Het algemene boekentopic (Deel 2)

It ends with us / Nooit meer - Colleen Hoover
:star::star::star:,5
Mooi verhaal, leest ook heel lekker weg. Had nav de tiktok hype verwacht dat ik er bij zou moeten huilen, maar dat was helemaal niet aan de orde, daar vond ik het toch iets te simpel voor. Ook zag ik alles vanaf het begin wel aankomen dus werd niet verrast.

De zeven zussen: Schaduw - Lucinda Riley
:star::star::star:
Vond de eerste 2 delen veel leuker, maar was desondanks een prima boek voor tussendoor. Hopelijk is het deel hierna weer meer in mijn straatje dan dit 3e deel in de serie.

Verity / De Waarheid - Colleen Hoover
:star::star::star::star:
Heel spannend, vooral de opbouw van het verhaal echt goed. Ik sliep een nacht alleen toen ik aan het einde van dit boek bezig was, en ik was dus best bang, hahaha. Ik kijk aan de lopende band horrorfilms en dat doet niks met me dus complimenten voor het creepy gehalte van dit boek. Heel vermakelijk!

Onder de Paramariboom - Johan Fretz
Heb dit boek als luisterboek geluisterd en dat is écht een aanrader. Johan spreekt het zelf in en doet dus ook alle stemmen van de karakters in het boek, wat veel bijdraagt aan de sfeer. Heel mooi verhaal over zijn ontdekkingstocht naar zijn identiteit als zoon van een Surinaamse moeder en Nederlandse vader.
(Leuk om dit te hebben gelezen en daarna de van de week uitgekomen docu ‘What’s left’ te kijken, hier zitten zijn ouders in. Sowieso een dikke aanrader die docu (NPO)!)

5 likes

Drie boeken uitgelezen:

My dark Vanessa - Kate Elizabeth Russell 4/5
Geeft goed inzicht in hoe complex de relatie tussen een dader en een slachtoffer van seksueel misbruik kan zijn. Tijdens het lezen dacht ik zo vaak, ‘meid, ga wég bij die man, luister niet naar wat hij zegt’, maar het zet je dus wel aan het denken over waar Vanessa naar op zoek is, hoe Strane daarop inspeelt, waarom Vanessa toch contact blijft houden etc. Vanwege de titel had ik verwacht dat het boek iets duisterder/thriller-achtiger zou zijn dus dat viel me een beetje tegen, het had, zeker in het begin, meer een young adult vibe vanwege de setting op een Amerikaanse campus.

Honger - Crystal Renn 3/5
Renn begon als ‘gewoon’ model maar had anorexia en weinig succes. Ze vertelt in dit boek hoe ze herstelt van haar eetstoornis en hoe haar carrière als plussizemodel wél van de grond komt. Makkelijk boek, geeft meer inzicht in de modewereld, maar is geen verhaal dat me bij zal blijven.

De verwarde cavia - Paulien Cornelisse 4/5
Ik was een tijdje geleden in het fysieke boek begonnen, maar dat pakte me niet echt. Toen zag ik dat dit boek op Spotify staat als luisterboek en dat Paulien Cornelisse het zelf ingesproken heeft, en dat was zoveel leuker. Met haar intonatie en droge manier van vertellen erbij komt het veel beter over dat ze het kantoorwezen en al het jargon belachelijk maakt.

3 likes

Vijf boeken gelezen:

Tommy Orange - There there
:star::star::star::star:,5
Elk hoofdstuk beschrijft het leven van een Native American in Oakland. Hele indrukwekkende personages en knap hoe de verhalen allemaal verbonden zijn. Ik vind dat we in NL sowieso meer onderwijs zouden moeten krijgen over natives.

Lucey Foley - The Guest List
Spannend en leest lekker makkelijk weg. Aanrader als je van een typische whodunit houdt.

Lucey Foley - The Hunting Party
Ook weer een moordverhaal met de vraag wie het heeft gedaan. Ik was bang dat ik dit boek na het lezen van The Guest List repetitief zou vinden, maar dat was niet het geval. Ook weer een onverwacht einde!

Lauren Graham - Talking as fast as I can
:star::star::star:,5
Lorelai is mijn favoriete tv personage ooit, dus was heel benieuwd naar dit boek van Lauren Graham. Haar schrijfstijl is precies zoals ze praat. Kreeg wel het gevoel alsof het boek in een middag geschreven is.

Morgan Matson - Amy and Roger’s epic detour
:star::star::star::star::star:
Dit boek heb ik in 2010 als tiener gelezen en is echt jeugdsentiment. Beschrijft een roadtrip en bevat een soort scrapbook met bonnetjes en playlists met liedjes van bands zoals Bowling for soup. Opnieuw gelezen en vond het weer zoo leuk. Echt een sucker for YA on the road :pleading_face:

8 likes

Ik heb vorige week mijn bieb abo omgezet naar een groter abo inpv een budget. (Dan moet je iedere keer betalen als je wat wilt lenen, reserveren, verlengen etc. Dat hield me redelijk tegen om te lenen)

Wat ik heb meegenomen:

De kleuren van Magie - VE Schwab
Schaduw van de Vos - Julie kagawa
Uit bloed en as - Jennifer L Armentrout

Voor de rest had ik nog een Bol cadeaubon van 10 euro vrijgespeeld via werk. (We hebben een activiteitstracker die dan omgezet wordt in punten, waarmee je weer cadeaubonnen kunt krijgen) en daarmee heb ik " Gewoon knetterhard jezelf zijn" van Cathelijn Paling aangeschaft. In dat soort boeken staat " Wees eens lief voor jezelf" van Maaret Kallio als volgende op mijn verlanglijst.

8 likes

Mijn boeken gelezen in september! Ik denk dat A River Enchanted mijn favoriet was.

6 likes

Amy and Rogers epic detour is ook een van mijn favoriete YA boeken :heart:

2 likes

Ik houd van Morgan Matson :heart:

3 likes

Mijn lijstje van september

1 like

Ahhh ik heb deze alweer bijna uit en ik heb nu al heimwee :pleading_face::pleading_face:

September lijstje. Allemaal mwah.

4 likes

Ik heb vanmorgen Ugly Love uitgelezen en echt zonder twijfel :star: :star: :star: :star: :star:. Next up: Verity, heel benieuwd!

3 likes

Weinig gelezen in september voor mijn doen.

• The Dragon of Despair - Jane Lindskold - :star: :star: :star: :star: Derde deel uit deze serie, leest makkelijk weg.
  • De dienstbode - Helen Klein Ross - :star: :star: :star:.5
  • The last house on Needless Street - Catriona Ward - :star: :star: :star: :star:.5 Heel mooi boek om te lezen, zaten plottwists in die ik echt niet had zien aankomen!
  • The 5 love languages - Gary Chapman - :star: :star:.5 ster Vond het vooral veel open deuren en het is al wat ouder.
3 likes

Ietwat verlaat, maar leesupdate van september:

• Confessions of a Sociopath van M.E. Thomas review
  • Moord op de moestuin van Nicolien Mizee
  • Het behouden huis van Willem Frederik Hermans
  • The Carrow Haunt van Darcy Coates
  • Carrie Soto is back van Taylor Jenkins Reid
  • The Yellow Wallpaper van Charlotte Perkins Gilman
  • The Odyssey van Lara Williams
  • The Haunting of Gillespie House van Darcy Coates
  • Elena Knows van Claudia Piñeiro
  • They Never Learn van Layne Fargo
  • Our Wives Under the Sea van Julia Armfield
3 likes

Nu bezig in Slumberland van Paul Beatty en ik wil daarna meer Zuid-Amerikaanse boeken lezen

3 likes

En nu bezig aan het boek Vita.

3 likes

Mijn boeken van september:

Ik vond vooral The Prison Healer goed, de rest vond ik vermakelijk. Ik ben ook bijna klaar in Dreams Lie Beneath and tot nu ben ik heel blij verrast, ben benieuwd hoe het afloopt. En ik ben Stranger in the Woods aan het luisteren, ook heel leuk en lekker winters. Ben hier ook benieuwd naar de ontknoping. Het luisterboek is erg leuk door de Australische en Schotse accenten.

4 likes

Normaal als ik een ebook koop bij bol is het gewoon een epub, maar nu een .acsm en als ik het wil openen staat er urllink ofzo en heb ik geen programma om het te openen. Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet, weet iemand hoe dit werkt? Heb ik echt nog nooit gehad wat een gedoe.

Dankje! Het is gelukt. Wat een onhandig gedoe zeg.

Flut, kan het alsnog niet openen op m’n ereader :worried:

Heb je m van je bibliotheek naar je ereader geswipet? En je ereader laten synchroniseren?