Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik weet niet meer wanneer m’n laatste reviews waren dus ik doe de afgelopen maanden, vanaf meest recent.

De Horlogemaker van Londen :star::star::sparkles: sfeer wordt echt goed neergezet, helemaal herfst. Maar het had na 2/3e moeten stoppen, dan was het een veel mooier einde. Ook zat er onnodig racisme en homofobie in om de tijdsgeest neer te zetten (eind 19e eeuw).
De Verwarde cavia :star::star::star:, leuke columns, prima vermaak, maar wat bedoelt ze nou met dat ze een cavia is?
Buurtsupermens :star::star::star::star: had 5 sterren gekregen als het eveneens eerder gestopt was.
De strijd om de meteoor :star::star::sparkles:, net zo vermakelijk als de andere boeken uit deze serie.
Layla :star: wat een stom boek is dit. Rond de helft het einde opgezocht want wilde niet nog meer tijd verspillen aan het lezen van dat boek. Blij toe want wat een stom einde ook.
Films die nergens draaien :star::star::star::star: mooi boek, terecht de gouden griffel gewonnen. Ik vond het soms alleen wat lang van stof.
De maze runner hele serie :star::star::star::sparkles:, ik vond het laatste deel echt aanzienlijk minder leuk. Veels teveel vechten.
Westerschelde windkracht 10 :star::star::star::star: love alles van Jan Terlouw
Oorlogswinter :star::star::star::sparkles:

Oké nou dit was alles van mei tot nu, ik heb geen zin meer in de rest haha.

Ik kwam er trouwens achter dat ik nog geen 5 sterren boek heb gelezen dit jaar, en vroeg me af of jullie tips hadden.
Mijn 5 sterren favorieten waren:

zie foto's

Ik zoek geen non-fictie en geen dichtbundels. En 't liefst op kobo plus maar als dat niet zo is wil ik er ook wel geld aan uitgeven.

Ik ben nu trouwens bezig in moord op de orient expres.

8 likes

Mijn boeken van september!

Ik ben echt mega onder de indruk van het boek over 11 september. Afgrijselijke details maar ook zo interessant. En heel knap geschreven. Ik heb ook echt genoten van Pachinko (dank voor de tip!) De andere 2 boeken vielen enigzins tegen, maar ik moet zeggen dat thrillers mijn genre ook niet is. Van Ammaniti had ik wel meer verwacht.

Dit wordt mijn volgende boek! En misschien vind je De Nachtegaal iets? Ik sla aan op dat je Het Hooge Nest en Mijn Naam was Selma goed vond.

9 likes

Ik las deze maand Het weeshuis in de azuurblauwe zee. Misschien is dat iets voor je? Staat op Kobo plus.

@pastelzwart Haha ik vraag me dit ook soms op random momenten weer af. Hoezo een cavia. Zonder reden dus, ok.

Ik las in september:

Violeta - Isabel Allende :star::star::star::star: In een andere review hier las ik iets over ‘het leven stopt niet als je ouder bent’ en dat maakt dit boek zo goed. Het begint pas echt als de hoofdpersoon 40/50 is, voor mijn gevoel. Ook weer een indrukwekkend stukje zuid amerikaanse geschiedenis.

Almond - Sohn Won-Pyung :star::star: Alleen het eerste deel gelezen en toen weggelegd. Originele karakters met originele problemen maar ik kwam niet in het verhaal door de moeizame dialogen en voortgang.

De partycrasher - Sophie Kinsella :star::star::star::star: Ik had zin in een makkelijk boek en dit was precies waar ik zin in had. Op punten was de stiefmoeder relatie ook heel herkenbaar voor mij.

Het weeshuis in de azuurblauwe zee - TJ Klune :star::star::star::star: Een lief, soms iets te moralistisch verhaal. In taalgebruik op punten te lastig om een kinderboek te zijn, terwijl het wel soms als zodanig voelde. Ben benieuwd of dat met vertaling of origineel te maken heeft.

5 likes

@Kusjessoldaat @pastelzwart @Feather Ik denk dat de cavia absurdistisch bedoeld is? Iets anders kon ik er ook niet van maken.

Ik dacht dat ik weinig gelezen had in september, maar ik was vergeten dat ik begin september nog vakantie had! 7 boeken dus, een mooi aantal voor mijn doen.

Book Lovers en Verity vond ik heerlijk vermakelijk. Ze lazen lekker weg. Verder was ik nogal teleurgesteld in De vrouwen van Stepford en in Nooit meer slapen. De geliefden vond ik gewoon slecht geschreven. De wilde stilte was oké, en Orde van de Feniks is natuurlijk altijd top.

2 likes

Hele goede leesmaand voor mij.

Earthlings heb ik van genoten en is het best te omschrijven als wtf did I just read?! Heel bizar verhaal maar zeker vermakelijk

The last thing he told me was gewoon vermakelijk. Einde vond ik goed gekozen.

Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow heb ik in mijn hart gesloten :smiling_face_with_three_hearts:. Vond het een heel mooi boek over vriendschap en leuk dat het over de opkomende game industrie gaat.

9 likes

Gelezen boeken september 2022

4 likes

4 likes

@anon50301661 @nightlife

Zag eindelijk een update over de volgende bindup van Saga en dacht aan jullie, 5 oktober komt ie uit!!! :star_struck: Misschien al langer bekend, maar kon er nooit wat over vinden en zag het nu dus voorbijkomen op Instagram van Brian K. Vaughan.

Eindelijk verder na hun superlange hiatus

3 likes

Hmmm lastig, denk een combi maar ook vooral omdat ik nieuw ben in het genre en gewoon nog niet zo goed weet of ik het leuk vind. Kijk bijvoorbeeld ook nooit fantasy series ofzo. Maar ik ga even naar jou aanraders kijken, thanks!

September reads. Niet zoveel want school is weer begonnen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Maar twee boeken gelezen in september en dat terwijl ik vakantie had. Bedankt Disney Dreamlight Valley. :joy:

Last Night at the Telegraph Club - Malinda Lo :star::star::star::star:
A Beautifully, Foolish Endeavor - Hank Green :star::star::star::star:

6 likes

Gelezen in september:

Robin Hobb - De boeken van de Zieners

1. Leerling en meester :star::star::star::star::star:
  2. Moordenaar des konings :star::star::star::star::star:
  3. Vermogen en wijsheid :star::star::star::star::star:

Robin Hobb - De boeken van de levende schepen

• 1 Het magische schip :star::star::star::star::star:
    Robin Hobb is gewoon meesterlijk in fantasy schrijven.

Ook gelezen, en aanrader, ook aangeraden door onder andere Radio 1
Tim van der Veer - Buiten bereik :star::star::star::star::star:
“ Een roman over het verzamelen van moed als je kind buiten de sociale norm valt, over hardlopen, over vertrouwen op jezelf en het verlangen naar stilte.”
Het sluit persoonlijk heel goed aan bij mij om diverse redenen, en leest vlot.

6 likes

Ik heb maar 1 boek gelezen in september, haha. Dat komt ook nooit voor. Merk dat ik moeite heb om op één boek te focussen en dus alles door elkaar lees. Hopelijk kan ik meer lezen in m’n vakantie straks.

The Girl Who Fell Beneath the Sea - Axie Oh :star: :star: :star: :star:

2 likes

image

image

Goede leesmaand gehad in september. 3 series uitgelezen, 27 to go :sweat_smile:

@Foucher had ik een aantal weken geleden gezien ja! Ik moet denk ik wel even het einde van deel 9 opzoeken want ik heb geen idee hoe dat eindigde haha

4 likes

It ends with us / Nooit meer - Colleen Hoover
:star::star::star:,5
Mooi verhaal, leest ook heel lekker weg. Had nav de tiktok hype verwacht dat ik er bij zou moeten huilen, maar dat was helemaal niet aan de orde, daar vond ik het toch iets te simpel voor. Ook zag ik alles vanaf het begin wel aankomen dus werd niet verrast.

De zeven zussen: Schaduw - Lucinda Riley
:star::star::star:
Vond de eerste 2 delen veel leuker, maar was desondanks een prima boek voor tussendoor. Hopelijk is het deel hierna weer meer in mijn straatje dan dit 3e deel in de serie.

Verity / De Waarheid - Colleen Hoover
:star::star::star::star:
Heel spannend, vooral de opbouw van het verhaal echt goed. Ik sliep een nacht alleen toen ik aan het einde van dit boek bezig was, en ik was dus best bang, hahaha. Ik kijk aan de lopende band horrorfilms en dat doet niks met me dus complimenten voor het creepy gehalte van dit boek. Heel vermakelijk!

Onder de Paramariboom - Johan Fretz
Heb dit boek als luisterboek geluisterd en dat is écht een aanrader. Johan spreekt het zelf in en doet dus ook alle stemmen van de karakters in het boek, wat veel bijdraagt aan de sfeer. Heel mooi verhaal over zijn ontdekkingstocht naar zijn identiteit als zoon van een Surinaamse moeder en Nederlandse vader.
(Leuk om dit te hebben gelezen en daarna de van de week uitgekomen docu ‘What’s left’ te kijken, hier zitten zijn ouders in. Sowieso een dikke aanrader die docu (NPO)!)

5 likes

Drie boeken uitgelezen:

My dark Vanessa - Kate Elizabeth Russell 4/5
Geeft goed inzicht in hoe complex de relatie tussen een dader en een slachtoffer van seksueel misbruik kan zijn. Tijdens het lezen dacht ik zo vaak, ‘meid, ga wég bij die man, luister niet naar wat hij zegt’, maar het zet je dus wel aan het denken over waar Vanessa naar op zoek is, hoe Strane daarop inspeelt, waarom Vanessa toch contact blijft houden etc. Vanwege de titel had ik verwacht dat het boek iets duisterder/thriller-achtiger zou zijn dus dat viel me een beetje tegen, het had, zeker in het begin, meer een young adult vibe vanwege de setting op een Amerikaanse campus.

Honger - Crystal Renn 3/5
Renn begon als ‘gewoon’ model maar had anorexia en weinig succes. Ze vertelt in dit boek hoe ze herstelt van haar eetstoornis en hoe haar carrière als plussizemodel wél van de grond komt. Makkelijk boek, geeft meer inzicht in de modewereld, maar is geen verhaal dat me bij zal blijven.

De verwarde cavia - Paulien Cornelisse 4/5
Ik was een tijdje geleden in het fysieke boek begonnen, maar dat pakte me niet echt. Toen zag ik dat dit boek op Spotify staat als luisterboek en dat Paulien Cornelisse het zelf ingesproken heeft, en dat was zoveel leuker. Met haar intonatie en droge manier van vertellen erbij komt het veel beter over dat ze het kantoorwezen en al het jargon belachelijk maakt.

3 likes

Vijf boeken gelezen:

Tommy Orange - There there
:star::star::star::star:,5
Elk hoofdstuk beschrijft het leven van een Native American in Oakland. Hele indrukwekkende personages en knap hoe de verhalen allemaal verbonden zijn. Ik vind dat we in NL sowieso meer onderwijs zouden moeten krijgen over natives.

Lucey Foley - The Guest List
Spannend en leest lekker makkelijk weg. Aanrader als je van een typische whodunit houdt.

Lucey Foley - The Hunting Party
Ook weer een moordverhaal met de vraag wie het heeft gedaan. Ik was bang dat ik dit boek na het lezen van The Guest List repetitief zou vinden, maar dat was niet het geval. Ook weer een onverwacht einde!

Lauren Graham - Talking as fast as I can
:star::star::star:,5
Lorelai is mijn favoriete tv personage ooit, dus was heel benieuwd naar dit boek van Lauren Graham. Haar schrijfstijl is precies zoals ze praat. Kreeg wel het gevoel alsof het boek in een middag geschreven is.

Morgan Matson - Amy and Roger’s epic detour
:star::star::star::star::star:
Dit boek heb ik in 2010 als tiener gelezen en is echt jeugdsentiment. Beschrijft een roadtrip en bevat een soort scrapbook met bonnetjes en playlists met liedjes van bands zoals Bowling for soup. Opnieuw gelezen en vond het weer zoo leuk. Echt een sucker for YA on the road :pleading_face:

8 likes

Ik heb vorige week mijn bieb abo omgezet naar een groter abo inpv een budget. (Dan moet je iedere keer betalen als je wat wilt lenen, reserveren, verlengen etc. Dat hield me redelijk tegen om te lenen)

Wat ik heb meegenomen:

De kleuren van Magie - VE Schwab
Schaduw van de Vos - Julie kagawa
Uit bloed en as - Jennifer L Armentrout

Voor de rest had ik nog een Bol cadeaubon van 10 euro vrijgespeeld via werk. (We hebben een activiteitstracker die dan omgezet wordt in punten, waarmee je weer cadeaubonnen kunt krijgen) en daarmee heb ik " Gewoon knetterhard jezelf zijn" van Cathelijn Paling aangeschaft. In dat soort boeken staat " Wees eens lief voor jezelf" van Maaret Kallio als volgende op mijn verlanglijst.

8 likes

Mijn boeken gelezen in september! Ik denk dat A River Enchanted mijn favoriet was.

6 likes

Amy and Rogers epic detour is ook een van mijn favoriete YA boeken :heart:

2 likes