Ik vind de series nav de boeken leuker dan de boeken zelf
@MJDLH @VanderWoodsen @Bertha bedankt voor jullie reacties, ik ga denk ik Conversations with friends wel uitlezen en dan de serie kijken, maar de andere boeken kan ik zo te horen beter skippen
Dan geef ik je een random tip: kinderboek Films die nergens draaien, echt heel erg mooi en leest als een tierelier
Ik heb 'm net uit en heb me door het laatste stuk heen geworsteld. Zo jammer want hoor verder alleen maar enthousiaste verhalen. Ik was ook niet per see niet enthousiast maar zó veel plotholes en gekke dingen. Het is natuurlijk ook een kinderboek en een relatief dun boek maar ik kon me er niet zo goed overheen zetten.
Nou ik had dit ook en kwam er niet top in ook. Heb het 4 sterren gegeven.
Nu bijna weeshuis in de azuurblauwe zee uit en ik denk dat het 3,5 sterren is. Leest heel pakkend maar vind het zo vervelend dat het steeds ging over dat hij dik is, vond het ook een nutteloze toevoeging. Daarnaast idd zoals jij al zei wel wat moralistisch en voor m’n gevoel wordt ieder probleem binnen 2 bladzijdes opgelost.
Oké ik heb 'm uit en vond het einde wel leuk en zoetsappig, maar toen las ik dat de schrijver het hierop gebaseerd heeft: Sixties Scoop - Wikipedia
De schuin gedrukte teksten zijn citaten uit het interview. Dus dat is wel echt een afknapper.
Ik vind Sally Rooney ook echt heel matig, na haar laatste boek heb ik besloten niets meer van haar te lezen
Ik vond haar laatste boek doodsaai, niet uitgelezen. Vond haar eerste boeken wel leuk, was toen ook een beetje vernieuwende soort roman ofzo? Nu wordt iedere derde schrijfster de “nieuwe sally rooney” genoemd
Zeker stoppen als je het niet leuk vindt. Haar derde boek kan je dan helemaal wel overslaan.
Ik vind haar boeken wel erg leuk, ik heb ze zelfs al een paar keer herlezen. Juist dat het zo droog en kort opgeschreven is vind ik fijn lezen. Het heeft een prettig ritme. Mij is dat zij zegt niet opgevallen maar ik lees ze in het Nederlands, misschien dat dat nog uitmaakt. Dat de personages niet zo sympathiek zijn vind ik niet storend.
Mijn boeken van september:
2 boeken die eruit sprongen:
Ik ben er niet - Lize Spit: Dit boek (fictie) gaat over het samenleven met een partner die zware psychische problemen heeft. Zeker geen opbeurend boek maar zo meeslepend. Ik vind dat de radeloosheid van het hoofdpersonage dat geen uitweg vindt voor haar situatie heel sterk wordt overgebracht.
De doden houden we bij ons - Becky Cooper
True crime over een Harvardstudente die eind jaren 1960 vermoord werd. Ik ben zelf geen liefhebber van het true crimegenre maar wat me kon boeien aan dit boek was dat er heel veel aandacht besteed werd aan de leefwereld van het slachtoffer (jonge vrouw in mannenbastion dat Harvard toen was). De verdenkmakingen rond de verdachten hadden hier en daar minder langdradig mogen zijn maar dat is persoonlijke voorkeur.
Ik geniet echt zooo van Daisy Jones & The Six. Ik kwam na de zomer in een leesdip, maar deze heeft me daar weer wat uit getrokken. Iedereen lijkt hem ook echt te lezen op het moment. The Seven Husbands was ook mijn favo boek dit jaar, dus ik denk dat ik nu een nieuwe favo auteur erbij heb!
Ik ben inmiddels vastbesloten om ‘m wel uit te lezen haha, ik wil de serie kijken en met het boek kunnen vergelijken. De schrijfstijl went ook al en het leest wel gewoon makkelijk.
Nee! Nog niet begonnen ook eigenlijk!
ik ben tussendoor ook nog ‘Veranderen: methode’ van Edouard Louis aan het lezen en het grijpt me gelijk. Ik vind het echt interessant om vanuit zijn perspectief die verschillende klassen te zien en het onbegrip tussen die klassen en hoe pijnlijk dat op een bepaalde manier voor hem en zijn familie is. Veel dingen vind ik ook voor Nederlandse klasseverschillen heel herkenbaar en ik ben benieuwd of de lager/middeklasse op een bepaalde manier erg overeenkomen met Nederland of dat ze dat in de vertaling aangepast hebben.
Ik zit nu op boek 60 van dit jaar, had een reading challenge ingesteld op Goodreads van 100 maar dat was wel heel enthousiast vrees ik😅 Merk wel dat ik nu met het koude weer in aantocht, de kaarsjes aan en een dekentje op de bank weer meer zin heb om lekker te lezen.
Ik las van de week ook een artikel over dat jongeren weer meer (door o.a. TikTok) gaan lezen dus dat is echt een leuke ontwikkeling. Ik rende echt bij elk nieuw boek van Francine Oomen bijv. naar de winkel, hoop dat deze rage aan blijft houden!
Ik heb dit boek van Édouard Louis niet gelezen, maar andere wel. Allemaal heel aangrijpend, vind ik. Over dat laatste: een vertaler maakt zulke drastische aanpassingen normaal gesproken niet. In hoeverre vind je het zo op Nederland lijken dat je denkt dat het aangepast zou kunnen zijn?
Was de hele avond onrustig en op een gegeven moment heb ik mijn boek er weer bij gepakt (de genezer van Zalindov) en ik heb hem voor de rest in een ruk uitgelezen. Echt weer eens een goed boek. Ben blij dat ik deel 2/3 heb gehaald toen ik met 1 al bezig was.
Als ik morgen mijn taken af heb ga ik denk ik beginnen aan deel 2. Of aan een van mijn bieb boeken de keuzes.
De genezer van Zalindov is inderdaad zo tof! Ik heb net het tweede deel uit, deel 3 ligt al klaar.
Oooooo zal ik gelijk door gaan met 2 of zal ik een breakie nemen door bieb boek te doen?