Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ah ja die krijg ik als het goed is vandaag binnen! A River Enchanted vond ik ook erg tof!

Ik heb het eerste boek niet, maar is dit niet ook de schrijver van Shatter Me en zo? Is het eerste boek beter dan die serie, want daar kon ik het eerste boek niet eens van uitlezen omdat ik me zo kapot ergerde aan de hoofdpersoon én de opmaak van het boek (het leestekengebrek).

1 like

Zodra ik hem heb gelezen, laat ik het je weten! :joy: Ik vond Shatter Me ook niks.

1 like

Zijn jullie al kerstboeken aan het lezen? Vorig jaar had ik voor jou van Cecelia Ahern weer gelezen, dit jaar sla ik die over. Ik ben nu bezig in 12 dagen voor kerst, is oké maar geen aanrader. Het nieuwste boek van Lisette Jonkman ligt op de te lezen stapel, veel zin in dat boek, hopelijk valt die niet tegen!

4 likes

Ik heb vorige week The Christmas murder game gelezen en ben nu bezig in Christmas is murder (ja heel gezellig allemaal).

Ik vond Christmas murder game een beetje afgeraffeld. Het eerste deel was ook allemaal veel uitgebreider en de latere dagen zijn gewoon rambamboterham we moeten doooooor. Wel leuk dat er op iedere dag een anagram verstopt zat uit dat twelve days of christmas liedje.

Conclusie: vermakelijk, maar niet heel bijzonder.

Christmas is murder zijn allemaal korte crime verhalen (die niet per se iets met kerst te maken hebben). Daarbij is vooral het ene verhaal leuker dan het andere, maar ik vind de ontknopingen vaak wel tof gevonden. Niet heel kerstig dus, maar de cover is wel prachtig.

4 likes

Ik heb de LE editie van Schaduw in het vuur van mijn vriend gekregen. (hij vind het nu leuk om LE’s te geven omdat hij wet dat ik ze mooi vind maar met mijn regel zit van 1 lezen = 1 terug kopen. Dus dan doe ik het nu minder snel)
Nu zie ik dat dit een prequel is van bloed en as. Moet je deze serie eerst hebben gelezen of kan je gewoon gaan beginnen met Schaduw in het vuur? Weet niet of het teveel al weggeeft van Bloed en as reeks.
(Bloed en as heb ik ondertussen tweedehands gevonden en is onderweg)

Online lees ik dat je het beste kunt lezen in een bepaalde volgorde maar daar krijg ik altijd jeuk van.

Ik ben begonnen met Agatha Christie’s Midwinter Murder. Heel lang geleden sinds ik van haar iets gelezen heb!

3 likes

Ik heb net ‘de mooiste tijd van het jaar’ uit van Jenny Bayliss en vond die matig. Net een clichĂ© kerstfilm maar dan in boekvorm, met ook allerlei opvulling wat totaal niet boeiend was.

2 likes

Net als met haar boek twaalf dagen voor kerst dus. Jammer! Ik heb ook het idee dat een goede chicklit schrijven nogal onderschat word. In dit boek ook weer vind ik de ontwikkeling van de personages vreemd. Eigenlijk is het niet eens een consistente persoonlijkheid. Ook veel te veel herhaling alsof je als lezer dom bent.

3 likes

Ohh ik had niet eens door dat het van dezelfde auteur is, geen aanrader dus. Ik heb het idee dat de personages hier heel cliché waren. Heb het echt scannend gelezen dus eerlijk gezegd niet eens een idee of ze consistent waren.

Bij het lezen van dit boek dacht ik inderdaad: zo makkelijk is een chicklit schrijven dus niet.

1 like

Gelijk maar daad bij het woord voegen @DaintyDream @Insouciance, anders ga ik het hoogstwaarschijnlijk steeds uitstellen en koop ik de sequel “voor de zekerheid” maar weer. :smiling_face_with_tear: Met gezonde tegenzin dan maar!

4 likes

Goed bezig! Ik ben halverwege The Whispering Dark, misschien dat ik het daarna ook maar oppak.

2 likes

Ik heb m ook net binnen! Ik heb wel de 1 en 2 van Bloed en as al gelezen (en deel 3 ligt klaar). Ik hoor ook alleen maar over de volgorde maar heb nog niemand gesproken die ze daadwerkelijk allemaal heeft gelezen al.

De LE is wel mooi he

1 like

Het boek is ZO MOOI! die binnenkant dat art work en die rug.
Ik was alleen wel verbaasd dat het een paperback is. Dat is wel weer zonde van de rug.
Ik zit in twijfel wat te doen. Gelukkig kan ik er nog even overnadenken want ik ben midden in deel 1 van ACOTR (Re-read verrassend genoeg kan ik mezelf er ook niet meer heel veel van herinneren dat ik het heb gelezen, alleen dat ik het toen echt goed vond.) en ik denk dat ik dan eerst die serie door lees.

Hoe vond je deel 1 en 2 van Bloed en as serie?

Ja he! En inderdaad hardcover was handiger geweest met deze hoeveelheid pagina’s. Ja snap ik! Ga je de hele serie eerst herlezen? Die staat ook al tijden op mijn TBR.
Ik ga vandaag in Kroon van gouden beenderen (Bloed en as 3) beginnen, dan kan ik daarna door. Dus misschien kan ik je nog advies geven haha.

De bloed en as serie is tot nu toe een van mijn favorieten van dit jaar! In het eerste deel leer je Poppy goed kennen en leef je enorm met haar mee, en de wereld wordt heel scherp opgezet door Armentrout. En ik had niet helemaal door dat het new adult was dus steamy scenes haha! In het tweede deel ontvouwt het zich nog verder dus veel fantasy, goede wereld en goede chemie.

1 like

Ik heb ACOTR deel 1 en 2 gelezen, 3 voor de helft. De rest toen niet meer.
Dus ik heb nog genoeg te lezen haha.

Armentrout ken ik dus juist van haar NA boeken dus ik ben vooral benieuwd hoe smutty dit gaat worden in deze setting.
Ik ben nu wel echt heel benieuwd. Heb het eerste deel via marktplaats gekocht, denk dat ik dat later met de andere delen ook ga doen! (Mocht je er dan vanaf willen, let me know hahahah)

1 like

O leuk! Is het overhyped of echt heel goed? Ik las zoveel verschillende berichten erover.

Haha ja ik heb ook geen idee hoe ik dat had gemist, maar las in dezelfde periode een aantal YA fantasy boeken dus ik denk dat ik gewoon te onschuldig dacht. Snap ik! Veel leesplezier alvast! En helaas hahaha deze vind ik te mooi dus ze blijven in mn boekenkast.

3 likes

Ik kon het altijd proberen. haha. Heb je de LE edities dan ook van BLoed en as?

Het is alweer even geleden maar Armentrout en Hoover heb ik toen best wel veel gelezen omdat het van die ‘quick reads’ zijn om even uit een bepaalde setting te komen en dan weer verder te gaan naar YA/Fantasy.
Sommige verhalen hebben dan zn heftige achtergrond en dan opeens allemaal smutty shit. Soms skipte ik die pagina’s ook gewoon. Vooral in het OV.

Ja allemaal limited editions! Deze hebben ook art, alleen niet de figuurtjes maar gewoon gekleurde sprayed edges. Ik zou ze bijna verkeerdom in mn boekenkast zetten.

Ja helemaal mee eens! Hahah ja in het openbaar kan ik ook wel eens denken nah nu even niet hahah

1 like

oo prachtig! sommige LE’s zijn zo mooi!
Denk dat ik Schaduw in het vuur de reeks wel ga verzamelen in LE.

1 like