Het algemene boekentopic (Deel 2)

Kom ik weer met een boekenvraag. Ik zoek een boek met het volgende verhaal (wat ik me nog vaag herinner): een meisje gleed van een trap, ik geloof in de kelder. Ze viel langs een muur en werd wakker in een ander tijdperk. Zij ging terug in de tijd, maar was zich dus wel bewust van haar “eigen” leven in het heden. Voor wat ik me nog kan herinneren, ging ze uiteindelijk terwijl ze in een ander tijdperk zat op zoek naar haar “oude” huis en vond daar een bloedvlek op de muur, die daar zat van haar val. Op die plek vond ze toen een hendel waar ze aan moest trekken, waardoor er weer een ingang naar de huidige tijd tevoorschijn kwam.

Haha nu ik het zo lees, denk ik echt: wat is dit. Maar ik wil dit zo graag weten.

1 like

Is dit het boek Mislukt (van iris boter)?

1 like

@DaintyDream @nightlife vanmiddag ga ik naar een grote boekhandel en als ik ze daar zie liggen ga ik ze meenemen. :grimacing: Ben huiverig, omdat ik ACOTAR en TOG zo leuk vond en ik niet op een low wil eindigen :sweat_smile::joy:

1 like

Sinds de laatste update van mijn Kobo e-reader heb ik ineens twee extra boeken die ik niet heb besteld. Ze staan ook niet in mijn account of bestelgeschiedenis en het zijn boeken in het Spaans. Heeft een van jullie dit wel eens gehad?

Dit had ik ook laatst na een update! Bij mij was het volgens mij een Frans boek.

3 likes

Oh fijn om te horen! Ik was al bang dat mn account gehackt was ofzo, maar het was zo toevallig na die update. En omdat er ook niks in de bestelgeschiedenis stond leek me dat verder oke. Wel vreemd maar dan verwijder ik ze maar gewoon.

2 likes

Nee! Ze gaat echt leven in een eerder tijdperk ofzo, de pest heerste toen geloof ik

Dan ken ik alleen zwarte winter nog. Maar kan me niet herinneren dat ze van een trap viel.

1 like

Seven brothers, de Engelse vertaling van Kivi, hardop gelachen om de avonturen, gevecht tegen autoriteit tot de worsteling en omarming van de drukkende christelijke moraliteit en beschaving. De pracht en hardheid van 't leven in de natuur en armoede. Had graag de balletvoorstelling hiervan gezien. Een mooi gevecht als levensloop.

Ik heb er nog eentje gevonden op de voorkant. Je kunt denk ik wel raden welke :wink:

Welke?

Op de achterkant zie ik 2 vrouwen

2 likes

Ik zag bij BijBonnie een podcast over boeken voorbij komen, het heet Natte Konijn en volgens mij is er nog maar 1 aflevering maar vind het zo leuk. Drie van die meiden (o.a. Merel van de Groene Meisjes) die kletsen over boeken. Eigenlijk heb ik helemaal geen vriendinnen die lezen net zo leuk vinden dus een podcast over boeken spreekt mij wel aan.

En nu ook erg benieuwd naar het boek van T.J. Klune - Het weeshuis in de azuurblauwe zee. (Hij staat op Koboplus dus direct gedownload!)

4 likes

De dromedaris

Crescent city reeks is mijn favoriet van SJM!

2 likes

Weet iemand een leuke chicklit waar de vrouw een stabiel huwelijk heeft en het liefst ook kinderen eigk.
Maar anders iig een stabiele relatie. Bestaat dat?
Edit: in het Nederlands te lezen trouwens.

1 like

Ken je misschien al, maar de latere delen van Shopaholic eventueel?

2 likes

Oohja! Ja nou zoiets maar dan zonder dat ze zo tegen dr man liegt. Goeie wel. Heb denk ik de nieuwste nog niet gelezen.
Ik zou eigk liever het verhaal van die vriendin met al de kinderen willen lezen die Lord is.

Waar is Bernadette? Van Maria Semple misschien

Edit: ik ben wat aan het zoeken en poeh dit is best nog lastig maar ik kwam een boek tegen van Nicolas Sparks die goed klinkt. Love from both sides. Ken het verder niet, klinkt wel leuk!

Verras me! Van Sophie Kinsella vond ik ook leuk. Hun huwelijk is wat ingedut, dus gaan ze dates voor elkaar bedenken.

Voor jou van Cecelia Ahern zou ook kunnen denk ik.

2 likes

De Jasmijnvilla -serie en dan voornamelijk deel 2, de Jasmijntuin. Het is romantiek en ja, even kijken of ik het in een spoiler krijg maar in het eerste deel leren ze elkaar kennen, maar in het tweede deel zijn ze samen. Geen kinderen, maar ze zorgen wel veel voor het nichtje (tiener)

Verder Vier wandelaars en een Siciliaan bevat meerdere personages waarvan er dus tussen zitten die al een stabieler leven hebben.
Sowieso dat soort boeken, ook bijvoorbeeld Roadtrip van Graeme Simsion bevat ren koppel die een aantal jaar na hun lange afstandsrelatie elkaar weer vindt op de wandeltocht, bevatten juist vaak meer stellen die al samen zijn.
Maar beide boeken voldoen niet heel goed aan je vraag.

Wel moeilijk, ik ken meer boeken waar de stellen elkaar nog moeten leren kennen. Ik denk nog even verder.

4 likes

Ik kan deze online niet vinden. Weet je zeker dat de schrijver en titel matchen?

Die voor jou klinkt als een perfect boek om deze kerst te lezen!! Even zoeken of ik 'm als epub kan vinden.

Verras me ben ik ooit aan begonnen maar ik vond haar zo vervelend, terwijl sophie kinsella normaal niet teleur stelt.

Bernadette klinkt meer als een thriller of detective dan als een chicklit.

@arcobaleno die villa serie is misschien wel wat!
Ik heb de laatste tijd wat boeken geluisterd met meerdere hoofdpersonen, inclusief stabiele relaties. Maar ik vond dat vaak dan toch weer de meeste aandacht ging naar het koppel dat uiteraard verliefd werd. Vind dat zo saai om te lezen.

3 likes