Wel veel op mn to read staan zie ik.
Maar ik kan me er altijd slecht toe zetten om classics te lezen.

3 likes

Echt een random lijst wel. Ze hebben dus zomaar wat boeken gekozen die binnen een jaar populair waren ipv de populairste dat jaar

2 likes

Ja dat heb ik ook wel!

2 likes

Ik kwam op 13 maar de (oude) klassiekers die ik hiervan las vond ik wel zulke ongelooflijke kutboeken om te lezen #sorrynotsorry. Oke behalve The Bell Jar, die was mooi. Ik had op een gegeven moment als doel om meer klassiekers te lezen maar na boek 4 die ik zo vreselijk vond heb ik de hoop opgegeven :joy:

Zo, nu ga ik eens even zitten voor die Hebban lijst want daar ben ik wel benieuwd naar!

2 likes

Hoe vond je the push?

Ik heb 'm vier sterren gegeven op Goodreads! Lekker duister verhaal, prima geschreven, denk dat het wel wat voor je is

1 like

Dankje! Heb hem besteld :relaxed: En 9 andere boeken.

Ik zag ook een boek die me vet leuk lijkt, maar nog slecht te kopen in NL helaas, dus die moet ik ff in de gaten houden: hidden pictures.

Goede beoordelingen ook.

4 likes

Tof! Welke heb je nog meer besteld?

Deze;

Samenvatting

Laatste tijd alleen Colleen Hoover gelezen dus wilde nu weer even wat meer thrillers.

5 likes

Nice!! ik vond The last house on needless street ook geweldig. En ben benieuwd wat je van Dark Matter vindt, die staat al eeuwen op mijn lijst en goeie dingen over gehoord

1 like

Hebben jullie goede tips voor management boeken // boeken waarvan je kan leren // jezelf leert kennen in werkomgeving.

Ik zou graag meer daarover willen lezen en dan minder met mijn hart op de tong reageren.

Wil je laten weten wat je van Dark Matter vindt? Staat ook hier al eeuwen op mijn lijstje om te lezen haha

1 like

Ik heb hetzelfde en ben er laatst (toen ik The Bell Jar aan het lezen was) achter gekomen dat een reading guide hier heel erg bij helpt. Sparknotes, Cliffsnotes en Shmoop (gebruikte ik al voor boekverslagen ;)) hebben voor alle classics per hoofdstuk een samenvatting en een analyse. Heb er zo echt veel meer uitgehaald, waar ik zelf waarschijnlijk niet op was gekomen!

9 likes

Dit had ik moeten weten toen ik The secret history las :sweat_smile:

2 likes

Wat een goede tip, ga het gelijk opslaan!

1 like