Het algemene boekentopic (Deel 2)

Prima leesmaand gehad, maar niet echt aanraders. The plea vond ik wel goed, maar het genre/de serie moet je liggen.

3 likes

Ik heb hem ook gelezen, direct gekocht nadat ik haar volkskrant interview las. Heel heftig inderdaad, ik hoop dat heel veel mensen het gaan lezen

1 like

Nou, hier een beetje een leesdip qua hoeveel ik lees en qua boeken. Eigenlijk maar 1 ‘echt’ boek uit gelezen en nu ben ik bezig in Betty van Tiffany McDaniel waar ik ook nog niet weg van ben. Hopelijk in december meer leesplezier!

4 likes

Voor de Harry Potter fans: ik heb net Beyond The Wand van Tom Felton gelezen. Het is een verassend openhartig inkijkje in zijn jeugd en carrière. Over het algemeen een luchtig boek om te lezen, maar er zitten ook emotionele stukken in. Een aanrader als je bekend met hem en/of Harry Potter bent! :star::star::star:

8 likes

Net The Lord of the Flies uitgelezen, wat verschrikkelijk haha. Ik vind het idee van overleven op een onbewoond eiland heel leuk, maar dan niet met alleen maar met irritante kleine jongetjes, iemand een tip?
Mag young adult zijn of volwassen boeken.

5 likes

Deze maand gelezen;

• The Toll - Neal Shusterman - :star: :star::star: :star:
  • Gather the Daugthers - Jennie Melamed - :star: :star::star: :star:
  • De burgerwacht - Ellen Lina - :star: :star::star:.5
  • Attached - Amir Levine - :star: :star:.5
  • Onzichtbare vrouwen - Caroline Criado Pérez - :star: :star::star: :star:
  • Kom als jezelf - Emily Nagoski - :star: :star::star: :star::star:
  • Laat je horen - Lisa Jansen - :star: :star::star: :star:.5
  • Bloedbroeders - Arttu Tuominen - :star: :star::star:
3 likes

November:

The Disasters - M.K. England :star::star:
Before the Coffee Gets Cold - Toshikazu Kawaguchi :star::star::star:
The Hand of the Sun King - J.T. Greathouse :star::star::star::star:
Jade Fire Gold - June C.L. Tan :star::star::star:

@DaintyDream wat vond je van Cytonic? Moet hem nog lezen, maar heb erg wisselende reviews voorbij zien komen.

2 likes

Heb in oktober + november maar 2 boeken gelezen. Heb m’n leesdoel voor dit jaar (40) gehaald, maar blijkbaar neemt m’n tempo daarom meteen af :sweat_smile:
Wél het leukste boek van het jaar deze maand: Project Hail Mary. Hier welbekend, en terecht. Wat een geweldig, leuk, fijn, interessant boek. Ik kan echt niet wachten op de film, en zou nóg liever een serie ervan zien, maar goed. Ik mis het elke dag sinds ik het uit heb, haha. Lees het!!

Maand ervoor las ik Survive the night - Riley Sager. Best vermakelijk en spannend, maar ik werd er een beetje moe van dat de verteller keer op keer onbetrouwbaar bleek.

image

6 likes

4 likes

Our Wives Under the Sea: gaat over een vrouw wiens echtgenote na 6 maanden i.p.v. de geplande 3 weken terugkomt van haar diepzee expeditie en niet de oude is. Een thriller met een romantisch verhaal en een beetje horror en sci-fi. Bijzonder onderwerp en mooi geschreven maar voor mij iets te traag. Heb me hierna wel weer even vermaakt met plaatjes kijken van freaky diepzee wezens en lezen over expedities van onderzeeërs :laughing:

The Strange Library: kort verhaal van Murakami. Weird as always maar vond het eigenlijk te kort om me echt bij te bleven.

White is for Witching: toen ik samenvattingen en uitleg ging lezen nadat ik het uit had dacht ik, OMG wat een vet verhaal :100: maar de helft had ik zelf niet begrepen en ik dacht de hele tijd, wtf am I reading. Wel een aanrader voor slimmere mensen dan ik, of met een reading guide er naast :joy:

Notes on an Execution vond ik heeeel vet. Heel naar en beklemmend maar vond het echt een verhaal over female empowerment. Hoewel ik het verhaal in het midden een beetje vond inzakken maakte het laatste stuk dat helemaal goed, ik heb het echt met mijn hart in mijn keel gelezen.

The Silk House: mega interessant onderwerp en setting (18e eeuwse zijdefabriek); voor mij hadden de paranormale/gothic elementen alleen niet gehoeven.

On Earth We’re Briefly Georgous: was heel benieuwd naar deze maar vond de schrijfstijl vreselijk pretentieus - echt alsof de schrijver elke zin door een thesaurus heeft gehaald. Vond het niet oprecht en geen toegevoegde waarde hebben. En ik voelde me eigenlijk een beetje belazerd door de beloofde vorm van brieven aan een analfabete moeder. Ik was benieuwd hoe hij dat zou overbrengen, maar hij doet er precies niks mee?! Valse beloftes!! :rage: Verder is niks van het verhaal me bijgebleven dus ik wil hierbij eigenlijk nog een ster aftrekken.

Lapvona:

9 likes

Haha ik moet Lapvona nog maar ik ben zo gefascineerd door Ottessa Mosfegh, echt een gek wijf, in de beste zin van het woord haha.

Melissa Broder schrijft heel vergelijkbaar vind ik, ook van die crazy vunzige boeken

2 likes

image
Oktober + november :sweat_smile:

Hoop het jaar af te sluiten met nog wat anders dan alleen maar romance met cringy covers, maar we gaan het zien.

8 likes

November.
En ik heb de koperen stad in special edition voor de Sint gevraagd. Want dat was een tof boek van chackraborty!

En och Israël, wat een indrukwekkend verhaal.

4 likes

Mijn gelezen boeken in november! Ook twee babyboeken haha. Ik vond vooral het Negende huis, Six Crimson Cranes en The twelve dates of Christmas leuk!

7 likes

Ja vond het wel leuk, beetje vergezocht en ik miste het team gevoel een beetje, maar toch vermakelijk en las lekker door!

1 like

WORDT HET VERFILMD

Ik had deze info nog niet meegekregen haha. Eerste boek dat ik uitgelezen heb dit jaar en nog altijd het beste van 2022.

6 likes

Haha die gif

1 like

Jazeker, nu ‘in development’!

Ryan Gosling gaat Grace spelen :grin:

5 likes

Aaaah ik ben zo benieuwd naar ROCKY. Hopelijk verpesten ze het niet, maar de andere verfilming van Andy Weir (The Martian) vond ik wel goed gedaan.

2 likes

Amaze, amaze! Jazz hands.

Ik heb mijn reading challenge van 50 boeken gehaald! En vier boeken in november gelezen:

Walking to Aldebaran deed me in het begin heel erg denken aan Project Hail Mary, met een snazzy astronaut die alleen vastzit op een planeet. Totdat het escaleert. Wow. Geweldig kort verhaal, wel horrortastich.

Ik weet niet waarom ik The Lost Apothecary heb uitgelezen. De hoofdpersoon in het heden was irritant en deed onlogische dingen. Het was sowieso niet echt goed geschreven en de metaforen lagen er zo dik bovenop. Geen aanrader.

10 likes