Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik had qua aantal en qua beoordeling een hele goede leesmaand!

I’m glad my mother died was zeer verrassend! Ik heb het geluisterd en de auteur spreekt het zelf in waardoor haar humor en timing echt perfect overkomen. Er zijn stukken waar je ook haar stem hoort breken en dat is zo ontzettend intiem en indrukwekkend om te horen.

Donkere kamer van damokles was helemaal niet mijn ding. Ik snapte wat de schrijver probeerde en dat lukte. Enorm frustrerend waardoor ik het eigenlijk een wanstaltig boek vind.

T hooge nest vond ik heel indrukwekkend en zeer nodig een verhaal over joodse vrouwen actief in het verzet.

Als je het licht kunt zien was echt een prachtig verhaal over een blind meisje tijdens de tweede Wereldoorlog. Denk dat velen van jullie hem ook al hebben gelezen, maar stond al heel lang op mijn leeslijst.

Max Mischa en het tet-offensief vond ik echt prachtig en kon me er helemaal in verliezen.

10 likes

Echt met elke update wordt de app van kobo plus steeds kutter om mee te werken

Ja het verschil tussen deze app en mijn Engelstalige ebook app (waar ik volgens nog minder ook voor betaal) is echt belachelijk. Ik vergeet het alleen telkens stop te zetten. Content is ook zo beperkt.

1 like

Mijn boeken van Oktober

8 likes

Ja, al een aantal maanden constant opnieuw inloggen.
Nu hebben ze de filteroptie verwijderd, en het loopt sowieso vast als je iets probeert te zoeken

1 like

Mijn gelezen boeken van oktober:

The Ones We’re Meant To Find vond ik heel erg mooi. Maar ook wel too close for comfort soms, omdat het een climate sci-fi is. Dat wist ik niet van te voren, haha.

2 likes

Ik heb mn leesmotivatie weer helemaal gevonden, dus ga misschien m’n challenge van 25 boeken nog wel halen.
Heb ook nog wel wat half gelezen boeken liggen, maar zoals eerder hier ook gezegd, het leven is te kort om een stom boek te lezen.

Dit is m’n lijstje van september/oktober
Buitenleven, Nina Polak :star::star::star:
Florence, Kiki van Dijk :star::star::star::dizzy:
De camino, Anya Niewierra :star::star::star::star::dizzy:
Nooit meer, Colleen Hoover :star::star::star:
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo, Taylor Jenkins Reid :star::star::star::star:
De gunst, Nicci French :star::star::star:

Had van buitenleven wat meer verwacht, maar sluit me echt aan bij jou review @vitaminwater en ook Nicci French viel tegen, ergerde me enorm aan de hoofdpersoon.

Daarentegen vond ik De camino en verrassend genoeg ook De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo echt lekker weglezen, met voldoende diepgang!

Op mn lijstje voor komende maanden: De bananengeneratie; Max, Mischa en het tetoffensief; Eigen welzijn eerst; I’m glad my mom died; Grand Hotel Europa. En ga hier nog even door de lijstjes spitten

6 likes

Mijn boeken van oktober, het zijn er meer dan anders maar dat komt omdat ik vooral in het OV lees en ik de laatste weken ontzettend veel vertragingen heb meegemaakt.

Anyways, beste van de maand vond ik Perzik bloesem lente van Melissa Fu. Generatieroman over een Chinese familie in de twintigste eeuw. Ik vond het meeslepend zonder dat het melodramatisch werd. Aanrader voor wie Pachinko graag las, beetje dezelfde sfeer. Zonder veel te spoilen, één van de onderwerpen die aan bod komt, is de emigratie van mainlandchinezen naar Taiwan na WO2. Ik vind dit een relevant boek voor wie meer achtergrond wil bij de huidige spanningen tussen China en Taiwan. Ik heb er alvast veel uit geleerd.

9 likes

Ik ben weer helemaal happy aan het lezen deze maand. De laatste boeken die ik heb uitgelezen waren:

• Spelen met vuur (King 1) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • Affaire (King 2) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • The Love Hypotheses - Ali Hazelwood :star::star::star::star::star:
  • Achter gesloten deuren (King 3) - Olivia Lewis :star::star::star::star::star:
  • Verlossing (King 4) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • Fouten maken moed - Remko van der Drift :star::star::star:
  • The Midnight Library - Matt Haig :star::star::star::star:

Ik ben altijd wel vrij makkelijk met sterren weggeven, maar dit was wel een fijne leesmaand. Probeer ondertussen ook m’n bookstagram account nieuw leven in te blazen :grin:

Nieuw gekocht/gekregen:

• Love on the Brain - Ali Hazelwood
  • Long Bright River - Liz Moore
  • The Invisible Life of Addie LaRue - V E Schwab (maar moet helaas terug, helemaal beschadigd :weary:)
  • Existential Physics - Sabine Hossenfelder
  • Think Again - Adam Grant
  • HP Order of the Phoenix Illustrated Edition
8 likes

Ik ben net klaar met de Griekse ontsnapping. Ook zeker wel een aanrader :star::star::star::star::

1 like

Ik heb ‘De gevangene van Vallenia’ zojuist uitgelezen. Deel 3 gaat ook echt nu open gewoon. Hoe durft ze.

3 likes

Snap ik! Ik had destijds deel 3 niet in huis dus stond de ochtend erna al bij de boekhandel. Veel leesplezier!

3 likes

Ooo shit! Dat is echt lang na deze cliffhanger

2 likes

Ja echt marteling! Ik ben heel benieuwd wat je van het volgende deel vindt.

2 likes

Ik ben benieuwd! Vond jij Kiva ook zo wisselvallig in deel 1 en 2? Ene kant probeert ze haar heel hard, stoer enzo te maken en de andere kant poeslief en onschuldig. Misschien nog wel beter om naief te noem. Vind het soms nogal storend :joy: hoop dat dat in deel 3 een beetje weg trekt.

3 likes

Heb de love hypotheses maar direct op mijn kindle gezet
Was in de aanbieding voor 99 cent.

2 likes

Oh goede deal! Ik vond het echt een heerlijk boek :grin:

2 likes

heeft iemand hier the Idiot van Elif Batuman gelezen? @vitaminwater misschien? Ik ben nu halverwege maar twijfel of ik door moet lezen, vind het aan de ene kant grappig en fascinerend maar aan de andere kant ook zooo vaag en er is echt heel veel wat ik gewoon niet begrijp?

3 likes

Is het de hype waard?

2 likes

Haha uhm, lastige vraag vind ik dat altijd. Ik koos deze in de winkel uit 4 andere Engelstalige boeken omdat ze niks anders hadden wat ik leuk vond :laughing: ik wist van geen hype. Dus mijn verwachtingen waren lager denk ik. Ik vond hem wel echt leuk om te lezen.

2 likes