Mijn leesmaand was goed! Ik heb zes boeken uitgelezen, wat mede lukte door mijn vakantie.
De correcties - Jonathan Franzen 

,5
Dit boek kwam wat mij betreft gewoon niet echt op gang. De personages waren wel weer goed, maar verder vond ik het nogal teleurstellend.
Buurtsupermens - Sayaka Murata 

,5
Een vrouw die niet aan de verwachtingen van de maatschappij kan voldoen. Ik had erg te doen met de hoofdpersoon. Goede beschrijvingen. Haar duistere kant had nog wel iets beter uitgewerkt kunnen worden.
Wie is die vrouw? - Elke Geurts 

De man van het hoofdpersonage bleek niet âeen keerâ vreemdgegaan te zijn, maar hield er al bijna een decennium een andere vrouw op na. Het doet autobiografisch aan, al is het wel als roman uitgebracht. Ik gaf het 4 sterren, maar eigenlijk is me weinig bijgebleven.
De wildernis in - Jon Krakauer 
,5
Dit boek gaat voor 95% over mannen, mannen en mannen. Mannen die hun gezin emotioneel pijn doen, mannen die niet met hun emoties om kunnen gaan en daarom van ellende de natuur in willen gaan om te bewijzen dat ze het daar, zonder voorbereiding, alleen kunnen rooien. Om daar uiteindelijk te sterven van de honger. Ik heb me rot geërgerd aan de borstklopperij en de tunnelvisie van mannen in dit boek.
Conversations with Friends - Sally Rooney 

,5
Heerlijke schrijfstijl heeft Sally Rooney. Jammer dat haar boeken altijd hetzelfde lijken te eindigen.
De wand - Marleen Haushofer 

Het meest indrukwekkende boek dat ik las, het zet echt aan tot nadenken. Over wat we als mens nog voorstellen als je wereld alleen bestaat uit een koe, kalf, kat, hond en de bergen om je heen, en de mens verder uitgestorven lijkt te zijn. De auteur laat steeds stukjes van het verhaal los, met flashbacks en fastforwards, waardoor je door wilt blijven lezen.