Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik zie ineens dat Nino Haratischwili een nieuw boek uitheeft! Ik wist hier niets van, ben helemaal excited. Heb alleen vorige week ook al een boek gekocht, even bedenken hoe ik eraan ga komen

2 likes

Heb laatste tijd al 3 boeken weggelegd en ben nu eindelijk weer wat verder aan het lezen! Ik lees nu ‘The twelve dates of Christmas’ en is echt een heerlijk warm boek met een fijne sfeer, vind het ook nog best grappig. Is wel een romantisch boek maar vind ik voor nu wel lekker, niet zo nadenken en opletten haha. En een heerlijke kerstsfeer :christmas_tree:

8 likes

Ik vond deze ook best leuk! :sparkles:

1 like

:skull:male gaze :skull:

11 likes

Heeft iemand wel eens een houder gehad voor een boek/ereader/tablet om in bed te lezen? En hoe beviel dat? Zoals:

3 likes

Ik heb wel eens zoiets gehad dat lijkt op dat kussen in die eerste foto. Moet zeggen dat ik hem een paar keer gebruikt heb en toen last kreeg van mijn nek, want zoiets staat voor mij te laag :sweat_smile:

2 likes

Zelfs als ik wel een piemel had zou ik hem niet in een kokendheet grotje willen steken :joy:

3 likes

Welk boek wil je toegevoegd hebben? Ik heb zo’n librarian account dus kan 'm toevoegen. Als je een linkje hebt naar een boekhandel/bol kan ik m later vandaag wel even toevoegen.

3 likes

Ik heb net Rood is ja van Sara Kroos uitgelezen, echt een aanrader maar wel enorm heftig. Het gaat over dat ze tijdens een opname voor psychische problemen door eerder misbruik, opnieuw is misbruikt door een therapeute van die kliniek. Ik vind het heel bijzonder (en herkenbaar) hoe goed ze kan omschrijven hoe zij dacht en hoe die therapeute daarop inspeelde. Ik denk dat dit boek daarin wel echt meerwaarde heeft, vaak wordt dit volgens mij nog niet goed begrepen. Aanrader dus, maar wel even een trigger warning voor seksueel misbruik, zelfbeschadiging en zelfdoding.

6 likes

Prima leesmaand gehad, maar niet echt aanraders. The plea vond ik wel goed, maar het genre/de serie moet je liggen.

3 likes

Ik heb hem ook gelezen, direct gekocht nadat ik haar volkskrant interview las. Heel heftig inderdaad, ik hoop dat heel veel mensen het gaan lezen

1 like

Nou, hier een beetje een leesdip qua hoeveel ik lees en qua boeken. Eigenlijk maar 1 ‘echt’ boek uit gelezen en nu ben ik bezig in Betty van Tiffany McDaniel waar ik ook nog niet weg van ben. Hopelijk in december meer leesplezier!

4 likes

Voor de Harry Potter fans: ik heb net Beyond The Wand van Tom Felton gelezen. Het is een verassend openhartig inkijkje in zijn jeugd en carrière. Over het algemeen een luchtig boek om te lezen, maar er zitten ook emotionele stukken in. Een aanrader als je bekend met hem en/of Harry Potter bent! :star::star::star:

8 likes

Net The Lord of the Flies uitgelezen, wat verschrikkelijk haha. Ik vind het idee van overleven op een onbewoond eiland heel leuk, maar dan niet met alleen maar met irritante kleine jongetjes, iemand een tip?
Mag young adult zijn of volwassen boeken.

5 likes

Deze maand gelezen;

• The Toll - Neal Shusterman - :star: :star::star: :star:
  • Gather the Daugthers - Jennie Melamed - :star: :star::star: :star:
  • De burgerwacht - Ellen Lina - :star: :star::star:.5
  • Attached - Amir Levine - :star: :star:.5
  • Onzichtbare vrouwen - Caroline Criado Pérez - :star: :star::star: :star:
  • Kom als jezelf - Emily Nagoski - :star: :star::star: :star::star:
  • Laat je horen - Lisa Jansen - :star: :star::star: :star:.5
  • Bloedbroeders - Arttu Tuominen - :star: :star::star:
3 likes

November:

The Disasters - M.K. England :star::star:
Before the Coffee Gets Cold - Toshikazu Kawaguchi :star::star::star:
The Hand of the Sun King - J.T. Greathouse :star::star::star::star:
Jade Fire Gold - June C.L. Tan :star::star::star:

@DaintyDream wat vond je van Cytonic? Moet hem nog lezen, maar heb erg wisselende reviews voorbij zien komen.

2 likes

Heb in oktober + november maar 2 boeken gelezen. Heb m’n leesdoel voor dit jaar (40) gehaald, maar blijkbaar neemt m’n tempo daarom meteen af :sweat_smile:
Wél het leukste boek van het jaar deze maand: Project Hail Mary. Hier welbekend, en terecht. Wat een geweldig, leuk, fijn, interessant boek. Ik kan echt niet wachten op de film, en zou nóg liever een serie ervan zien, maar goed. Ik mis het elke dag sinds ik het uit heb, haha. Lees het!!

Maand ervoor las ik Survive the night - Riley Sager. Best vermakelijk en spannend, maar ik werd er een beetje moe van dat de verteller keer op keer onbetrouwbaar bleek.

image

6 likes

4 likes

Our Wives Under the Sea: gaat over een vrouw wiens echtgenote na 6 maanden i.p.v. de geplande 3 weken terugkomt van haar diepzee expeditie en niet de oude is. Een thriller met een romantisch verhaal en een beetje horror en sci-fi. Bijzonder onderwerp en mooi geschreven maar voor mij iets te traag. Heb me hierna wel weer even vermaakt met plaatjes kijken van freaky diepzee wezens en lezen over expedities van onderzeeërs :laughing:

The Strange Library: kort verhaal van Murakami. Weird as always maar vond het eigenlijk te kort om me echt bij te bleven.

White is for Witching: toen ik samenvattingen en uitleg ging lezen nadat ik het uit had dacht ik, OMG wat een vet verhaal :100: maar de helft had ik zelf niet begrepen en ik dacht de hele tijd, wtf am I reading. Wel een aanrader voor slimmere mensen dan ik, of met een reading guide er naast :joy:

Notes on an Execution vond ik heeeel vet. Heel naar en beklemmend maar vond het echt een verhaal over female empowerment. Hoewel ik het verhaal in het midden een beetje vond inzakken maakte het laatste stuk dat helemaal goed, ik heb het echt met mijn hart in mijn keel gelezen.

The Silk House: mega interessant onderwerp en setting (18e eeuwse zijdefabriek); voor mij hadden de paranormale/gothic elementen alleen niet gehoeven.

On Earth We’re Briefly Georgous: was heel benieuwd naar deze maar vond de schrijfstijl vreselijk pretentieus - echt alsof de schrijver elke zin door een thesaurus heeft gehaald. Vond het niet oprecht en geen toegevoegde waarde hebben. En ik voelde me eigenlijk een beetje belazerd door de beloofde vorm van brieven aan een analfabete moeder. Ik was benieuwd hoe hij dat zou overbrengen, maar hij doet er precies niks mee?! Valse beloftes!! :rage: Verder is niks van het verhaal me bijgebleven dus ik wil hierbij eigenlijk nog een ster aftrekken.

Lapvona:

9 likes

Haha ik moet Lapvona nog maar ik ben zo gefascineerd door Ottessa Mosfegh, echt een gek wijf, in de beste zin van het woord haha.

Melissa Broder schrijft heel vergelijkbaar vind ik, ook van die crazy vunzige boeken

2 likes