Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb hetzelfde “probleem” haha, maar ik ga denk ik Buitenleven van Nina Polak kopen!

3 likes

Echt het allerleukste vind ik dat, aan een verkoper in een boekenwinkel vragen wat ze je zouden aanraden :heart: Handig is als je dan even 1, 2 of hoeveeljewil lievelingsboeken opnoemt en dan komt er echt sowieso iets leuks uit. Ik heb echt een zwak voor mensen die in een boekenwinkel werken want tot nu toe zijn ze echt 10/10 leuke lieve warme mensen haha random maar ok.

Of anders hier op het forum vragen, ook altijd leuk!

7 likes

Haha ik werk in een boekwinkel en mensen een boek aanraden is een van mijn favoriete dingen aan m’n werk! Is er een genre wat je graag leest? Ik wil je ook wel wat tips geven als je dat leuk vindt!

Edit: je lokale boekhandel supporten is natuurlijk nog beter!

9 likes

Ik zou ergens ook zoooo graag in een boekenwinkel willen werken :heart: was mijn eerste baantje en loved it!

2 likes

Kennen jullie boekenwinkels met een wat uitgebreider poëziesegment?

1 like

De boeken van Beth O’Leary en Julie Cohen vind ik dezelfde vibe hebben

Oh ik heb laatst The people we meet on vacation gelezen en vond die al heerlijk! Maar snel de andere lezen dan!

1 like

@vitaminwater @MJDLH en @Lepelsteeltje bedankt voor jullie reacties! Even mijn ervaring in een samenvatting.

Samenvatting

Ik heb uiteindelijk in de boekhandel hulp gevraagd maar het was echt heel ongemakkelijk. Deze vrouw had geen idee dus die zei ja op die die en die tafels liggen populaire boeken. Is dwt wat? Uh ja nou die had ik gisteren al bekeken en ik had al gezegd dat ik er niet uit kwam. Uiteindelijk hielp een andere vrouw mij met allerlei suggesties. Misschien was ik zelf ook wel te breed hoor want ik had een black-out en wist geen titels meer behalve de beer en de nachtegaal en dat boek van Alma Mathijsen met die hond. Ze tipte toen dat boek die jij misschien gaat kopen vitaminwater.

Nou een hele hoop titels verder en ik dacht nog steeds uuuh ik weet het niet. Ik vind ook grwoon teveel leuk en te weinig tijd om alles te lezen (en tr weinig geld om alles te kopen xd) uiteindelijk heb ik het lied van de ooievaar en de dromedaris gekocht. Die is geschreven door Anjet Daanje. Hopelijk is het geen miskoop want boeken zijn echt duur geworden. 34 euro was die. Ik had al een aantal bladzijden in de winkel gelezen en het klinkt goed. Ik laat wel weten wat ik er van vond :grin:

Ik twijfelde wel echt hoor of ik niet toch jullie nog moest vragen, haha. Ik weet niet of het dan aan de boekhandel ligt ofzo maar ik vind het hier niet echt uitnodigen om te vragen voor tips. Ben benieuwd hoe dat bij jou dan is lepelsteeltje. En mjdlh zijn de boeken die jij hebt gekocht nav tips vaak goede keuzes geweest?

3 likes

Kennen jullie Facebook pagina’s waar ze boeken ruilen of 2e hands aanbieden of andere sites?

1 like

Fb paginas niet maar tweedehands boeken: vinted en boekwinkeltjes.nl

2 likes

Ja deze is zo mooi!
Eerste ergerde ik me aan de hoofdpersonen en hoe ze vaak in mijn ogen domme keuzes maakten. Ik dacht ook steeds: ja logisch dat het misloopt als je zulke keuzes maakt. Maar later ging ik bij mezelf na: waarom verdien je geen tweede kans in de maatschappij als je niet de conventionele, ‘juiste’ keuzes maakt? Toen kreeg ik compassie voor de personages.

Ik heb deel twee ook liggen om te lezen, zin in!

2 likes

Ik doe alvast mijn august reads, ga nu op vakantie en denk niet dat ik dan veel ga lezen. Beste leesmaand ooit voor mij, qua hoeveelheid.

August reads:

• regretting you - colleen hoover :star::star::star::star::sparkles:
    Ik vond deze echt leuk, vind dit een underrated CoHo boek. Een boek met twee (emotionele) verhaallijnen. Eén ding dat me een beetje irriteerde aan het einde :tired_face:.

• heartbones - colleen hoover :star::star::star::sparkles:
    Vond dit een van de meest likeable love interests uit haar boeken, en het was een leuk verhaal, maar dit boek pakte me ook niet echt zoals haar andere boeken deden.

• losing hope - colleen hoover :star::star::star::sparkles:
    Ik vond Hopeless heel goed, maar ik denk dat ik het hele ‘zelfde boek uit een ander POV’ ding gewoon niet zo leuk vind. Ik weet al wat er gaat gebeuren. Verder prima.

• confess - colleen hoover :star::star::star::sparkles:
    Vond deze ietsje leuker dan losing hope. Het hele boek was prima, leuk om te lezen maar niks bijzonders. Het einde daarentegen was hartverwarmend :heartbeat::heartbeat:

• Girl in pieces - kathleen glasgow :star::star::star::star:
    Dit boek begint in een psychiatrische afdeling en gaat over een meisje en haar mentale struggles. Ik vond de schrijfstijl mooi, een beetje poëtische dagboekstijl. Kan me voorstellen dat niet iedereen daarvan houdt. Check de TW’s tho.

• the family upstairs - lisa jewell :star::star::star: :sparkles:
    het verhaal zelf vond ik heel interessant en had veel potentie. Maar de eerste 1/3e van het boek pakte me niet echt. Er was maar 1 personage die ik echt interessant vond en diepte had. De rest, mwah.

• the seven husbands of Evelyn Hugo - taylor jenkins reid :star::star::star::star::star:
    Ja gewoon een goed boek. Als ik dit boek lees krijg ik helemaal een beeld van Evelyn Hugo, alsof ik haar ken. Alsof ze een echt persoon is, zo goed is het geschreven.

• caraval - stephanie garber :star::star::star::star:
    Mijn eerste fantasy boek in eeuwen. Ik heb het in 1 ruk uitgelezen, misschien nét wat te YA voor velen hier, maar het voelde net alsof ik een film aan het kijken was. Vond het erg leuk en wil zeker de volgende delen lezen.

16 likes

Ik heb deze ook net uit en ik heb het gevoel dat ik de enige ziel ben die dit boek helemaal niks vond. Van mij had het twee echtgenoten korter gemogen en spoiler die plottwist aan het einde had ik min of meer zien aankomen (de relatie, niet per see het ongeluk) en vond ik er wel heel erg ingegooid nog zo in de laatste 50 oid pagina’s. . Ik vond het boek oppervlakkig, thema’s voelden heel erg als ‘dit is nu trending dus ik stop alles in een boek’ en ik vond Celia onuitstaanbaar.

6 likes

Met die 2 echtgenoten korter, ja je had ze niet gemist als ze er niet waren. Maar ik vond het ook niet storend. Ik vind het gewoon zó realistisch geschreven allemaal, wellicht niet super shocking plottwists maar oprecht iets dat had kunnen gebeuren. Geen boek waarin alles zwart-wit is, Mensen zijn niet alleen maar leuk en goed. Ik had wel zoiets van; was dit het? Vanwege alle hype had ik iets mindblowings met een dikke plottwist verwacht, maar nee zo’n boek was het niet. Desondanks vond ik het wel een hele goede, echt alsof er over een echt hollywood icon werd geschreven. Ben wel heel benieuwd naar TJR’s andere boeken nu.

2 likes

Ik wist niet dat er een deel twee was, ik heb het toegevoegd aan mijn lijstje!

1 like

Haha nee ik vond het ook een afschuwelijk boek en word bijna agressief dat ik hem nog stééds overal als beste boek voorbij zie komen. Wanneer gaat deze trend voorbij!?

5 likes

Oh men, ik lees nu ‘ik ben er niet’ van Lize Spit maar dat stuk over

Samenvatting

de kat, ik kan het gewoon niet lezen. Wordt er zo naar van :pensive:

2 likes

@Nysmn ik kom nu ineens overal boeken tegen over psychiatrische inrichtingen. Nog twee tips

De dikke dame zingt van Jacqueline Roy

En dit gaat niet over een inrichting maar volgens mij wordt wel heel indringend psychische problematiek beschreven

1 like

Oude post maar wat vond je van die 2 boeken?

Ik vond omringd door idioten goed en duidelijk. Mede omdat ik bekent bent met de Insight methode.

1 like