Heeft iemand vertel het de bijen deel 1 en 2 gelezen van Outlander? Ik heb ze net uit en ik weet niet wat ik er van vind. Het blijft verbazingwekkend hoe boeiend het is terwijl er eigenlijk niets gebeurd.
Samenvatting
Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid personages in deze serie. Dan worden er weer nieuwe geïntroduceerd, die hebben een behoorlijke bijrol in dat boek dan, soms nog in het deel daarna en dan mogen ze blij zijn dat ze eens af en toe genoemd worden.
Echt zonde is het met bij personen die al heel lang een grote rol hadden, zoals Fergus en die dan ineens amper aan bod komen.
In dit deel laat ze wel heel veel draadjes samen komen. Ik vraag me echt af hoe ze hier een goed en logisch einde aan gaat breien. Volgens mij heeft ze nog wel 3 boeken nodig.
In dit deel gaan de gebeurtenissen heel snel en maakt het bij vlagen een afgeraffelde indruk. Vooral in het tweede deel vind ik dat. Ze maakt ook vreemde tijdsprongen en het is lang niet altijd snel duidelijk wie nu aan het woord is. Bepaalde dingen maken ook helemaal geen grote indruk terwijl ze dat wel zouden moeten doen gok ik. Bijv. Dat ze Jamie uit de dood redt. Ik dacht echt ja hoor kan ook nog wel weer.
Naar dat boek van Frank ben ik wel benieuwd. Wat staat daar in wat Jamie als waarschuwing op vat en als duidelijk dat die daar en dan dood gaat?
Leuk dat Brianna en Roger een derde kind hebben gekregen , maar ik dacht dat dat niet zo handig was ivm haar hartklachten. Als Davy idd op Jamie lijkt en hij niet door de stenen kan ben ik helemaal reuze benieuwd naar het einde. Hoe fikst ze dit.
Het blijft dubbel. Je verdwijnt in het verhaal en een andere wereld, maar of het nou echt goed geschreven is, ik betwijfel het.
De recensie die ik vind zijn of erg positief of vinden het echt helemaal niks. Ik zit er wel wat tussenin. Wel vind ik het ene boek veel leuker qua sfeer dan het andere boek. Het zijn bijna allemaal op zichzelf staande verhalen ipv een groot verhaal.