Het algemene boekentopic (Deel 2)

Carrie Soto <3 echt weer zo’n geweldig boek van TJR. Hou echt van haar stijl

4 likes

Ik heb ‘m ook gisteren uitgelezen! Een van de leukste tot nu toe vind ik

1 like

Oh dit is niet handig voor de mensen die hun boeken “met de rug naar achteren” neerzetten “omdat het dan zo lekker rustig oogt!” :joy:

4 likes

Ik heb laatst Waar de rivierkreeften zingen meegenomen uit de kringloop omdat ik van veel mensen hoorde dat het zo mooi was, maar ik ben nu op een kwart en erger me kapot?

Rant incl. spoilers
  • Ik kan er echt niet tegen wanneer boeken iemand volgen in verschillende leeftijdsfasen maar de innerlijke stem van diegene altijd hetzelfde is. Welk kind van 7 denkt er in godsnaam “Ik had nooit verwacht dat mijn vader en ik nader tot elkaar zouden komen in een gesprek over grutten”???
  • Wtf zijn grutten überhaupt :sob:
  • Waarom is alles zo geforceerd poëtisch beschreven?
  • Waarom voel ik de hele tijd een vage racistische/klassistische ondertoon?
  • En tot slot: haar hele kindertijd loopt ze lekker in dat moeras haar ding te doen, en zodra er één kerel met een paar veren ten tonele verschijnt zit ze gelijk volle bak in de male gaze en staat ze zichzelf voor de spiegel te bewonderen om hoe knap en dun ze wel niet is :roll_eyes: Met als absoluut dieptepunt de beschrijving dat ze “de rondingen van een vrouw heeft maar de geest van een kind” of zoiets, alsof dat iets goeds is :sob: “I’m not like other girls, ik ben verwaarloosd en analfabeet” :eye: :lips: :eye:

Ik denk dat ik maar ga stoppen met lezen want dit is slecht voor mijn bloeddruk.

19 likes

Die godmersham park :heart_eyes: mooi boek
Jammer dat t verhaal me niet zo trekt :rofl:

1 like

Jaaa ik ook! Al vond ik alle tennistermen (en het spaans trouwens) wel een beetje overweldigend haha. Maar echt zo’n heerlijk boek. Ook zo leuk dat Carrie op een gegeven moment een biografie van Daisy Jones & the Six aan het lezen was haha. En ik geniet ook altijd van die Sub Rosa stukjes in al die boeken

1 like

Die was idd prachtig. De kaft was verder ook van een soort stof(?). Heel mooi iig, maar verder sprak het me ook niet zo erg aan.

1 like

Ik vond de boeken van Karen Slaughter altijd wel prima en goed te lezen maar haar laatste (Gewetenloos) is echt geen doorkomen aan. Ik denk dat ik het maar op geef want na bijna 1/3e zit ik er nog steeds totaal niet in. Kan de namen niet onthouden en de hoofdstukken zijn veel te lang. En dat is me nog nooit eerder bij een boek opgevallen…

Zat recensies te lezen op Hebban maar daar zijn toch veel mensen enthousiast en noemen het spannend. Ik heb echt een totaal andere ervaring :sweat_smile:

Jammer dan, next!

2 likes

Heb je Pieces of her wel gelezen? Dat is het eerste boek in de Andrea Oliver reeks en als je die gelezen hebt zijn veel namen herhaling.

Ik vond 'm overigens ook niet zo sterk maar ik mis de Will Trent en Grant County reeksen.

1 like

Ahhh thanks hiervoor, ben er gelijk in begonnen en ik ben nu al verliefd (niet alleen op Radar) :pleading_face: wat vind jij er van?

2 likes

& @California Is “Carrie Soto is Back” nou een vervolg ergens op? Het wordt me via Bol niet helemaal duidelijk. Daar staat een “Het Bewijs van de Affaire” met ook de naam Carrie, maar die zie ik alleen in het Nederlands. Vaag, want op TJR haar website zie ik daar niets over staan.

ik heb de serie wel gezien, maar behalve Andy kan ik daar weinig mee haha

1 like

Het hoeft inderdaad niet per sé op volgorde, maar het is wel leuk om af en toe een kleine verwijzing te zien. Maar de boeken staan verder compleet los van elkaar. Ik vond Carrie Soto ook heel tof om te lezen. Had het in 1 avond helemaal uit, wilde zo graag doorlezen.

4 likes

@MJDLH klopt inderdaad, sommige personages worden en passant genoemd maar je kan het zeker los van elkaar lezen! Als staat in principe ook op zichzelf

Ik heb een gemengde mening over TJR. Zo vond ik Daisy Jones & the Six echt niet om door te komen (sorry), maar vond ik De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo supertof. Carrie Soto is back trekt me wel, maar ik durf niet zo goed.

1 like

Haar boeken zijn allemaal heel verschillend hè? Ik vond Evelyn Hugo best tegenvallen en Daisy Jones is juist mijn favoriet. Heb ook wel echt zin om Carrie Soto te lezen.

1 like

Ik vond dit dus het enige goede eraan, dat het zo waarheidsgetrouw leek.
Maar verder echt saai :grimacing:. Heb hem wel gelezen.

@Erato @California Grappig, ik heb Malibu Rising gelezen maar kan me Carrie Soto helemaal niet herinneren! Maar duidelijk, dank jullie wel!

Ik vond Daisy Jones ook heerlijk en Seven Husbands vreselijk :smiling_face_with_tear: Lijkt dus een duidelijk verschil te zitten, tussen die twee boeken als ik bovenstaande berichten lees!

4 likes

Carrie Soto is de vrouw uit Malibu Rising die een affaire had met de man van Nina Riva

ooooo JA! Got it, thanks!

Daar gaat deze dus blijkbaar over, kort verhaal (89 pagina’s): Het bewijs van de affaire (ebook), Taylor Jenkins Reid | 9789026356018 | Boeken | bol.com

1 like