Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oehhh Illumicrate komt met edities van Ninth House en Hell Bent zonder lelijk kutkonijn haha. Nog iemand die ze gaat halen?

8 likes

Allemaal aanraders! Vooral Dear Dolly echt doorheen gerazen, veel bladzijden gedeeld met vrienden. Zijn dus wel twee adviesrubriek-boeken dus die lijken ergens wel op elkaar.

Onderste twee van de online bieb geloof ik!

6 likes

Ik twijfel, heb de Waterstones SE van Ninth House al (niet dat de Hellbent SE erbij past maar oké, wel al gepreorderd) en ik vind dat konijn wel een gave cover eigenlijk :joy: Ben een van de weinigen geloof ik.

4 likes

Snap echt niet welke vormgever dacht dat dit een goed idee was. Vind het niet eens goed marchen met de artstyle van de slang op de eerste cover :sweat_smile:

@Foucher haha ja wel een van de enige denk ik maar fijn toch! Hoef je tenminste niet te switchen. Die stenciled edges van Waterstones zijn ook supertof

1 like

Ik hoorde in de podcast nat konijn dat die zelf de cover had gekozen.
De podcast titel gaat over de cover van z’n boek haha.

Vervolg op This Woven Kingdom! Was het boek van januari 2022. Nog steeds niet gelezen, oeps. :joy: Maar even prioriteit van maken

1 like

Haha ja ik heb het ook nog niet gelezen en twijfel nu want misschien vind ik het wel helemaal niet zo leuk, maar als ik het wel leuk vind en deze wil lezen heb ik waarschijnlijk spijt dat ik geen bijpassende versie heb :rofl:

Precies :joy: Er zit niets anders op dan het eerste boek hoger op de TBR te zetten, maar ik heb juist zoveel zin om praktisch al mijn andere ongelezen boeken eerst te lezen. First world problems dit.

2 likes

Had jij dear dolly als ebook of gewoon? Ik wilde die ook nog lezen maar vond m nog een beetje te duur als echt boek

1 like

Ja ebook, wilde eigenlijk ook de papieren maar dat duurde me te lang. Helaas bol,com gesupport ermee, broese had het ebook toen ik keek nog niet.

Edit: nu wel zie ik!

1 like

Haha ja echt he!

Ik had wel het tweede deel van A River Enchanted besteld, volgens mij is die nu onderweg :slight_smile:

1 like

Ah ja die krijg ik als het goed is vandaag binnen! A River Enchanted vond ik ook erg tof!

Ik heb het eerste boek niet, maar is dit niet ook de schrijver van Shatter Me en zo? Is het eerste boek beter dan die serie, want daar kon ik het eerste boek niet eens van uitlezen omdat ik me zo kapot ergerde aan de hoofdpersoon én de opmaak van het boek (het leestekengebrek).

1 like

Zodra ik hem heb gelezen, laat ik het je weten! :joy: Ik vond Shatter Me ook niks.

1 like

Zijn jullie al kerstboeken aan het lezen? Vorig jaar had ik voor jou van Cecelia Ahern weer gelezen, dit jaar sla ik die over. Ik ben nu bezig in 12 dagen voor kerst, is oké maar geen aanrader. Het nieuwste boek van Lisette Jonkman ligt op de te lezen stapel, veel zin in dat boek, hopelijk valt die niet tegen!

4 likes

Ik heb vorige week The Christmas murder game gelezen en ben nu bezig in Christmas is murder (ja heel gezellig allemaal).

Ik vond Christmas murder game een beetje afgeraffeld. Het eerste deel was ook allemaal veel uitgebreider en de latere dagen zijn gewoon rambamboterham we moeten doooooor. Wel leuk dat er op iedere dag een anagram verstopt zat uit dat twelve days of christmas liedje.

Conclusie: vermakelijk, maar niet heel bijzonder.

Christmas is murder zijn allemaal korte crime verhalen (die niet per se iets met kerst te maken hebben). Daarbij is vooral het ene verhaal leuker dan het andere, maar ik vind de ontknopingen vaak wel tof gevonden. Niet heel kerstig dus, maar de cover is wel prachtig.

4 likes

Ik heb de LE editie van Schaduw in het vuur van mijn vriend gekregen. (hij vind het nu leuk om LE’s te geven omdat hij wet dat ik ze mooi vind maar met mijn regel zit van 1 lezen = 1 terug kopen. Dus dan doe ik het nu minder snel)
Nu zie ik dat dit een prequel is van bloed en as. Moet je deze serie eerst hebben gelezen of kan je gewoon gaan beginnen met Schaduw in het vuur? Weet niet of het teveel al weggeeft van Bloed en as reeks.
(Bloed en as heb ik ondertussen tweedehands gevonden en is onderweg)

Online lees ik dat je het beste kunt lezen in een bepaalde volgorde maar daar krijg ik altijd jeuk van.

Ik ben begonnen met Agatha Christie’s Midwinter Murder. Heel lang geleden sinds ik van haar iets gelezen heb!

3 likes

Ik heb net ‘de mooiste tijd van het jaar’ uit van Jenny Bayliss en vond die matig. Net een cliché kerstfilm maar dan in boekvorm, met ook allerlei opvulling wat totaal niet boeiend was.

2 likes

Net als met haar boek twaalf dagen voor kerst dus. Jammer! Ik heb ook het idee dat een goede chicklit schrijven nogal onderschat word. In dit boek ook weer vind ik de ontwikkeling van de personages vreemd. Eigenlijk is het niet eens een consistente persoonlijkheid. Ook veel te veel herhaling alsof je als lezer dom bent.

3 likes