Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ah excuus voor het nogmaals aanslingeren van de discusse en bedankt voor jullie antwoorden!

4 likes

Voor als je nog een goed kinderboek zoekt, koningskind van Selma Noort is echt een aanrader. Ze heeft het verhaal van koning Salomo en de twee vrouwen met een verwisselde baby als uitgangspunt genomen. Hele mooie insteek zo met als hoofdpersoon de zus van de baby

3 likes

Sorrow and bliss van Meg Mason uit, heftige ervaring weer! Super pakkend geschreven, zat er helemaal in. En helaas heel herkenbaar onderwerp. Heb de NL vertaling gezelen via de online bieb, niet perfect vertaald maar goed te doen.

1 like

Ik was begonnen aan Utopia Avenue van David Mitchell, maar heb het weggelegd. Vond het zo zouteloos en niet pakkend. Die gesprekken deden voor mij echt ongeloofwaardig aan en veel te zoet en cringey. Mensen met andere of dezelfde ervaringen?

1 like

Mijn Kobo Clara was na 2 jaar stuk. Terwijl ik er altijd voorzichtig mee deed. Zelfde verhaal met de aura.

Heb nu de Libra in de hoop dat deze het langer doet. Ik vind hem heel fijn met de knopjes

3 likes

Ik heb net The Twyford Code van Janice Halett uitgelezen. Ik vond het boek goed tot ergens in het midden: je kreeg als lezer echt het gevoel alsof je de code en het verhaal ook aan het uitvogelen was en je ook opgejaagd wordt zoals Steve. Het einde voelde dan weer nogal afgeraffeld aan voor mij.

Zou het wel aanraden als je houdt van raadsels oplossen!

2 likes

Voor diegen die de boeken van Sarah J Maas hebben gelezen; welke serie vonden jullie het beste en zouden jullie aanraden om mee te beginnen?

3 likes

Persoonlijk vind ik haar schrijfstijl in A Court of Thorns and Roses beter dan in A Throne of Glass (die reeks heeft ze ook na TOG geschreven, dus ik vind dat je merkt dat ze zichzelf verbeterd heeft). Daardoor vind ik die boeken fijner lezen, maar zeker omdat de boeken zich in hetzelfde universum afspelen gaat het denk ik vooral erom of je het genre leuk vind :relaxed:

5 likes

Jaaa ACOTAR :heart::heart: hou van die serie.

6 likes

Ik ooook :heart::heart::heart:

1 like

Bij tog viel ik iedereee keer in slaap, na drie boeken heb ik die serie opgegeven. ACOTAR vond ik echt fijn lezen en een van mijn favorieten geworden. (Ga ze binnenkort herlezen) de nieuwe serie van crescent heb ik nog niet gelezen. Ziet er intimiderend uit die dikte :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb de laatste paar weken weer veel gelezen, maar alles valt me tegen. Nu weet ik niet of dat per se aan de boeken ligt of aan mij/mijn stemming, maar balen is het wel. Hopelijk pak ik hierna weer een écht leuk boek

2 likes

Ik ben nu deel twee van de Crescent serie aan het lezen. Ik vind het wel een aanrader! Ik moest alleen er even inkomen, maar dat komt omdat de wereld iets anders is en dat had ik even niet verwacht. Ik zou er aan beginnen als meteen wat langer kan lezen om er zo goed in te komen.

2 likes

Vanmiddag het nieuwe boek November van Thomas Olde Heuvelt gekocht. Ben benieuwd!

5 likes

Wow ik heb De verrader van Evalon uitgelezen in 9 dagen.
Ik moet zeggen dat het begin en het midden voor mijn doen een beetje te lang duurde. Te veel in één keer maar dan te lang durig. echt goed omschreven is dit niet.
Het einde was echt fantastisch. Had nog wel meer willen lezen over ná alle gebeurtenissen.
Ik ga deze reeks missen!

Denk dat ik nu ACOTR ga herlezen en wellicht nog een contemp/ya in het Engels er naast.
Op de een of andere manier hik ik altijd tegen Engels lezen op, terwijl er verder niets aan de hand is als ik er eenmaal in zit. weet niet wat dat is.

3 likes

Ik heb het boek uitgelezen omdat ik maar bleef hopen dat het beter zou worden maar helaas! Het is honderden pagina’s van hetzelfde. Als je het nu al niks vindt: boek wegleggen en kies iets anders. Zonde van de tijd.

1 like

ik heb gisteravond Het lied van ooievaar en dromedaris uitgelezen en ik ben er nog steeds heel erg van onder de indruk. echt een meesterwerk, het is misschien wel mn nieuwe lievelingsboek zelfs. ik heb er niet eens woorden voor eigenlijk haha, oke ezw calm yo tits

11 likes

Ik had hetzelfde. Paar weken geleden inmiddels dat ik hem uit heb, maar soms denk ik er ineens weer aan met zo’n WOW gedachte. Het boek zit echt zo vol cadeautjes ofzo.

Ik heb nu ook haar andere boek gekocht, De herinnerde soldaat. Erg benieuwd naar!

3 likes

Ik heb mijn leesdoel behaald! Ga er voor volgend jaar denk ik geen stellen, kijken of dat mijn leesgedrag nog verandert.

26 likes

wat was je leesdoel? 2000?

9 likes