Ik voel me echt zo’n slome lezer in vergelijking met de meesten hier, heb drie boeken gelezen deze maand. Heb zeeën van tijd, maar ik lees gewoon echt niet snel.
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman 5/5
Herlezen, één van m’n absolute lievelingsboeken, krijg ik nooit genoeg van <3
Valse getuige - Karin Slaughter 3/5
Vond het eerste gedeelte nog het sterkst, qua spanning die het oproept en hoe ze je op het verkeerde been zet. Het middenstuk, waarin de voorbereiding van de rechtszaak centraal staat, vond ik behoorlijk langdradig, en het laatste gedeelte waarin nog iemand vermoord wordt en er nog een moordenaar blijkt te zijn, was wat mij betreft juist weer wat over the top. En die Linda, eerst wordt ze beschreven als een lieve vrouw, een moederfiguur, en aan het einde is ze ineens zo’n kille kikker, zonder dat daar enige uitleg voor is?
De vriendschap - Connie Palmen 3,5/5
Ik kwam er slecht doorheen, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Het eerste gedeelte had nogal kind-dat-de-wijsheid-in-pacht-heeft slash special snowflake vibes. Het tweede en derde gedeelte vond ik qua inhoud interessanter en ik vond het sterk hoe alle thema’s aan het einde samenkomen, maar het filosofische/hoogdravende toontje maakte dat het geen boek was waar ik lekker in kon verdwijnen.