Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik zie net dat Netflix ‘the selection’ boeken gaat verfilmen! Ik vond de boekenserie echt super leuk, dus ben benieuwd! (Stiekem kan het alleen maar tegenvallen natuurlijk)

9 likes

Nu al superleuk! Maar ben nog steeds boos dat ze Tiny Pretty Things gecanceld hebben

3 likes

Wat leuk! Ik hem me prima vermaakt met die boeken. Zag dat vanaf vrijdag winx seizoen 2 erop is. Ben benieuwd.

1 like

Hé Dat ken ik helemaal niet? Ik lees dat het gebaseerd is op een boekenserie. Aanrader dus?

Ah jammer, dit leek me een ideaal vakantieboek. Maar hij is niet beschikbaar via Kobo plus terwijl bol.com zegt van wel. Is het echt een aanrader? Dan koop ik 'm misschien.

2 likes

De boeken ken ik niet, de serie vond ik heel leuk!

1 like

Moet nog beginnen. Was zo excited dat ik m meteen de 1e dag van release wilde hebben ligt ie hier vervolgens al bijna een week…Ik hou van lezen maar beginnen aan een boek vind ik net als een serie, lastig :joy:

3 likes

Het is een boekenserie en ik vond het echt heel erg leuk. Misschien een beetje meisjesachtig, maar ik vond het lekker weg lezen en leuk verteld. Ik wilde echt weten hoe het verder ging

2 likes

Haha snap ik ook wel! Ik vind het tot nu toe echt fijn lezen! Maar full on horror is het zeker nog niet, ik verwacht zelf ook meer een dark fantasy dan echt horror bij dit verhaal. Maar ik vind het nu al echt fijn :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik heb het ook geluisterd, maar ik kwam er dus echt niet doorheen. Heb hem ook geDNF’t.

Ik ben bezig in het boek ‘het lied van de ooievaar en dromedaris’ Het is zo leuk! ik had het niet perse verwacht, wel gehoopt. Echt heel mooi geschreven en zoveel verschillende gernes zitten er in verstopt. Wel heel veel verschillende hoofdpersonen, maar dat leest prima. Heel benieuwd hoe het eindigt. Tot nu toe ben ik verrast door bepaalde wendingen.

De kaft is echt spuuglelijk en het boek is erg dik, laat dat je niet tegenhouden.

4 likes

Deel 3 van de Caraval series uit en nu ben ik sad :disappointed: vond het echt een leuke boekenserie!

1 like

Ik heb zo genoten van Carrie Soto is back! Nooit gedacht dat een boek over tennis me zo zou kunnen boeien haha. Maar love bijna alles wat TJR schrijft. Hiervoor de nieuwste Strike novel van Robert Galbraith (aka JK Rowling…) verslonden. Vond het lastig om haar te steunen omdat zij nogal problematisch is, maar ik lees haar boeken zo graag. Dubbel… Daarvoor The Song of Achilles gelezen van Madeleine Miller, erg van genoten! Ook al vond ik Circe beter, zoals hierboven ook ergens gezegd wordt. Nu weer op zoek naar een nieuw boek, altijd moeilijk!

8 likes

Song of Achilles en Carrie Soto zijn ook mooi in thema samen haha

1 like

Ergens halverwege is een opsomming met wat nieuwe titels in de stijl van circe. Misschien is dat wat?

3 likes

Oeh klinkt goed. Het boek staat nog op mijn lijstje. Wat leuk dat het je vak is! Heb je dan dit boek ook al gelezen?

Ik ben hier heel nieuwsgierig naar. Een van de leukste dingen van het vak geschiedenis vond ik de positie van vrouwen. Veel te weinig aandacht krijgt dat.

2 likes

Vita, Matthijs Kleyn | 9789029091565 | Boeken | bol.com

Zo, net deze uit. Moest er wel behoorlijk bij janken. Hebben jullie nog goede tips voor huil boeken?

2 likes

Ik ben The last house on needless street aan het lezen en ik kan hem echt bijna niet wegleggen. Vind de stijl waarin het is geschreven echt heel cool en ondanks dat ik wel een beetje weet welke kant het opgaat vind ik hem toch spannend.

Hebben jullie nog aanraders die in dit straatje (hehe) passen? Het mag echt wel eng en spannend zijn.

2 likes

Oh dankje voor de tip!

1 like

Benieuwd of je het goed voorspelt! Ik zag het totaal niet aankomen en was echt SHOCKED, maar ben daar niet zo scherp in blijkbaar haha.

Vond het echt een heerlijk boek en wilde inderdaad meteen nog zoiets lezen. Heb daarom twee van haar andere boeken gelezen, Sundial en Little Eve, die vond ik ook vet en zeker spannend, maar niet zo fantastisch als Last House on Needless Street, en wat anders qua sfeer en toon. Dus ik lees hier even mee op tips :smile:

2 likes