Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ohh ik had niet eens door dat het van dezelfde auteur is, geen aanrader dus. Ik heb het idee dat de personages hier heel cliché waren. Heb het echt scannend gelezen dus eerlijk gezegd niet eens een idee of ze consistent waren.

Bij het lezen van dit boek dacht ik inderdaad: zo makkelijk is een chicklit schrijven dus niet.

1 like

Gelijk maar daad bij het woord voegen @DaintyDream @Insouciance, anders ga ik het hoogstwaarschijnlijk steeds uitstellen en koop ik de sequel “voor de zekerheid” maar weer. :smiling_face_with_tear: Met gezonde tegenzin dan maar!

4 likes

Goed bezig! Ik ben halverwege The Whispering Dark, misschien dat ik het daarna ook maar oppak.

2 likes

Ik heb m ook net binnen! Ik heb wel de 1 en 2 van Bloed en as al gelezen (en deel 3 ligt klaar). Ik hoor ook alleen maar over de volgorde maar heb nog niemand gesproken die ze daadwerkelijk allemaal heeft gelezen al.

De LE is wel mooi he

1 like

Het boek is ZO MOOI! die binnenkant dat art work en die rug.
Ik was alleen wel verbaasd dat het een paperback is. Dat is wel weer zonde van de rug.
Ik zit in twijfel wat te doen. Gelukkig kan ik er nog even overnadenken want ik ben midden in deel 1 van ACOTR (Re-read verrassend genoeg kan ik mezelf er ook niet meer heel veel van herinneren dat ik het heb gelezen, alleen dat ik het toen echt goed vond.) en ik denk dat ik dan eerst die serie door lees.

Hoe vond je deel 1 en 2 van Bloed en as serie?

Ja he! En inderdaad hardcover was handiger geweest met deze hoeveelheid pagina’s. Ja snap ik! Ga je de hele serie eerst herlezen? Die staat ook al tijden op mijn TBR.
Ik ga vandaag in Kroon van gouden beenderen (Bloed en as 3) beginnen, dan kan ik daarna door. Dus misschien kan ik je nog advies geven haha.

De bloed en as serie is tot nu toe een van mijn favorieten van dit jaar! In het eerste deel leer je Poppy goed kennen en leef je enorm met haar mee, en de wereld wordt heel scherp opgezet door Armentrout. En ik had niet helemaal door dat het new adult was dus steamy scenes haha! In het tweede deel ontvouwt het zich nog verder dus veel fantasy, goede wereld en goede chemie.

1 like

Ik heb ACOTR deel 1 en 2 gelezen, 3 voor de helft. De rest toen niet meer.
Dus ik heb nog genoeg te lezen haha.

Armentrout ken ik dus juist van haar NA boeken dus ik ben vooral benieuwd hoe smutty dit gaat worden in deze setting.
Ik ben nu wel echt heel benieuwd. Heb het eerste deel via marktplaats gekocht, denk dat ik dat later met de andere delen ook ga doen! (Mocht je er dan vanaf willen, let me know hahahah)

1 like

O leuk! Is het overhyped of echt heel goed? Ik las zoveel verschillende berichten erover.

Haha ja ik heb ook geen idee hoe ik dat had gemist, maar las in dezelfde periode een aantal YA fantasy boeken dus ik denk dat ik gewoon te onschuldig dacht. Snap ik! Veel leesplezier alvast! En helaas hahaha deze vind ik te mooi dus ze blijven in mn boekenkast.

3 likes

Ik kon het altijd proberen. haha. Heb je de LE edities dan ook van BLoed en as?

Het is alweer even geleden maar Armentrout en Hoover heb ik toen best wel veel gelezen omdat het van die ‘quick reads’ zijn om even uit een bepaalde setting te komen en dan weer verder te gaan naar YA/Fantasy.
Sommige verhalen hebben dan zn heftige achtergrond en dan opeens allemaal smutty shit. Soms skipte ik die pagina’s ook gewoon. Vooral in het OV.

Ja allemaal limited editions! Deze hebben ook art, alleen niet de figuurtjes maar gewoon gekleurde sprayed edges. Ik zou ze bijna verkeerdom in mn boekenkast zetten.

Ja helemaal mee eens! Hahah ja in het openbaar kan ik ook wel eens denken nah nu even niet hahah

1 like

oo prachtig! sommige LE’s zijn zo mooi!
Denk dat ik Schaduw in het vuur de reeks wel ga verzamelen in LE.

1 like

Hee wat cool! Dank voor de tip, ik zie heel veel nieuwe Blossom Books (uitgever) boeken ertussen staan. Ook Hoe ik van mijn rijangst afkwam!

2 likes

Wie van jullie heeft de Crescent City boeken van Sarah J Maas al gelezen? Ik hou van ACOTAR en TOG, maar twijfel over CC vanwege de dingen die ik online al een beetje gelezen heb…

Aah yes eindelijk Damn Horny lezen!!

4 likes

ik heb die van Francine gelezen over ADHD. vond het een heel fijn boek toen ik net mijn diagnose had. Las lekker weg. Wil die van Iris en Toeps ook nog lezen.

1 like

Ik heb alles gelezen en vond deze boeken ook heel leuk, je moet het alleen even los van elkaar zien!

1 like

Die van Lisette Jonkman heb ik geluisterd op Storytel. Ik vond die heel leuk!

The Mistletoe Motive vond ik ook heel leuk, maar is wel echt een romance, weet niet of je dat per se zoekt haha

Ah dat wist ik niet! Dacht dat auteurs daar vaak geen invloed op hebben. Prima als ze het zelf mooi vind, ik ga toch leiver voor een andere editie haha

@Nightingale Ik heb CC ook anderhalf jaar uitgesteld omdat het niet de meest positieve recensies had, maar vond het superleuk! Begin is wel even inkomen, maar echt wel de moeite waard als je haar andere boeken leuk vind

2 likes

Mensen die het lied van ooievaar en dromedaris ook gelezen hebben:

Niet echt een spoiler maar misschien leuker om zelf te ontdekken

Omg ik zie een ooievaar en een dromedaris op de kaft! Misschien is dit geen nieuws maar ik was helemaal verrast toen ik het zag, je moet echt wel goed kijken (wat weer zo’n mooie link is met het boek) Ik zit nu te turen of ik nog meer dingen kan ontdekken

Heb de hele week in de avonden niet kunnen lezen, vanavond heb ik iets van 220 paginas gelezen waardoor ACOTR 1 nu uit is. Fysieke deel 2 heb ik nu net van boven gehaald, is het lettertype gewoon drie keer zo klein. Zonder bril helemaal niet te doen :joy:
Ik ben benieuwd. Het is voor mij dus een reread maar kan me heel veel dingen gewoon niet meer herinneren.

5 likes