Het algemene boekentopic (Deel 2)

Pfft. Ik heb een jaar geleden een nieuwe ereader moeten kopen omdat mijn ereader vastgelopen was op de slaapstand.

3 keer raden wat er met mijn jaar oude ereader is gebeurd :sob: Opladen werkt niet, resetten kan niet. Dan maar binnen de garantie ruilen maar wat is dit irritant zeg! Heeft iemand nog een andere tip om 'm van slaapstand te krijgen? Dat hij daarop vastloopt is wel een bekend probleem en lijkt weinig meer aan te doen.

Heb je m al eens aan de lader gehangen? En aan-uit knop heeel lang inhouden? Gaat er dan wel een lampje aan aan de onderkant? (Gok dat je een kobo clara hebt?)

Ingedrukt houden werkt niet en hij ligt nu net aan de oplader, op hoop van zegen. Volgens mij was hij twee dagen geleden nog halfvol (en niet meer gebruikt) maar zul je net zien dat de wifi nog aanstond ofzo.

Kobo Clara idd. De Kobo Aura ging na 3.5 jaar op deze manier opeens kapot. De Sony daarvoor had na 6 jaar nog geen kuren (maar werkte niet meer met bol.com) en wordt nu nog steeds door iemand gebruikt :smiling_face_with_tear:

Ik heb hem gelezen inderdaad! Ik moest even inkomen, maar vond het uiteindelijk leuk. Haha sorry, ik ben heel slecht in omschrijven wat ik van een boek vind, maar het las lekker door :slight_smile: ik ga deze editie van het tweede boek wel bestellen!

1 like

Ik heb het uit. Sommige beschrijvingen van therapiegesprekken waren zo herkenbaar, echt interessant en ook jammer hoe ā€˜universeel’/typisch sommige gevoelens en overlevingsmechanismes zijn.

Wat zouden jullie aanraden als eerste fantasyboek? Heb geen idee of ik het wat vindt dus welke vinden jullie de beste? Als er een beetje een romance (enemies to lovers ofzoiets) of een thriller aspect in zit zou leuk zijn.

Oh ja behalve dan HP, THG, Twilight en de Evermore series toen ik jonger was.

2 likes

Misschien de A Court of Thorns and Roses serie van Sarah J. Maas? Zou het zelf niet het beste fantasyboek ooit noemen, maar er zit behoorlijk wat romance in en de fantasywereld is niet al te ingewikkeld dus goed te doen voor iemand die net begint met fantasy! En je vindt Colleen Hoover leuk toch? Denk dat dit dan ook wel wat voor je is

3 likes

Ik vind dit denk ik het mooiste fanatsyboek dat ik ooit heb gelezen Heer van het Woud, Megan Lindholm | 9789024529254 | Boeken | bol.com
Het is niet een hardcore fantasy, maar volgens veel omschrijvingen valt ie er wel onder.

2 likes

Klinkt op zich wel oke! Maar is ie wel een beetje ā€˜dark’? Daar houd ik namelijk denk ik wel van als het om fantasy gaat.

Of haar andere serie Throne of Glass misschien. Als je de series die je gelezen hebt toen je jonger was leuk vond is Vampire Academy misschien ook wel wat, maar dat is meer paranormal dan echt fantasy.

Of misschien klinken de synopsis als een van deze series al wat voor je, hebben allemaal romance naast het gewone plot: An Ember in the Ashes van Sabaa Tahir, Shadow and Bone van Leigh Bardugo, Rebel in the Sands van Alwyn Hamilton, The Cruel Prince van Holly Black.

Ja vond vooral THG en Evermore leuk! En paranormal is ook goed.
Ik zal ze eens opzoeken.

1 like

Low key fantasy: The House in the Cerulean Sea

Ik kan Jade City ook erg aanraden, misschien Mistborn (eerste boek: The Final Empire)?

4 likes

Mijn eerste was volgens mij de Nimmernacht trilogie van Jay Kristoff en die vind ik nog steeds super!

1 like

Misschien nog Jonathan Strange & Mr Norrell van Susanna Clark? Tikt je wensen af en zeker dark. Wel meteen een dikke pil, misschien heb je daar geen zin in om mee te beginnen.

2 likes

The Prison Healer van Lynette Noni is ook een aanrader :slight_smile: ben nu bezig in boek 3.

1 like

Die eerste 2 klinken goed!

@elegance een school voor huurmoordenaars klinkt wel heel cool! Heb je m in t NL of eng gelezen?

@houseofmemories klinkt ook leuk!

Teveel goede opties haha, wil er wel 2 aanschaffen. Twijfel nu tussen:

• the prison healer
  • neverknight chronicle
  • jade city
  • the house in the cerulean sea
  • Vampire academy
  • six of crows
  • throne of glass
  • empire of the vampire

0 stemmers

Uiteraard op mijn twee suggesties gestemd hahaha, maar eigenlijk zit je met alles wel goed. Behalve Throne of Glass, enorm overrated.

Six of Crows is al jaren geleden, maar vond hem heel leuk. Er gaat wel een trilogie aan vooraf, Shadow and Bone, je kan ze los van elkaar lezen maar ik heb zelf wel eerst die trilogie gelezen. Vond ik achteraf ook wel heel fijn dat ik voor die keuze ben gegaan, er wordt af en toe wel verwezen naar de trilogie. Maar het kan dus wel!

2 likes

Ik las hem in het NL maar als je makkelijk leest in het engels zou ik dat absoluut doen!! Er zitten ook wel wat grapjes in die veel beter in het engels tot hun recht komen. Empire of the vampire vond ik ook amazing trouwens, die is heel dark.

2 likes

Ahh ja dat zou dan miss handiger zijn!
Ik neig sowieso naar die Nimmernacht, vind die echt leuk klinken. Die house of the cerulean seanklinkt ook heel leuk… maar dat stukje over six dangerous children en dan zeggen ze een gnome een pomeriaan en een groene blob? Wat? Dat klinkt zo raar?

@elegance ligt een beetje aan hoe moeilijke taal er wordt gebruikt in het boek eigenlijk, lees normaal veel engels (thrillers/YA) maar echt literaire boeken kan ik ook niet in het engels lezen.

3 likes

De personages zijn ā€œgekā€ inderdaad, maar (ik kom even niet op het Nederlandse woord, sorry) het is zo wholesome. :heart:

Fanart is van sameeksha.haste op Instagram.

4 likes