Het algemene boekentopic (Deel 2)

En @Tamara ze zegt dat het inderdaad de Calender Girl serie is. Bedankt!

Acotaaaaar :heart_eyes:

CC kwam ik niet doorheen, maar wil ik wel nog proberen. TOG nog niet aan begonnen.

1 like

Echt late to the party, maar ik heb eindelijk The Love Hypotheses gelezen en ik vond hem leuk! Echt een typisch YA/NA romance boek, wat ik echt heerlijk vind nu richting de winter. :star::star::star::star:

8 likes

Ha lekker! Als je meer van dit wil is haar tweede boek Love on the Brain ook leuk! Wel een beetje hetzelfde idee - romance in de wetenschappelijke setting

4 likes

Dankje voor de tip! :blush: Heb hem net opgezocht en ben er wel nieuwsgierig naar, maar ben bang dat het meer van hetzelfde is… of is dat totaal niet zo?

volgens mij was mijn Goodreview same shit, different font haha. Dus ja, het is wel echt hetzelfde. Misschien dat Emily Henry wat is?

Ja het lijkt er heel erg veel op! Ik zou 'm eerder over een paar maanden oppakken of als je tussendoor een aantal andere boeken hebt gelezen haha.

3 likes

@arcobaleno @nightlife hahaha, duidelijk! Dan wacht ik er voor nu nog even mee.

2 likes

Ik was best enthousiast begonnen in City of Girls maar ben na 100 pagina’s gestopt omdat er geen echt verhaal op gang kwam en de hoofdpersoon en haar belevenissen me gewoon niet boeiden. Zag ook wat @Kahlo hier over dat boek had geschreven en toen kon ik de knoop wel doorhakken, haha. Maar toch jammer als een boek tegenvalt.

Nu heel tevreden bezig in Buiten de wereld van Knausgard.

En ben ook benieuwd naar dat boek van Anjet Daanje! Had mijn vriend De herinnerde soldaat cadeau gedaan (dat heeft pas echt een lelijk omslag trouwens), maar Het lied van ooievaar en dromedaris trekt me meer.

4 likes

Ik heb November van Thomas Olde Heuvelt uitgelezen en wow, ik val gewoon in een zwart gat. Ik denk dat ik dit zijn beste tot nu toe vindt. Het was van begin tot eind spannend. Ik vond de dagboekvorm waarin het geschreven is vanuit verschillende karakters echt heel fijn. En minder cringe popi-taal dan in Orakel haha. De sfeer en de setting is echt heel goed uitgewerkt en het voelde gewoon echt alsof ik onderdeel was van de Donkere Dagen. Het past natuurlijk ook gewoon helemaal bij deze tijd van het jaar.

5 likes

Leuk om te lezen! Ik was aan het twijfelen of ik hem ging aanschaffen.

Ah ik heb dit ebook gewonnen in een giveaway! Ben heel benieuwd

7 likes

Heb ondertussen ook “Gewoon knetterhard jezelf zijn” van Cathelijn Paling uit gelezen.
Duurde heel even maar ik wisselde het af met mijn normale leesboek en vooral of ik er wel zin in had. Het boek heb ik drie sterren gegeven. Waren wel veel punten wat ik herkende en ook nog wel wat van opgestoken heb. Vond het vrij irritant lezen omdat er af en toe van die rare alinea plaatsingen waren. Las een beetje irritant. Denk dat als het boekje wat groter was gemaakt dat het ook de helft minder aan pagina’s waren in zijn totaal.

Heb nu drie boeken uitgelezen in een redelijk vlot tijdschema voor mijn doen. Vrijdag ben ik als het goed is in Utrecht en dan ga ik bij Broese drie nieuwe boeken uitzoeken. Heb er zin in!

CR: ACTOR 1 in het NL en These Witches Don’t Burn (ENG)

(Met boeken in het Engels heb ik altijd het issue dat ik het niet zo snel oppak omdat ik het lastiger vind om er in te komen. Geen idee waarom, want ik heb niet zoveel moeite met de taal. Dus ik wil het nu gaan “oefenen” om wat meer in het Engels te gaan lezen inpv alleen luisteren)

1 like

oeh deze heb ik gister gekocht en je review maakt me nog enthousiaster.

1 like

Ik heb me maanden geleden ingeschreven voor de Fairyloot YA book only box en kan nu eindelijk een plekje bemachtigen, maar ben nu net in een situatie waardoor ik amper lees (studie) en het kost wel 35 eu per maand. Nu twijfel ik heel erg. Die edities zijn soms echt prachtig, maar de niet zo mooie edities krijg je ook niet gemakkelijk verkocht denk ik, dus dan betaal je misschien 3 x 35 voordat er eens een boek komt die het waard is? :smiling_face_with_tear: als je nou elk boek dat je zelf niet denderend vindt ook voor 35 kon doorverkopen vond ik het prima.
Iemand tips?

1 like

Oh ik kon ook deze maand eindelijk van de wachtlijst af! Maar ik twijfel ook, vooral omdat ik in december al 2 boekenboxen heb besteld (Illumicrate Afterlight en So Many Books). 3 is wel erg decadent natuurlijk haha.

Een vriendin van me heeft de Fairyloot en ik vind de boxen altijd prachtig. Ik zie inderdaad dat de boeken vaak voor veel geld worden doorverkocht in FB groepen, soms zelfs de hele boxen. Ik denk dus dat, als je het echt niets vind, het wel goed kan doorverkopen.

1 like

Het is wel de Book Only, niet zo’n hele box! Maakt dat nog verschil!
Ik heb geen andere boxes, vond fairyloot vaak de mooiste edities uitbrengen. Maar van die boeken met alleen oranje edges ofzo vind ik niks.

1 like

O dat weet ik niet zo goed!

Haha snap ik, soms zijn de edities prachtig en soms denk ik… was dit het? Dat had ik een beetje met mijn Illumicrate boek, die had gewoon roze edges.

1 like

Heb je een tip voor fb groepen?

Ik zit in een Illumicrate buy sell trade (maar heel veel mensen in de VK en VS en dat is minder met verzenden) en in de Young Adults boeken en series. Die laatste is wel Nederlands, maar de focus ligt niet op die boxen dus er komt héél veel voorbij. Daarnaast zie ik ze veel op Vinted voorbij komen.

3 likes