Duizend schitterende zonnen vond ik jaren geleden echt fantastisch en toen ook echt een verdwijn verhaal. Afgelopen jaar geprobeerd te herlezen maar ik vond er echt helemaal niks meer aan. Zo gek hoe dat kan veranderen.
Ik zit nu op 2/3e van Piranesi en ben er op dit moment nog niet over uit of dit een 4āļø of 5āļø-read gaat worden. Ik vind hem in ieder geval heeeel tof en intrigerend.
Ik ben net over de helft van De correcties van Jonathan Franzen. Maar hij valt me een beetje tegen ofzo? Het is goed geschreven, alleen wordt er op sommige dingen zo erg doorgegaan dat ik maar een beetje half ga lezen. Jammer, want ik had hoge verwachtingen.
Oh echt? Ik heb die heel lang geleden meerder keren herlezen omdat ik m zo mooi vond, hoe was het nu?
Ik ben denk ik vorig jaar al in Max begonnen, steeds stukjes. Maar nu zit ik er eindelijk in!! P819 al, bijna uit
Met dit boek ben ik juist gestopt omdat ik er helemaal niks van snapteš
Ik heb The House in the Cerulean Sea net uit en poeh, wat een zoetsappig, en cheesy verhaal zeg ik vond er niet veel aan, heel voorspelbaar en de āboodschapā voelde wat geforceerd.
Ik lees ook in kritische recensies dat dit verhaal gebaseerd is op residential schools waar de Canadese overheid in de jaren '60 inheemse kinderen gedwongen in plaatste, en deze schrijver dacht, laat ik dat wat gezelliger maken met een fantasy-sausje. En ze leven nog lang en gelukkig! Echt niet OK om die gebeurtenissen zo in te zetten voor je boek
Grappig, ik heb afgelopen jaren precies deze boeken gelezen en vond ze ook top! Zeker honderd jaar eenzaamheid, vond die echt geweldig. Zal morgen even kijken of ik nog aanraders heb!
Ik moet zeggen, dat ik dat boek (rivierkreeften) 4 sterren heb gegeven, maar moet bekennen dat de schrijfstijl ook vrij zeurderig was. Ik weet ook niet of 3 sterren een eerlijkere rating zou zijn eigenlijk. Dit boek heeft me alleen even uit een leesdip gehaald, en was precies wat ik even nodig had op het moment en dat beĆÆnvloedt mijn rating ook vaak haha.
Heb je Pachinko al gelezen? Die spreekt je dan misschien ook aan!
Die heb ik gisteren besteld!
Idk hoe je dit in het NL zegt, maar crack jij de spine van je boeken als je leest?
- Nee absoluut niet
- Ja altijd eigenlijk
- Soms
0 stemmers
Vanaf hoeveel gelezen boeken is voor jouw doen een goede leesmaand?
- 1 boek
- 2-4 boeken
- 5-7 boeken
- 8-10 boeken
- Meer dan 10 boeken
0 stemmers
Ik lees eigenlijk nooit maar 1 boek in een maand. Het is óf 3 in 2 uur (bij wijze van) of geen enkel boek. Een goede leesmaand zou 't voor mij dus vooral zijn als ik elke dag eventjes de tijd maak om te lezen omdat ik daar wel echt door ontspan. En dan kom ik gemiddeld rond de 3 a 4 boeken per maand uit.
Wat @Feather zegt, het gaat bij mij ook echt in vlagen. Maar ik ben ook niet iemand die graag een kwartiertje leest, liever meteen een uur (of hele dag als het boek leuk is haha). Dus zo wordt lezen toch meer tijdrovend dan wanneer je wel tussendoor op loze momentjes even je boek pakt. Ik voel me denk ik het fijnst als ik stabiel iedere maand 3-4 boeken zou lezen, maar in realiteit is het eerder twee maanden niets en dan opeens 6 binnen een maand.
Maarja uiteindelijk vind ik het ook weer geen ramp, want voor corona las ik amper een boek per jaar en nu ben ik al bezig in de 24e van dit jaar
Dat heb ik ook! Beetje alles of niks. Vooral als je dan begonnen bent in een boek die je niet echt paktā¦
Edit: code vergeven
Kan ik iemand blij maken met 'n maand gratis Bookchoice waarbij je 8 boeken mag lezen/luisteren?
Oh graag. ik wil wel eens luisterboeken proberen! Mocht niemand anders interesse hebben.
Mij heb het boek onheilsdochter van Jean-Claude van Rijckwghem gelezen. Een beetje een open einde dus ik was wel benieuwd naar recensies/meningen en toen kwam ik een interessant artikel tegen. Hier wordt een vergelijking gemaakt met een ander boek, die heb ik niet gelezen, waar ook sprake is van seksueel geweld en hoe daar mee omgegaan wordt in de boeken. Een groot verschil. Ik was ook wel even verbaasd dat de boeken van Mel Wallis de Vries aangehaald werden. In het tweede artikel wordt wat uitgelegd over het bespreken vna de boeken op school. Zoveel dingen hebben onbewust invloed op hoe je denkt en doet en dat gebeurt zelfs met lezen. Misschien vinden anderen het ook wel leuk om te lezen dus hierbij de linkjes
Bedoel je of je de rug breekt/omvouwt/knakt van een paperback?
Ja