Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik denk dat ik ‘m niet eens uit ga lezen, nu ik dit lees. Juist dat weggaan is zo interessant.

Ik vind logica van geluk een toegankelijke en goede. Per hoofdstuk worden er dingen benoemt en met sommige dingen heb je misschien wel wat en andere niet. Komt wel neer op wat in veel andere boeken ook staat.

En verslaafd aan liefde(onpopulair hier). Heeft me ook veel inzichten gegeven, vooral als ik me weer eens irriteer aan dingen :joy:

En ik weet niet of dit onder zelfhulp valt, maar de cyclusstrategie!

1 like

Ik heb deze in m’n klaslokaal staan. Zou voor mij niet persé een aanrader voor volwassenen zijn, inderdaad omdat het wat oubollig en kinderlijk. Waar zoek je naar? Als geschiedenisdocente heb ik vast wat tips voor je :slight_smile:

2 likes

Ben niet specifiek op zoek, maar het leek mij wel interessant voor mijzelf. :yum: Maar denk dat ik het maar aan mij voorbij laat gaan

3 likes

3 redenen om dat saaie boek niet uit te lezen (flowmagazine.nl)

Voor als je nog redenen zoekt om dat stomme, saaie boek weg te leggen!

6 likes

Lezen jullie wel eens meerdere boeken tegelijk, een beetje zoals dat je meerdere series kijkt?

2 likes

Ja, maar dat is wel altijd een combinatie van fictie en non fictie, en lezen en luisteren. Ik lees nu twee boeken (1x fictie en 1x non fictie) en ik luister er een.

1 like

Ja, maar inderdaad net als @Feather één fictie en één non-fictie (en heel soms ook nog één apart fysiek boek - de rest lees ik op mijn ereader)

2 likes

Amper. Al heb ik nu 3 boeken open haha, maar wat anderen ook al zeggen: dat zijn heel verschillende boeken. Eén is gewoon een normaal boek, de andere is een met korte verhalen en nummer 3 is poëzie. In die laatste twee lees ik dus vooral als ik even 5 minuten over heb en de eerste is nu mijn lekker lezen boek

1 like

Ja als ik een papieren boek lees dan heb ik er meestal ook eentje op mijn ereader voor ‘s avonds in bed.

1 like

Toevoeging @Clancy ik bedenk me nu dat ik eigenlijk ook nooit meerdere series tegelijk kijk. Tenzij ik iets lineair kijk. Maar verder is het bingen all the way

2 likes

Ik deed dat nooit maar toen adviseerde een vriendin het eens als in: soms heb je zin in je serieuze boek en soms in een luchtigere - of whatever je graag leest. En sindsdien lees ik altijd 3 boeken tegelijk, haha. Het is wel echt zo! Of inderdaad fictie en non-fictie door elkaar.

2 likes

Precies dit hoorde ik dus van de week in een vlog voorbij komen en toen dacht ik; eigenlijk heeft ze best wel gelijk! was vooral benieuwd of het bij anderen werkt. Ben dan ook wel benieuwd of je er sneller door heen komt.

1 like

Ik vind het ideaal! En soms zit je wel zo in 1 boek dat je die in 1 ruk uitleest. Het kan allemaal :raised_hands:

1 like

Ja, maar net zoals de meeste anderen alleen twee hele verschillende soorten boeken. Ik lees nu bijvoorbeeld een thriller ter ontspanning en ben daarnaast ook nog (al een hele tijd) bezig in een boek over verschillende persoonlijkheidstypes. Maar ik lees nooit bijv. twee thrillers tegelijk.

1 like

Ja ik lees er eigenlijk ook altijd meerdere tegelijk. Wel verschillende genres. Het helpt mij erg om altijd ergens in bezig te zijn, omdat ik het beginnen aan een nieuw boek het moeilijkst vind. Als ik helemaal niks lees, loop ik het risico nergens in te durven beginnen :grimacing:

3 likes

Ja ik doe dat altijd! Een chicklit-achtig boek of een boek dat luchtig is & ik al vaker heb gelezen in bed en het andere boek ‘normaal’ boek (wat ik op dat moment dan graag wil lezen).

1 like

Dit zijn de boeken die ik dit jaar heb gelezen met Kobo plus. Misschien zit er iets tussen wat jij ook leuk vindt? Persoonlijk zijn Zachtop lachen en Lichter dan ik mijn favorieten.

2 likes

Vinden jullie kobo luisteren een aanrader? Ik heb m’n e-reader geupgrade (van de kobo h20 - eerste editie- naar de kobo libra 2), waardoor ik nu ook luisterboeken kan luisteren. Ik dacht dat dat bij m’n kobo abonnement inzat, maar dat zijn blijkbaar twee losse dingen.

Ik luister veel naar luisterboeken uit mijn kobo abonnement, maar eigenlijk alleen maar via mijn telefoon en dan vooral als ik aan het wandelen of sporten ben.

2 likes