Heeft iemand een fijne site voor tweedehands (Engelse) fantasyboeken? Ik wil graag een serie kopen maar de eerste boeken zijn al vrij oud en worden sowieso niet meer uitgegeven als ik het goed zag.
Heb je toevallig al gezocht via boekwinkeltjes.nl?
Al in begonnen toevallig?
Heeft iemand vertel het de bijen deel 1 en 2 gelezen van Outlander? Ik heb ze net uit en ik weet niet wat ik er van vind. Het blijft verbazingwekkend hoe boeiend het is terwijl er eigenlijk niets gebeurd.
Samenvatting
Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid personages in deze serie. Dan worden er weer nieuwe geïntroduceerd, die hebben een behoorlijke bijrol in dat boek dan, soms nog in het deel daarna en dan mogen ze blij zijn dat ze eens af en toe genoemd worden.
Echt zonde is het met bij personen die al heel lang een grote rol hadden, zoals Fergus en die dan ineens amper aan bod komen.
In dit deel laat ze wel heel veel draadjes samen komen. Ik vraag me echt af hoe ze hier een goed en logisch einde aan gaat breien. Volgens mij heeft ze nog wel 3 boeken nodig.
In dit deel gaan de gebeurtenissen heel snel en maakt het bij vlagen een afgeraffelde indruk. Vooral in het tweede deel vind ik dat. Ze maakt ook vreemde tijdsprongen en het is lang niet altijd snel duidelijk wie nu aan het woord is. Bepaalde dingen maken ook helemaal geen grote indruk terwijl ze dat wel zouden moeten doen gok ik. Bijv. Dat ze Jamie uit de dood redt. Ik dacht echt ja hoor kan ook nog wel weer.
Naar dat boek van Frank ben ik wel benieuwd. Wat staat daar in wat Jamie als waarschuwing op vat en als duidelijk dat die daar en dan dood gaat?
Leuk dat Brianna en Roger een derde kind hebben gekregen , maar ik dacht dat dat niet zo handig was ivm haar hartklachten. Als Davy idd op Jamie lijkt en hij niet door de stenen kan ben ik helemaal reuze benieuwd naar het einde. Hoe fikst ze dit.
Het blijft dubbel. Je verdwijnt in het verhaal en een andere wereld, maar of het nou echt goed geschreven is, ik betwijfel het.
De recensie die ik vind zijn of erg positief of vinden het echt helemaal niks. Ik zit er wel wat tussenin. Wel vind ik het ene boek veel leuker qua sfeer dan het andere boek. Het zijn bijna allemaal op zichzelf staande verhalen ipv een groot verhaal.
Ja van de week al gekeken! Ik zie nu een later deel erop staan, de eerste delen enkel in pocket formaat en dat wil ik niet dus ik zoek nog even verder!
Ik wist hier nog niks van af, maar deze gaat op de TBR! Rebecca is een auto-read author geworden na The Poppy War trilogie haha.
Ben nu Het zijden huis aan het lezen van Kayte Nunn en zit er echt helemaal in! Geeft echt een beetje een spooky herfst gevoel. Ben weer echt aan het genieten van een boek
het zijden huis
Weefgetouwen. Hekserij. Wonderen. Een spookachtige historische roman.
Heden , Australische geschiedenislerares Thea Rust komt aan op een exclusieve kostschool op het Britse platteland. Voor het eerst in het 150-jarige bestaan van de school mag er lesgegeven worden aan een groep meisjes. Thea verblijft met hen in het Zijden Huis, een omgebouwde zijdefabriek met een donker en mysterieus verleden.
1768 , Rowan Caswell verlaat haar geboortedorp om te werken voor een zijdehandelaar. Ze belandt in een nieuwe maar gevaarlijke wereld.
Mary-Louise Stephenson droomt ervan zijdeontwerper te worden, een baan meestal voorbehouden voor mannen. Haar verblijf in het Zijden Huis zal niet onopgemerkt blijven.
Edit: echt een geweldig boek! Aanrader als je houdt van geschiedenis en een beetje spooky
Dit vind ik leuk haha. Ik ben net begonnen aan ‘my best friends exorcism’ en in mijn e-bookversie stond een link naar een spotify playlist: Dust Bunny 88’ mix. Dat is dus een 80’s themed playlist speciaal voor dit boek(??) om de mood te zetten voor die periode waar het verhaal zich afspeelt. En het werkt hahah! Beetje stranger things vibes met die heerlijke retro nummers. Misschien heeft iemand hier er nog wat aan nu spooky season weer voor de deur staat
Jaa zo leuk, ik vind de schrijver sowieso erg creatief
Oeh dat klinkt heel goed. Zie dat het audioboek ook op Storytel staat, dus die ga ik na mijn andere boek luisteren!
Ik luister nu het kinderboek Hunters of the Lost City en de sfeer is zo goed en creepy. Het gaat over een afgezonderde stad en de inwoners denken dat ze de enige mensen in de wereld zijn, omdat na een oorlog alle andere steden zijn verwoest. Er lopen vreselijke, magische monsters buiten de stadsmuren. Maar natuurlijk vindt de hoofdpersoon een ander meisje in de wildernis. Echt een perfect spooky boek voor deze tijd van het jaar.
Jaa dat valt mij ook op, ook met die krantenknipsels tussendoor en die uitsnedes uit het jaarboek aan het begin van het boek. Very immersive
@Zompig leuk!!
Yorick Goldewijk heeft de gouden griffel gewonnen! Ik vind Films die nergens draaien echt een mooi boek en ik hoopte er ook al op dat het zou winnen.
Ik heb in September 4 boeken gelezen!
Guards! Guards! Is mijn eerste Terry Pratchett boek die ik uit heb - Ik was ooit in The Colours of Magic begonnen maar ik kwam daar echt niet doorheen en snapte de hype niet - en aangezien ik van een tante een hele stapel Pratchett boeken had gekregen wilde ik me er toch weer eens aan wagen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb want Guards! Guards! is een van mijn favoriete boeken geworden!
Ik moest vaak hardop lachen, het is zo scherp geschreven met toffe karakters en een goed verhaal. Halverwege dacht ik wel “ja dit is allemaal wel heel vermakelijk maar gaan al deze losse verhaal lijnen nog samen komen???” maar dat kwam allemaal helemaal goed.
Ik moest wel wennen aan Pratchett’s manier van schrijven, er zijn geen hoofdstukken (vond ie onzin) en het verhaal gaat meer van scene tot scene, alsof het voor een verfilming geschreven is. Ook moet je flink opletten, anders mis je een hint of woordgrap. Allemaal niet erg maar daardoor leest het wat minder makkelijk weg totdat je eraan gewend bent.
The Boneshard Daughter vond ik leuk, vooral hoe het magie systeem werkte (deed me denken aan coding) en hoe de wereld in elkaar zit. Ik vond de schrijfstijl een beetje simpel maar daardoor las het wel makkelijk weg. Het boek heeft eigenlijk twee hoofdkarakters maar werd vanuit meerdere perspectieven geschreven en ik snapte de relevantie van sommige p.o.v’s niet helemaal, ik had liever de omgevingen en de wereld wat meer uitgewerkt gezien.
Mistborn is nog zo’n boek die altijd hoog aangeschreven staat bij fantasy-lovers en ik al jaren in mijn kindle library had zitten en nooit gelezen had, en ik snap nu wel waarom het zo vaak aangeraden wordt. Brandon Sanderson heeft een heel interessant magie systeem bedacht die op een hele natuurlijke manier uitgelegd wordt en waardoor de actie in het boek spannend en super dynamisch is. Andere dingen, zoals de karakters, de wereld en het plot zijn ook goed hoor, maar hoe spannend de actie scenes zijn maakt Mistborn voor mij speciaal. Ik ben meteen in deel twee begonnen.
Dit is vast een impolulaire mening maar ik heb gemengde gevoelens over The Dragon Republic! Ik vond veel dingen interessant en tof, zoals de militaire strategie, de interessante karakters en de introductie van meer facties, en andere dingen minder. De toon van het boek lijkt soms heel volwassen en soms meer Young Adult en omdat het veel directe inspiratie haalt uit moderne Chinese geschiedenis voelt het voor mij soms immersie brekend omdat je evenementen herkend. Ik denk dat het boek ook een beetje last heeft van het feit dat het 't middelste boek in een trilogie is. Ik vond het op sommige plekken, vooral na de eerste helft, niet helemaal lekker vloeien.
Ik wil wat meer buiten mijn comfort zone lezen, heeft iemand leuke aanraders voor fantasy die niet gelijk te fantasy zijn? haha
Heer van het Woud, Megan Lindholm | 9789024529254 | Boeken | bol.com
Het is niet een hardcore fantasy, maar volgens omschrijvingen valt het er wel onder.
Boekenkraam heeft wat Engelse titels binnengekregen, dus voor de liefhebber. Ze zijn dus wat goedkoper, want ‘licht beschadigd’.
Jaaaa Mistborn Altijd blij als iemand aan Brandon Sanderson begint haha. Ik vond dat eerste deel ook zó goed. Het magie systeem is eigenlijk best ingewikkeld, maar hij kan dat echt goed uitleggen. Ik heb trouwens het idee dat hij online/in de booktube sfeer superbekend is, maar als ik persoonlijk met van die ‘typische’ fantasy nerds (sorry, heel generaliserend dit) praat kennen ze hem nooit??
Als zie ik hem wel steeds meer in de standaard Nederlandse boekenwinkels dus misschien komt het nog.
De 3 jongens die van fantasy hielden op mn oude werk namen mn aanrader ook nooit serieus omdat ik daarnaast ook van romance hou en wel eens YA lees. Ok dudes
Haha gatekeepers gonna gatekeep. Ik heb veel nerd vrienden maar verbazend weinig die lezen! En degenen die veel lezen, lezen alleen Warhammer boeken. Daar zijn er zo veel van dat je bijna geen tijd meer hebt voor wat anders haha, mij niet gezien.
Caraval
Ik ging dat even opzoeken en de wikipedia pagina heet Warhammer 40.000 novels dus ik dacht even hoooooly shit 40.000 boeken/verhalen??? maar blijkbaar heet dat spel gewoon zo Zie wel dat één van de series daarvan al minstens 50 boeken heeft dus idd, no thanks
@California Wil je niet té fantasy omdat je het denk je niet leuk vindt of lastig te begrijpen? Boeken die wel fantasy zijn maar makkelijk te begrijpen: Six o Crows/Shadow and Bone, Throne of Glass, Iron King ofzo van Julie Kagawa (weet niet zeker hoe de eerste heet), Vampire Academy of Bloodlines, iets van Cassandra Clare, Legend, Rebel of the Sands.
Je kan ook ff zoeken op low fantasy, dat zijn boeken die zich wel in de echte wereld afspelen, maar met een fantasy element er in dus niet meteen té denk ik.