Ik heb gisteren Nooit Meer uitgelezen van Colleen Hoover. Voor mijn doen redelijk snel een boek van 400 uitgelezen.
Was redelijk vlot geschreven maar op de een of andere manier voelde het alsof het boek is ingekort. Sommige stukken gingen zo vlot over elkaar terwijl er op sommige punten zoveel aandacht werden gelegd dat ik de keus niet helemaal snapte.
Overigens denk ik ook dat ze voor Ryle iets te veel Grey’s heeft gekeken voor zijn chirurg verhaal, wat volgens mij ook niet helemaal lekker was uitgewerkt.
Voorheen kon ik Colleen best wel oke lezen maar nu heb ik zoiets van; meh not worth the hype
Dit vond ik de beste van die trilogie! Enjoy. ![]()
Goed te horen! Vond deel 1 al erg leuk.
Een aanrader dus??
Ja deel een vond ik leuk, ik houd wel van wat magie in boeken en in deze boeken gaat het om de magie en saga uit de Arabische landen.
Dus benieuwd naar deze!
Maar eerst nog deel 4 van de spiegelpassante uitlezen. Mijn hemel wat een gedrocht.
Deel 1 was vermakelijk
Deel 2 was ook weer erg vermakelijk
Deel 3 werd lastig te volgen
Deel 4 fantasie van de schrijfster is op hol geslagen en je snapt er bijna niets meer van.
Hier sluit ik me helemaal bij aan, vond het ook apart dat hij in z’n operatieoutfit naar huis ging? Maar geen idee of dat misschien realistisch is in Amerika?
Ga je It starts with us ook lezen (het vervolg)? Ik twijfel nog een beetje, maar aangezien het boek wel makkelijk wegleest denk ik dat ik wel een poging waag.
Ik denk het niet. Ik werd echt boos van te weinig Atlas/Lily en hoe het eindigde. Wat ik tegen kwam qua recensies is dat het echt geschreven is omdat de fans het wilde. MIsschien een keer als het in de sale is maar nieuwprijs ga ik er niet voor betalen.
Met die scrubs vond ik ook bijzonder. Wat ik in greys zie is dat ze na operaties gewoon schone aan doen en met naar huis gaan en komen doen ze altijd hun kleren aan. Hoe het in het echt is, geen idee ![]()
@Madam-Mikmak klinkt interessant!
Ik heb 'm toegevoegd! Na jouw bericht was ik ook gaan kijken naar de aanvragen maar er komen er echt meerdere per minuut binnen haha, het was onmogelijk om goed te kijken. Heb een paar Nederlandse toegevoegd toen maar jemig hahah
Ik kwam deze cover online tegen, kan die kloppen?
Haha ja ik denk dat het beter gestroomlijnd kan worden, want kan me voorstellen dat veel mensen nu wachten op iets. Ik zag ook veel mensen die na een tijdje hun bericht een ‘up’ gaven.
Ik zet ze er vaak op vraag van vriendinnen gewoon in, als iemand iets mist, en wanneer ik boeken in de nieuwe aanbiedingen van uitgeverijen zie die ik op mijn to read lijst wil zetten hahah. Toen ik bij een uitgeverij werkte, zette ik vaak gewoon hun nieuwe boeken er in. Dus ik zet er wel vaak wat bij, maar kijk amper in die aanvragen haha
Ik heb net Pachinko uitgelezen, wat een mooi en bijzonder boek!
Ik heb vaak echt te weinig focus voor boeken (echt irritant), maar ik ben nu I’m Glad My Mom Died van Jennette McCurdy aan het lezen en ik zit er helemaal in. Echt een bizar verhaal! Ook een aanrader voor mensen met een slechte concentratie want de hoofdstukken zijn maar 2 tot 4 pagina’s.
ja deze vond ik echt zo goed, wat een vreselijk verhaal zeg.
Wow in mijn hoofd zag hij er echt heel anders uit haha. Maar wel echt benieuwd, boek vorige maand gelezen.
Hier ben ik het wel mee eens, dat vertalers meer aandacht verdienen. Zonder vertalers had ik heel wat boeken niet kunnen lezen. Er is zelfs een petitie voor gemaakt zie ik
Heb jij boeken in de kast waar de vertaler op de omslag staat?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Heeft iemand enig idee of een vertaler ook een percentage krijgt als een boek geleend word in de bibliotheek?
Ik ben bezig in Nimmernacht trilogie (boek 2 -Godsgraf) door Jay Kristoff. Die stond in online bibliotheek, dus op de ereader geleend.
Echt goeie bloederige fantasy (de seks scenes/dingen skip ik wel beetje maar is amper te mijden bij moderne fantasy schrijvers lijkt het?), en vind deze schrijfstijl wel prettig van hem altijd. Het leest vlot.
Welk boek is dit jaar jullie het meest bijgebleven? (Zo in december mag ik dat wel vragen haha)
Ik heb net deze twee boeken besteld, en ik heb echt hélemaal zin om ze te gaan lezen
Vooral naar de eerste ben ik erg benieuwd, want hij scoort goed! Hopelijk heb ik hem voor de kerst binnen, 2 tot 4 weken levertijd ![]()
Ik heb er een paar! En de meeste uitgeverijen en vertalers hebben gewoon een modelcontract waarbij de vertaler een aantal cent per woord krijgt. Dus ze krijgen niet standaard royalty 's (per verkocht boek, die de auteur wel krijgt).
Overigens heb ik zelf een boek vertaald en staat mijn naam wel groot geregistreerd als je het boek opzoekt, ik krijg wel leengeldvergoeding vanuit de bieb. Ook voor een ander boek waarvan ik in het colofon sta omdat ik de teksten heb geschreven. Weet niet precies hoe dit zit per vertaling of dat ik “geluk” heb. In mijn geval (klein boek, geen bestseller) is het 5 a 10 euro per jaar dus weinig om over naar huis te schrijven. Zou dus wel denken dat ze iets krijgen! Maar reken niet op hoge bedragen.
Er zijn overigens regelmatig petities en onlangs ook een groep / manifest die bezig zijn met de vertalers op de cover krijgen of meer. Met mijn boekenblog kreeg ik een (nogal onvriendelijke) email dat ik ook meer over de vertalers moest zeggen. Ik noem ze standaard wel (als algemene informatie) maar heb niet altijd iets specifieks te zeggen over een vertaling (alleen bij opvallende zaken of wanneer je ook de brontaal hebt gelezen lijkt het me dat je daar goede uitspraken over kan doen).
Denk dat het groter noemen vanuit de uitgeverij op de cover of binnenpagina of achterop de cover al een goede start is. Ik lees altijd ook het colofon maar denk niet dat iedereen dat doet hahah