Het algemene boekentopic (Deel 2)

Dankje! Heb hem besteld :relaxed: En 9 andere boeken.

Ik zag ook een boek die me vet leuk lijkt, maar nog slecht te kopen in NL helaas, dus die moet ik ff in de gaten houden: hidden pictures.

Goede beoordelingen ook.

4 likes

Tof! Welke heb je nog meer besteld?

Deze;

Samenvatting

Laatste tijd alleen Colleen Hoover gelezen dus wilde nu weer even wat meer thrillers.

5 likes

Nice!! ik vond The last house on needless street ook geweldig. En ben benieuwd wat je van Dark Matter vindt, die staat al eeuwen op mijn lijst en goeie dingen over gehoord

1 like

Hebben jullie goede tips voor management boeken // boeken waarvan je kan leren // jezelf leert kennen in werkomgeving.

Ik zou graag meer daarover willen lezen en dan minder met mijn hart op de tong reageren.

Wil je laten weten wat je van Dark Matter vindt? Staat ook hier al eeuwen op mijn lijstje om te lezen haha

1 like

Ik heb hetzelfde en ben er laatst (toen ik The Bell Jar aan het lezen was) achter gekomen dat een reading guide hier heel erg bij helpt. Sparknotes, Cliffsnotes en Shmoop (gebruikte ik al voor boekverslagen ;)) hebben voor alle classics per hoofdstuk een samenvatting en een analyse. Heb er zo echt veel meer uitgehaald, waar ik zelf waarschijnlijk niet op was gekomen!

9 likes

Dit had ik moeten weten toen ik The secret history las :sweat_smile:

2 likes

Wat een goede tip, ga het gelijk opslaan!

1 like

The Secret History is sowieso een bar slecht boek, gewoon een leeg verhaal in een jasje van pretentieuze taal en interessantdoenerij dus daar valt sowieso niet veel uit te halen! :thumbsup: (sorry ik haat TSH echt met heel mn hart)

3 likes

Ah, dan heb ik het toch goed begrepen! Ben het helemaal met je eens

1 like

Oehhh heel nice. De hele linkerrij staat nog op mijn tbr haha. Evelyn Hugo is in ieder geval erg goed!

1 like

Pfft. Ik heb een jaar geleden een nieuwe ereader moeten kopen omdat mijn ereader vastgelopen was op de slaapstand.

3 keer raden wat er met mijn jaar oude ereader is gebeurd :sob: Opladen werkt niet, resetten kan niet. Dan maar binnen de garantie ruilen maar wat is dit irritant zeg! Heeft iemand nog een andere tip om 'm van slaapstand te krijgen? Dat hij daarop vastloopt is wel een bekend probleem en lijkt weinig meer aan te doen.

Heb je m al eens aan de lader gehangen? En aan-uit knop heeel lang inhouden? Gaat er dan wel een lampje aan aan de onderkant? (Gok dat je een kobo clara hebt?)

Ingedrukt houden werkt niet en hij ligt nu net aan de oplader, op hoop van zegen. Volgens mij was hij twee dagen geleden nog halfvol (en niet meer gebruikt) maar zul je net zien dat de wifi nog aanstond ofzo.

Kobo Clara idd. De Kobo Aura ging na 3.5 jaar op deze manier opeens kapot. De Sony daarvoor had na 6 jaar nog geen kuren (maar werkte niet meer met bol.com) en wordt nu nog steeds door iemand gebruikt :smiling_face_with_tear:

Ik heb hem gelezen inderdaad! Ik moest even inkomen, maar vond het uiteindelijk leuk. Haha sorry, ik ben heel slecht in omschrijven wat ik van een boek vind, maar het las lekker door :slight_smile: ik ga deze editie van het tweede boek wel bestellen!

1 like

Ik heb het uit. Sommige beschrijvingen van therapiegesprekken waren zo herkenbaar, echt interessant en ook jammer hoe ‘universeel’/typisch sommige gevoelens en overlevingsmechanismes zijn.

Wat zouden jullie aanraden als eerste fantasyboek? Heb geen idee of ik het wat vindt dus welke vinden jullie de beste? Als er een beetje een romance (enemies to lovers ofzoiets) of een thriller aspect in zit zou leuk zijn.

Oh ja behalve dan HP, THG, Twilight en de Evermore series toen ik jonger was.

2 likes

Misschien de A Court of Thorns and Roses serie van Sarah J. Maas? Zou het zelf niet het beste fantasyboek ooit noemen, maar er zit behoorlijk wat romance in en de fantasywereld is niet al te ingewikkeld dus goed te doen voor iemand die net begint met fantasy! En je vindt Colleen Hoover leuk toch? Denk dat dit dan ook wel wat voor je is

3 likes

Ik vind dit denk ik het mooiste fanatsyboek dat ik ooit heb gelezen Heer van het Woud, Megan Lindholm | 9789024529254 | Boeken | bol.com
Het is niet een hardcore fantasy, maar volgens veel omschrijvingen valt ie er wel onder.

2 likes