Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik zou de 2 oppakken! Hij is echt heeeel tof.

2 likes

Lapvona <3 heerlijk boek he

2 likes

Het momentum van de hype een beetje gemist, maar ben heel blij dat ik Max, Mischa en het tet-offensief heb gelezen op jullie aanraden. Echt een prachtig boek. Ik hou wel van die voortkabbelende boeken die meerdere generaties bestrijken. Vond zelf Mischa redelijk oppervlakkig karakter en Mordecai dan juist veel meer diepgang hebben, iets wat ik niet per se had verwacht vanuit de titel. Uiteindelijk het boek ook veel geluisterd via storytel, omdat ik het nogal een investering vond om al mijn leestijd te spenderen aan een 1200-paginatellend boek. Op die manier kon ik het ook steeds even tussendoor onder het koken of afwassen opzetten waardoor ik wel meters maakte.

11 likes

Oh wat een goed idee om zo’n dik boek deels te luisteren! In mijn hoofd had ik echt het idee óf je leest een boek, óf je luistert, maar dat je het ook kan afwisselen is dom genoeg nooit in me opgekomen :laughing: ga ik onthouden haha.

4 likes

Wat fijn! Ja heel leuk. Andere kinderboeken die ik erg tof vond zijn Lampje (wordt verfilmd!) en De Meisjes van Annet Schaap. En Tonke Dragt blijft ook mega leuk om te lezen!

4 likes

Anna Woltz en Marjolijn Hof hun boeken zijn ook aanraders. Hoe ik per ongeluk een boek schreef van Annet Huizing is zo goed!

3 likes

Misschien was het al gedeeld, maar Jim Kay stopt met de geĂŻllustreerde Harry Potter boeken wegens mental health issues.

Order of the Phoenix is de laatste, ze gaan verder met een andere illustrator.

3 likes

Nee ik vond het ook vreselijk!

2 likes

Ik heb het nieuwe boek van Elle van Rijn gelezen maar meehhhh kwam er echt niet in. Nu begonnen in het nieuwe boek van Guillermo Arriaga en weet nu al dat ik weer zo ga genieten hiervan (na vorig jaar De Ontembare te hebben gelezen). Helemaal zin om door te lezen, zo’n heerlijk gevoel is dat.

1 like

Oke update, ik ben nu overgegaan op The southern book club’s guide to slaying vampires van Grady Hendrix en love it too! Hij is zo goed in het zetten van de juiste vibe dat je er heerlijk ingezogen wordt. En de spooks worden subtiel opgebouwd, ben benieuwd naar de climax van dit verhaal!

3 likes

De afgelopen tijd had ik een flinke leesdip, maar ik heb nu Kobo Plus genomen en kom er weer een beetje in! Gisteren Eetgestoord van Charlotte Simons uitgelezen (erg goed boek, 4,5 sterren wat mij betreft) en ik ben nu bezig in De zeven vinkjes van Joris Luyendijk.

Mocht iemand nog aanraders hebben binnen Kobo Plus: heel graag :smiling_face_with_three_hearts: Heb gemerkt dat er behoorlijk wat op staat, maar dat je wel echt goed moet zoeken.

1 like

Ik lees ook altijd meer met m’n ereader! Hoef er dan ook geen lamp bij aan te doen, scheelt al veel. Ik las recent met kobo plus heel diverse boeken:

Eigen welzijn eerst - Roxanne van Iperen
Films die nergens draaien- Yorick Goldewijk
Het weeshuis in de azuurblauwe zee - TJ Klune
De partycrasher - Sophie Kinsella
Violeta - Isabel Allende
The duke and I - Julia Quinn
Het huis met de rode luiken - Marja Visscher
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid
De tolk van Kabul - Matthieu Aikins
The bell jar - Sylvia Plath

Ik vind niet alles een aanrader maar omdat het zo divers is, zit er vast iets tussen dat jou aanspreekt! Ik zoek zelf sowieso eerst of titels die ik wil lezen beschikbaar zijn in Kobo Plus. Maar ik kijk ook regelmatig via bol.com in de categorie ‘beschikbaar in kobo plus’ en dan sorteren op populariteit of beoordeling.

6 likes

Zojuist Zuid-moeders breken niet van Kimberley Klaver uitgelezen. Op zich een leuk onderwerp voor een luchtige roman, de moeder-maffia in Amsterdam Zuid. Maar vond er echt geen fluit aan, niet zo boeiend geschreven en de hoofdpersoon vond ik irritant.

1 like

Ah, dank je wel voor de tips! Heb er een paar toegevoegd :slight_smile: Ik merkte inderdaad ook al dat het helpt om maar gewoon te zoeken, ben gewoon m’n to-read op Goodreads af gegaan, haha!

Heb zelf nog de volgende toegevoegd:

Vallen is als vliegen - Manon Uphoff
De bange mens - Daan Heerma van Voss
Constellaties - Roelof ten Napel
De zwemmers - Julie Otsuka
Ik dwang - Erwin Roebroeks
Zwemmen in het donker - Tomasz Jedrowski

1 like

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst sinds maart weer een boek uitgelezen :sweat_smile: in 2020 las ik nog wel veel maar daarna is het echt bergafwaarts gegaan en vind het iedere keer zo moeilijk om uit de reading slump te komen en weer een boek op te pakken. Had nu gekozen voor Meet Cute want dat leek me vrij luchtig en makkelijk weg te lezen en dat heeft wel nut gehad, maar ik baal dat ik boeken met zwaardere thema’s en non-fictie momenteel eerder naast me laat liggen. Aan de andere kant lees ik liever iets luchtigs dan dat ik helemaal niet lees, dus hebben jullie tips voor boeken zoals Meet Cute of zoals de boeken van Beth O’Leary?

1 like

Wat vinden jullie fijne “zelfhulp” boeken?

1 like

O ik ben dol op Beth O’Leary! En Meet Cute heb ik nog in de kast liggen. Een beetje in dezelfde lijn zijn:

• Love on the Brain of The Love Hypothesis (/De liefdeshypothese) van Ali Hazelwood
  • Kiss My Cupcake (of andere boeken) van Helena Hunting
  • The Spanish Love Deception (/De Spaanse liefdesleugen) van Elena Armas. Haar nieuwe boek (The American Roommate Experiment) schijnt ook leuk te zijn.
  • Save the date - Morgan Matson
  • De Zussen Brown serie van Talia Hibbert
  • 10 Blind Dates - Ashley Elston

Een aantal van hierboven zijn wel New Adult dus zitten ook wat meer spicy scenes in. Verder qua Nederlandse auteurs kun je dan ook kijken naar Lisette Jonkman, Marijke Vos of Vanessa Thuyns. Meerdere boeken van hen staan ook sowieso op Kobo Plus, mocht je dat hebben of een beetje budgetwise willen kijken.

3 likes

Weet iemand toevallig of je Kobo plus op meerdere apparaten/ereaders tegelijk kunnen gebruiken? Het is mij niet helemaal duidelijk of dit nou wel of niet kan. Kan je het op vijf apparaten zetten en dan alle vijf tegelijk gebruiken of is het zo dat je wel vijf apparaten kan inloggen maar het boek ‘verdwijnt’ als je wisselt van apparaat?

Je kan het op zoveel apparaten zetten als je wilt. Nog 7 anderen gebruiken mijn abonnement. Het enige is dat je niet echt tegelijk hetzelfde boek kunt lezen (kan wel door WiFi uit te zetten maar omslachtig)

1 like

O dat is super. Dan ga ik maar eens op zoek naar iemand die zo’n abo met mij wil delen. Ik lees echt veel te weinig maar soms zie ik dan een ebook in kobo plus waarvan ik dan denk, die wil ik lezen. Dus fijn om te horen dat delen kan.