Als je zoekt in dit topic op Kobo of e-reader kun je veel tips vinden!
Ik heb de Kobo Clara en vind het formaat daarvan heel fijn, ik steek hem zo in mijn jaszak. Er is daar nu ook net een nieuwe versie van uit volgens mij. Die van mij begint nu (4 jaar oud) wel wat kuren te vertonen maar als hij het helemaal begeeft koop ik gewoon weer dezelfde denk ik.
Dat is hier trouwens wel m’n ergernis, elke keer opnieuw die vragen over e readers, ook al begrijp ik m wel, vind het zo saai daar eindeloos over te lezen (en is idd allemaal terug te vinden)
En elke keer letterlijk dezelfde vrvaag: de Clara of de Libra
Ik ben ook blij met mijn kleine Kobo, ik heb een hele oude Aura en die doet het nog top. Als ik een nieuwe zou kopen zou ik vooral kijken naar of er gelig (en heel lage helderheid) licht op kan voor in de avond. Werkt voor mij prima met ebooks van de bieb of af en toe een gekochte. Veel leesplezier alvast! Er staan er trouwens regelmatig wat op Marktplaats geloof ik.
Misschien is een beginpost wle handig met de info.
Ik zeg altijd: Lees je veel Nederlandstalig, Kobo. Engelstalig? Kindle. Ik heb zelf de Kindle Oasis, erg blij mee.
Ik heb net de libra 2 gekocht. Heel erg blij mee. Fijn en helder scherm en vind vooral de knopjes erg handig. Wilde niet een te klein scherm.
De presale was vandaag, ik heb eindelijk eens een boek gelezen vóór de verkoop van een SE sequel haha.
Wauw. Wat ziet dit boek er prachtig uit zeg!
Yesss ik heb hem ook besteld
Ah excuus voor het nogmaals aanslingeren van de discusse en bedankt voor jullie antwoorden!
Voor als je nog een goed kinderboek zoekt, koningskind van Selma Noort is echt een aanrader. Ze heeft het verhaal van koning Salomo en de twee vrouwen met een verwisselde baby als uitgangspunt genomen. Hele mooie insteek zo met als hoofdpersoon de zus van de baby
Sorrow and bliss van Meg Mason uit, heftige ervaring weer! Super pakkend geschreven, zat er helemaal in. En helaas heel herkenbaar onderwerp. Heb de NL vertaling gezelen via de online bieb, niet perfect vertaald maar goed te doen.
Ik was begonnen aan Utopia Avenue van David Mitchell, maar heb het weggelegd. Vond het zo zouteloos en niet pakkend. Die gesprekken deden voor mij echt ongeloofwaardig aan en veel te zoet en cringey. Mensen met andere of dezelfde ervaringen?
Mijn Kobo Clara was na 2 jaar stuk. Terwijl ik er altijd voorzichtig mee deed. Zelfde verhaal met de aura.
Heb nu de Libra in de hoop dat deze het langer doet. Ik vind hem heel fijn met de knopjes
Ik heb net The Twyford Code van Janice Halett uitgelezen. Ik vond het boek goed tot ergens in het midden: je kreeg als lezer echt het gevoel alsof je de code en het verhaal ook aan het uitvogelen was en je ook opgejaagd wordt zoals Steve. Het einde voelde dan weer nogal afgeraffeld aan voor mij.
Zou het wel aanraden als je houdt van raadsels oplossen!
Voor diegen die de boeken van Sarah J Maas hebben gelezen; welke serie vonden jullie het beste en zouden jullie aanraden om mee te beginnen?
Persoonlijk vind ik haar schrijfstijl in A Court of Thorns and Roses beter dan in A Throne of Glass (die reeks heeft ze ook na TOG geschreven, dus ik vind dat je merkt dat ze zichzelf verbeterd heeft). Daardoor vind ik die boeken fijner lezen, maar zeker omdat de boeken zich in hetzelfde universum afspelen gaat het denk ik vooral erom of je het genre leuk vind
Jaaa ACOTAR hou van die serie.