Ik begin net aan mijn 100e boek van dit jaar, en daarmee mijn 357e boek sinds ik het in 2020 ben gaan bijhouden Christus te paard
Goddank voor ruilbiebs en de online bibliotheek, anders was ik nu bankroet
Ben The Inhertitance Games aan het lezen! Leuk so far.
Net even een timer van 1 uur gezet om uit te proberen hoeveel ik aan een stuk door kan lezen. 108 pagina’s, niet slecht. Denk dat ik dat vaker ga doen, gewoon even een timer aanzetten en telefoon weg. Heb dan meer focus.
Ik koop de boeken van Rowling niet meer (levert meer op voor de auteur), maar ik leen ze uit de bibliotheek Levert ook geld op, maar een stuk minder. Dat mijn boekenkast te vol is speelt ook mee trouwens.
Ik ben in Dief van de nacht van Holly Black bezig, maar vind hem totnutoe nog niet heel bijzonder. Hij is oke en het concept is bijzonder, maar ik vind hem niet heel snel weg lezen.
Ik vond het vooral stukken langzamer, weer wat spannender en dan weer langzamer. Terwijl ik af en toe zoiets had dat de opbouw wat beter kon. Het hele schaduw wereldje en de magie daarvan vind ik wel leuk en mocht nog wel wat dieper, misschien dat het in het tweede boek komt. De vertaling is in ieder geval wel chill, het las makkelijk en redelijk snel weg.
Heb van de week Water van Holly Black meegenomen in de bieb. Denk dat ik die even voorrang geef op de ‘genezer van’. Heb gisteren Dief van de nacht uitgelezen. Vind het jammer dat het over is.
Ja, ik merk dat het een beetje golft inderdaad. Het voelt niet helemaal in balans of zo. De vertaling is inderdaad best prima.
Hee wat leuk @LastYoungRenegade en @Clancy ik lees nu toevallig the Folk of Air serie van Holly Black. Tot nu toe vind ik die leuker dan het eerste deel, wss omdat het nu wat minder wereldbeschrijving is en meer verhaal.
Ah ja dat is de Wrede prins serie toch? Ik hoor heel veel dat die beter is dan de serie waar ik nu aan begin, maar er wel knipogen zijn naar deze serie. Water schijnt wat eerder werk te zijn van Holly. Vind ik wel leuk om dan eens te zien of je verschil merkt. De wrede prins staat okk nog steeds op mijn tbr!
Ja klopt! Ik lees ze wel in het Engels. Als je van fantasy houdt zijn het denk ik wel aanraders! Ik ben niet echt een liefhebber, maar vind het alsnog leuk. Denk dat het nog leuker is als je wel houdt van die wereldbeschrijvingen en de karakters en de ‘regels’ van die wereld
Ik zou soms willen dat het een prentenboek was haha, om te zien hoe de wezens eruitzien
Ooh ik ben blij dat ik dit nu lees. Ik kwam specifiek zoeken of iemand dit boek al had gelezen want ik worstel me door de eerste helft heen. Dan lees ik die 40 pagina’s nog wel uit en leg ik het boek daarna weg.
Lees je ze in het Nederlands of Engels? Over een week komt Drie Dates, de vertaling van The No-Show uit
Ik heb van 2 anderen het fysieke boek in het Nederlands, dus ik heb op deze vertaling gewacht en hem voorbesteld
Schwab was in Amsterdam en ging toen langs ABC om wat boeken te signeren dus die had ik vandaag opgehaald. Vind ik wel leuk
Verder nog deze gekocht:
Echt een giga paperback

Krijgen jullie soms ook stress van alle boeken die je nog wilt lezen? Ik heb de laatste tijd dat ik niet echt lekker kan lezen omdat ik sneller ‘moet’ van mezelf zodat ik aan een nieuw boek kan beginnen. En ik heb ook keuzestress over aan wélk boek ik dan moet beginnen, want ik heb op dit moment wel zeven boeken liggen die ik al een hele tijd wil lezen. Hebben anderen dit ook?
- (deels) herkenbaar
- niet herkenbaar
0 stemmers
Ik had dit wel in zekere mate, maar ik heb het compleet losgelaten. Ik doe het voor mn lol dus waarom zou ik me er druk om maken. Ik lees gewoon waar ik zin in heb en op het tempo dat ik wil.
Ik ben daarom ook gekapt met kobo plus want er stond weinig op wat ik écht wilde lezen, maar tegelijkertijd is het dan “zonde” van je abo om er weinig van te lezen. Nu koop of leen ik gewoon het boek dat ik wil lezen.
Ik heb de eerste twee hoofdstukken van Water gelezen en ze gaat wel echt hak op de tak. Doorzetten of DNF?
Ja ik moet het ook meer los gaan laten. Misschien moet ik dit topic ook minder lezen want als boeken hier regelmatig genoemd worden krijg ik een beetje fomo als ik ze nog niet gelezen heb
Ik heb de Water-reeks niet gelezen, dus dat kan ik niet echt beoordelen. Bij Folk of Air vond ik dat in het begin ook een beetje maar toen ik de wereld en het plot begon te snappen werd dat minder. (op één punt in het laatste boek na, waar ik nog steeds lichtelijk boos om ben)
Haha, heel herkenbaar, maar voor mij werkt het eigenlijk ook wel als motivatie om te lezen!
Ik merk ook echt dat ik er moeite mee heb om een boek niet af te lezen als ik het niet helemaal voel of niet leuk vind.
Of dat als ik een serie heb en ik boek 1 wel oké vind maar omdat er nog zoveel te lezen is ik het ook weer zonde vind om mijn tijd aan boek 2 en 3 te verspillen. Maar iets in mij vind dan dat ik de serie toch af moet lezen.
Meer mensen hier last van? Of kunnen jullie wel makkelijk stoppen met een boek als je het niks vindt?
Ik stop bijna meteen als ik er niks aan vind. Ga echt niet mijn tijd verspillen aan stomme saaie boeken. Meestal na 20 pagina’s beslis ik het wel. Maar ik stop ook gerust halverwege een boek. Met series heb ik helemaal niet het idee ik moet het uitlezen. Als ik echt wil weten hoe het eindigt lees ik het einde of zoek een samenvatting maar meestal doe ik dat niet eens.
Af en toe is het ook wel eens zo dat het niet het juiste moment voor dat boek is. Dus dan probeer ik het later nog eens. En als veel echt enthousiast zijn dan wil ik nog wel even doorzetten maar ga me er niet door heen worstelen zonder dat ik er echt plezier aan beleef.
Ja dat heb ik ook als ik eenmaal begonnen ben wil ik iets ook uitlezen, ook al vind ik er niks aan. Zeker als het van die boeken zijn die je gelezen ‘moet’ hebben. Maar ik heb hier al heel vaak gelezen dat het leven te kort is voor boeken lezen die je niet leuk vindt en dat is ook zo, dus dat hou ik wel in m’n achterhoofd nu. Vaak begin ik dan in een ander boek, pak het oude boek nog af en toe op, maar uiteindelijk vergeet ik het vanzelf en kan ik het terug in de kast zetten zonder me er slecht over te voelen dat ik het niet uitgelezen heb