Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben er niet van Lize Spit

2 likes

One flew over the cuckoo’s nest

1 like

Neeeeeeee trauma’s, ik heb deze op de middelbare school gelezen

1 like

Voor de fans van Sarah J. Maas

4 likes

heb 'm nu uit, eigenlijk vond ik dat essay bij nader inzien een van de betere stukken. ik weet niet wat het was, normaal had ik dit boek ook echt geweldig gevonden, maar ik kwam er maar niet in en ik vond het stroef, leeg en sfeerloos. ‘cerebraal’ is het juiste woord denk ik, maar dan doe ik misschien net zo moeilijk als Knausgard zelf. anyway, grote kans dat het aan mij lag haha want ik had er misschien niet genoeg concentratie oid voor

2 likes

Ooooh @DaintyDream heb je al spoilers gezien voor Illumicrate Babel?

1 like

Oh nice! Misschien dat ik het even uit ga proberen, maar heb nog nooit high fantasy geluisterd dus weer niet of dit een goed boek is om daar mee te beginnen.

Fairyloot gaat trouwens wel lekker met hun aankondigingen zeg. Hopelijk zijn die van Maas en Snyder ook nog buiten de presale beschikbaar. Vind die van Evelyn Hugo eig. een beetje saai. Wel heel mooi, maar iets van mooie art of digitally printed edges had het echt af gemaakt.

The Green Bone Saga valt meer onder urban fantasy!

Ik ben ook niet zo enthousiast over de Evelyn Hugo editie, ik vind het te simpel. Op zich past het ergens wel, maar wat jij al zei: saai. Ik hoef hem in ieder geval niet haha

Mijn vader is een vliegtuig van Antoinette Beumer. Die is vorig jaar verfilmd

1 like

Wel echt heftig vond ik, maar goed dat zijn de meeste psychiatrie boeken :joy:

1 like

Hé daar is die mini serie ratched op gebaseerd of niet?

Ik heb trouwens hoe ik lees van lidewijn paris herlezen en ben nu bezig in hoe lees ik korte verhalen. Waar ik hoe ik lees al interessant vond, is die over korte verhalen helemaal verhelderend en duidelijk. Grappig is wel dat je veel onbewust al opvalt. Soms denk ik na het lezen wel eens van oh ok. Maar haar tips zijn goed toepasbaar om dan toch beter te snappen wat de auteur bedoelt. Was ook wel handig geweest op de middelbare!

Ik ben nu bijna klaar in 't Hooge Nest en ik vind het zo een indrukwekkend boek. Echt onvoorstelbaar dat dit echt is gebeurd en ik wil nu eigenlijk niet meer verder lezen omdat ik bang ben hoe het zal eindigen…

11 likes

Ik had precies hetzelfde! Echt een soort weerstand om door te lezen en tegelijkertijd zo’n mooi boek.
Spoiler voor als je het uit hebt: maar die weerstand bleek niet eens nodig!

1 like

Ik heb toch verder durven lezen! Echt een onvoorstelbaar verhaal

4 likes

(Hoe) zie je bij Goodreads welk genre een boek is?

1 like

Helemaal naar beneden scrollen, maar ik moet er wel bij zeggen dat het niet altijd klopt.

2 likes

Ik las Interstellaire diplomatie van de Homo transversalis trilogie van Arie van Doorn. Nooit van gehoord, maar het was verrassend leuk. Het is een redelijk recent boek en een Nederlandse schrijver. Sciencefiction over het leven ver in de toekomst.
Nou is het een trilogie en dat eerste deel is wel echt de beste. Tweede deel was meh. Derde ben ik nog in bezig en het verhaal is interessant genoeg om te willen blijven lezen, maar ik sla ook soms stukjes over die gewoon saai zijn. Wel beter dan de tweede. Het eerste deel is echt een aanrader om te lezen, de rest niet zo.

1 like

download (5)

Ik heb deze net uit, na jouw tip hier (Her Body and Other Parties had ik al gelezen en vond ik ook heel goed). Ik ben echt zwaar onder de indruk van In the Dream House, wat een prachtig, hartverscheurend, heftig en origineel boek. Wat zit het goed en slim in elkaar, ik vind het echt een kunstwerk en geef het duizend sterren :star::star::star::star::star::star:

8 likes

Wat fijn dat je er ook zo van genoten hebt! Helemaal eens met jouw beschrijving :blush:

1 like

Zijn er hier meer forummers die een van deze twee meldingen vaker heeft? Opnieuw downloaden via Kobo/Rakuten, synchroniseren etc heeft allemaal geen zin…

Samenvatting

Uploaden: 56A19F9A-14CD-4756-B4EE-00E0AD829D80.jpeg…
Verwerken: 38D888BE-6C01-4F7F-8BB4-B0F04EE42331.jpeg…

Zit op vakantie en kan nu precies alle boeken die ik wilde niet lezen :upside_down_face:

2 likes