Ik denk meteen aan âEat Sweat Playâ van Anna Kessel. Het is wel lang geleden dat ik het las, en hangt af van de soort motivatie die je zoekt. Het gaat meer over vrouwen en sport, en de maatschappelijke context ervan. Over het plezier vinden in sport als spel, en niet om âmooiâ te zijn / worden.
Part manifesto, part how-to, Eat Sweat Play is a hugely inspirational call to arms for women to take back sport for themselves. Long-listed for the William Hill Sports Book of the Year Award. Sportâs for everyone . . . isnât it? Society has led us to believe that women and sport donât mix. But why? What happens to the young girls who dare to climb trees and cartwheel across playgrounds? In her exploration of major taboos, from sex to the gender pay gap, sports journalist Anna Kessel discovers how sport and exercise should play an integral role in every sphere of our modern lives. Covering a fascinating range of women, from Sporty Spice to mums who box and breastfeed, Eat Sweat Play reveals how women are finally reclaiming sport, and by extension their own bodies, for themselves - and how you can too. âAnna Kesselâs book should inspire a whole generation of women. It ought to be on the school curriculum.â -
Mijn gelezen boeken in oktober! Vond vooral Het meisje in de witte kimono en The memory police goede boeken deze maand! Nog 15 boeken en dan heb ik mân doel behaald zit jaar, ben benieuwd of ik het ga halen! In januari komt onze baby dus denk dat er dan van lezen niet zoveel meer komt haha
Deel 2 van ACOTAR is echt mijn favoriet. Een van de weinige fantasy boeken die ik meermaals heb gelezen. Vind dit een hele fijne afwisseling met mijn non-fictie geschiedenisboeken.
Tof! Vind het tot nu toe erg leuk!
Vier boeken uitgelezen in oktober:
Knap voor een dik meisje â Tatjana Almuli 5/5
Deze wilde ik al heel lang lezen, maar ik stelde het steeds uit omdat ik dacht dat het meer essayachtig/wetenschappelijk qua stijl zou zijn en ik daar dan niet per se zin in had. Maar het is juist een heel persoonlijk verhaal, meer in dagboekstijl geschreven, en dat vond ik heel erg fijn. Bepaalde dingen vond ik heel herkenbaar, ik realiseer me nu ook dat mijn eigen eetbuien voortkwamen uit overprikkeling. Een boek dat me enorm aan het denken heeft gezet.
Japan in honderd kleine stukjes â Paulien Cornelisse 5/5
Love it, leest net zo fijn als al haar boeken over taal.
Conversations with friends - Sally Rooney 2,5/5
Oké ik postte hier dus eerder over dat het me zo tegenviel, maar ik heb hem toch uitgelezen en mijn mening is wel een beetje bijgetrokken.
lang verhaal
In het begin vond ik de stijl echt helemaal niks, maar dat wende op een gegeven moment wel en sluit eigenlijk goed aan bij Francesâ karakter of eigenlijk haar houding. Wat betreft de dialogen: ik las in een aantal recensies lovende woorden over de dialogen, maar ik vond ze juist te gemaakt, te gewiekst overkomen. Ja, het is een soort pingpong (weet niet meer waar ik dat las, the guardian?) maar in het echt reageren mensen niet constant zo ad rem op elkaar dus dat stoorde me eerder. En over de personages: ik bleef ze onsympathiek vinden en ik snap ook totaal niet wat ze in elkaar zien, met name Frances en Nick. Frances vindt Nick âhandsome in the most generic wayâ, en er komt niks naar voren wat ze interessant of leuk aan hem vindt? Ja okĂ© ze hebben goede seks. Maar gaandeweg wordt dus duidelijk dat ze verliefd op hem is en toen dacht ik echt hoe dan, ik voelde de klik totaal niet. Het leek net of ze alleen hun zielig-zijn deelden, dat gevoel om binnen hun andere relatie (dus Bobbi/Frances en Nick/Melissa) een soort underdog positie te hebben. Maar toen ik tegen het einde van het boek was, was ik mijn frustratie te boven denk ik, en begon ik dingen te zien die ik goed gedaan vond. Bijvoorbeeld hoe gaandeweg blijkt dat Frances niet compleet gevoelloos is maar gewoon moeite heeft met het uiten van gevoelens, dat die houding voortkomt uit zelfbescherming. Dat vond ik heel knap gedaan door Sally Rooney en dat maakte dat het verhaal toch niet zo âleegâ voelde als in het begin.
De geschiedenis van mijn seksualiteit - Tobi Lakmaker 2/5
In het begin vond ik de stijl grappig en las het lekker weg, maar gaandeweg begon die stijl me steeds meer tegen te staan. Het was gewoon te veel slap gelul, te veel âweet je welâ en âsnap je?â, en er zat niet echt een verhaal in? Ik begrijp ook totaal niet waarom het hele verhaal (wat dat ook was) nou opgehangen moest worden aan de ontwikkeling van diens seksualiteit?
@vitaminwater kon me ook wel vinden in jouw review!
Echt omg wat een irritant boek, ik heb toevallig gisteren mijn goodreads review nog naar 2 sterren gezet ipv 3 toen ik een review van iemand anders las. Maar zie dat ik 'm op instagram al 2 sterren had gegeven haha. Wel leuk dat je je herkende in mijn review!
(Btw: de schrijver gaat nu onder de naam Tobi en identificeert zich als hij/hem zal dat ook nog even op mijn instagram aanpassen!)
Ik heb er drie uitgelezen:
Veranderen: methode van Edouard Louis: Interessant en aangrijpend. Kreeg wel een gek gevoel uiteindelijk bij hoe erg de schrijver in staat is zich aan te passen aan nieuwe kringen en daardoor steeds hogerop komt. Beetje een idee van wie is hij nou echt, want het komt ook een beetje eng en opportunistisch over. Dat beschrijft hij zelf ook wel, maar ik bleef wel met twijfel zitten.
Kitchen-Banana Yoshimoto: Interessant verhaal, had er denk ik nog wel meer van verwacht, maar ik weet niet wat (dus goed verhaal dit)
Bittere tijden- Mario Vargas Llosa: Boeiend om meer inkijk in Latijns Amerikaanse cultuur te krijgen (Guatemala). Vond het soms moeilijk mijn aandacht bij alle gebeurtenissen en opsommingen te houden en wie nu wie was. Zaten ook onduidelijke tijdssprongen in. Halverwege begon het boek meer te leven
Ik lees niet meer zoveel de laatste tijd, maar deze twee heb ik uitgelezen.
Paper Girls - Brian Vaughan
Dit is een graphic novel en daarom lees je hem zo uit natuurlijk. Het is wel echt een heel intrigerend begin van een verhaal. Het gaat over vier tieners in de jaren '80 die kranten bezorgen. Rond halloween ontdekken ze ~vreemde dingen~. En meer is denk ik te spoilerig om te vertellen. (En ik zie nu dat ik letterlijk vreemde dingen/stranger things zeg maar hoewel daar veel paralellen mee getrokken zijn vind ik het daar niks van weghebben)
Hoe dan ook: spannend, smaakt naar meer en mooi geillustreerd. Er is ook een serie van uitgekomen maar die is gecancelled dus ik ga denk ik eerst de novels verder lezen. Er zijn zes delen van.
The secret history - Donna Tartt
Heel intrigerend en boeiend verhaal (waarschijnlijk al bekend dus ik ga even geen poging doen tot vertellen waar het over gaat), er wordt heel beeldend geschreven dus je ziet het helemaal voor je en voelt je âonderdeelâ. Ik vond het een goed boek, naar het einde toe wel wat zwakker omdat het te lang doorgaat naar mijn smaak.
Ik ben nu bezig in Lapvona van Ottessa Moshfegh, tot nu toe
Ik had door slechte concentratie even behoefte aan guilty pleasure romance/ chicklit boeken dus daar redelijk wat van gelezen. Meeste is ook wel echt cringeworthy dus de beoordelingen zijn meer vanuit dat genre bepaald (waarom is bijna elke vrouwelijke hoofdrolspeler teenie tiny & quirky en hun love interest altijd ripped en hung like a horse).
Boek van Ruinerwold kon ik niet echt een rating geven, want het is gewoon echt een heel vaag boek maar het voelt toch droog om dit 1 of 2 te geven omdat ik het ergens heel naar vind om dat t doen bij een getraumatiseerd iemand die het fijn vond om zo zijn verhaal te doen? Geen idee of herkenbaar klinkt voor iemand haha
Ik ben vrij nieuw in dit topic, maar het viel me op dat jullie afgelopen maand gezamenlijk Murder on the Orient express hebben gelezen. Leuk! Is er ook een boek wat op de planning voor november staat? Lijkt me leuk om mee te doen.
Nee nog niet, maar we kunnen wel weer een poll maken voor een nieuw boek. Had je de boekenclub pagina al gevonden?
Nee! Maar die kan ik zo vinden
Ik dacht maak gelijk een poll
Ik had qua aantal en qua beoordeling een hele goede leesmaand!
Iâm glad my mother died was zeer verrassend! Ik heb het geluisterd en de auteur spreekt het zelf in waardoor haar humor en timing echt perfect overkomen. Er zijn stukken waar je ook haar stem hoort breken en dat is zo ontzettend intiem en indrukwekkend om te horen.
Donkere kamer van damokles was helemaal niet mijn ding. Ik snapte wat de schrijver probeerde en dat lukte. Enorm frustrerend waardoor ik het eigenlijk een wanstaltig boek vind.
T hooge nest vond ik heel indrukwekkend en zeer nodig een verhaal over joodse vrouwen actief in het verzet.
Als je het licht kunt zien was echt een prachtig verhaal over een blind meisje tijdens de tweede Wereldoorlog. Denk dat velen van jullie hem ook al hebben gelezen, maar stond al heel lang op mijn leeslijst.
Max Mischa en het tet-offensief vond ik echt prachtig en kon me er helemaal in verliezen.
Echt met elke update wordt de app van kobo plus steeds kutter om mee te werken
Ja het verschil tussen deze app en mijn Engelstalige ebook app (waar ik volgens nog minder ook voor betaal) is echt belachelijk. Ik vergeet het alleen telkens stop te zetten. Content is ook zo beperkt.
Ja, al een aantal maanden constant opnieuw inloggen.
Nu hebben ze de filteroptie verwijderd, en het loopt sowieso vast als je iets probeert te zoeken