Het Perfecte Plaatje van Lauren Weisberger eventueel. Vond ‘m niet mega geweldig maar wel prima voor tussendoor
Snap ik! Volgens mij is er weinig aanbod in, ook omdat het natuurlijk geen genre op zichzelf is (mensen die verliefd worden wel). Dus het moet echt een stabiele relatie zijn maar er “moet” natuurlijk iets “gebeuren” om het boek interessant (of in ieder geval commercieel interessant) te maken. Denk dat je al gauw bij de meer literaire werken uit komt dan. Ik ga nog even nadenken of ik meer boeken kan verzinnen
Ja maar ze kunnen dan toch een boerderij of een winkel erven en daarheen verhuizen en een nieuwe vriendin maken. Dan is die man + evt kind gewoon bijkarakter. En op een half hoofstuk van stomende seks na is het verhaal redelijk hetzelfde als bij een chicklit. Sterker nog er kan wel een hoofdstuk stomende seks met d’r man in als 't nodig is.
Maar het lijkt me echt heel leuk om over de perikelen van een nieuwe baan of nieuwe vriendin te lezen.
Ik vind de duincafe serie ook heel fijn omdat heel veel van dat boek gewoon gaat over warme, lieve mensen die nieuwe vrienden maken.
Maar in ieder boek zit ook weer een onnodige liefdeslijn.
Sorry ik heb het helemaal verkeerd, het is Nick Spalding! Er zijn meer delen van zie ik, je kan ze afzonderlijk van elkaar lezen.
Waar is Bernadette vond ik wel grappig maar het is al lang geleden dus misschien heb ik wel geen goed beeld van het verhaal meer hoor.
De vrouw die een jaar in bed ging liggen van Sue Townsed is misschien ook een optie. Niet gelezen dus weet niet of het helemaal aan je lijstje voldoet, maar het klinkt wel grappig.
Christmas at Rosie Hopkins’ Sweet Shop van Jenny Colgan ken je al denk ik?
Edit: Op hakken en hoeven van Petra Knaapen
Ja eens! Ik stond ook bij m’n boekenkast te kijken bij de series die bijvoorbeeld gaan over zussen die samen een hotel runnen, maar daar is ook romantiek een groot deel van de verhaallijn. Bij uitgeverij Zomer en keuning hebben ze afgelopen zomer ook een paar leuke boeken uitgegeven over een aantal mensen of families die elkaar leren kennen op vakanties, maar ook daar zijn wat romantische verhaallijnen. (De Ferry Lane serie of De zussen van jewel island zijn te romantisch denk ik. Misschien Betoverend Toscane, over een aantal vrouwen die elkaar leren kennen op een beeldhouwcursus in Italië, of Retourtje Elzas, over een vrouw die bij een vriendin bij een b&b gaat helpen).
Over hotels etc runnen gesproken, ik heb vroeger wel boeken gelezen over het reilen en zeilen van een hotel/restaurant/vliegtuig. Dat waren Hotel Babylon, Restaurant Babylon, Air Babylon (en nog veel meer in de serie). Maar het is te lang geleden om te herinneren of je hier ook hoofdpersonages had (die de boel runnen en je leert kennen) of dat het meer losse verhalen zijn. Deze bijv.
En misschien Het eiland van Libby Page nog. Ook wel wat romantiek, maar het gaat ook heel veel over het thuis zijn/vinden en vriendschappen. Of Het eerlijkheidsexperiment van Clare Pooley. Een aantal mensen schrijven hun geheim op in een schrift, en het schrift wordt doorgegeven. Zal ook romantiek in zitten geloof ik (het is even geleden dat ik m heb gelezen) maar ook héél veel andere elementen. En als laatste De lessen van meneer Picquie, waar een jonge jongen een oude boekverkoper in het bejaardentehuis gaat voorlezen. Over de liefde van (voor)lezen en levenslessen!
Edit: nog eentje dan: Het geheim van Penumbra’s boekwinkel, ook over een boekhandel maarrrr het is een mysterie wat daar écht gebeurd.
Nog een edit: En Het huis van de verzamelaar? Over een man die heel veel verzamelt, en dan komt iemand van de thuiszorg helpen met orde scheppen. Maar zij wordt tegengewerkt en er gebeuren mysterieuze dingen…
Oke sorry ik hou nog niet op maar: In Het geheime leven van Henri Pick besluit een bibliothecaris in Bretagne om een collectie te beginnen van alle boeken die door uitgevers zijn afgewezen, die is ook heel tof!
Deze Laatsts verhalen is dan weer meer vriendschap en mysterie, niet per se gewoon families met gewone familiebezigheden.
Wat is de definitie eigenlijk van een chicklit? Ik zou zeggen daten/romantiek, maar dat is dan wel beperkt maar dat zijn gefne sowieso natuurlijk.
Misschien moet je zoeken op een ander gerne. Is het dan romantische fictie? Familie komedie? Ik zit al heel hard te denken hoe je dit soort boeken kan vinden maar ik kan niet een zoekterm zo bedenken eigenlijk. Je hebt ook romantische boeken die dan weer historische zijn maar wel met liefdeslijnen. Het lijkt wel dat het vooral allemaal meerdere gernes zijn want als je zoekt naar gezins boeken zit je weer gauw op drama/psychologisch
Wil je dan graag grappig, gezin en nieuwe dingen oid in je boek @Kusjessoldaat
Helemaal mee eens! Het is wel een leuke zoektocht. Ja ik denk dat wat @Kusjessoldaat zoekt niet per se onder één genre hoeft te vallen. Bij Chicklit is romantiek (geloof ik) wel een van belangrijkste elementen, en bij al samengestelde/getrouwde families/gezinnen is dat natuurlijk minder (dan bij een beginnend koppel). Ik heb bijvoorbeeld ook een Suzanne Vermeer thriller gelezen waar het ging over een getrouwd stel met kinderen (en niet eenvan die twee mensen gaat dood, ze gaan juist op zoek naar een andere moordenaar). En je hebt inderdaad ook veel historie zonder romantiek (of met weinig of minder).
Dus inderdaad haha wat zoeken we nou precies qua zoekterm? Want de voorbeelden hierboven worden steeds minder chicklit van boven naar beneden.
Heb hem zelf niet gelezen, maar misschien What Alice forgot van Liane Moriarty?
Ik ben er vandaag in begonnen! Moet zeggen dat ik de eerste pagina’s wel interessant vind. En gelukkig niet zo vervelend geschreven als Shatter Me.
Leuk! Ik ben ook nog ergens in het begin, weinig aan lezen toegekomen. Vind het tot nu toe ook al een stuk beter dan Shatter Me! @Insouciance
Ik heb als challenge voor mezelf dat ik de hele Wheel of Time serie ga lezen in 2023 en ben maar vast begonnen, maar ik heb dus een set gekocht met de eerste 3 boeken erin en er zitten bijna geen marges in, de tekst loopt bijna door tot in de vouw/rug, zo irritant, ik heb kramp van het openhouden en wil eigenlijk ook de rug mooi houden.
Zat op markplaat en vinted te kijken naar hardcovers (in het Engels), maar die zijn mega duur. 500,- voor de hele serie. Ik ga mijn e-reader maar afstoffen…
Heb nu niet gekeken hoor, maar zijn ze misschien voor acceptabele prijzen te vinden via Abebooks?
Oeh ja nooit van gehoord, maar ze staan er wel op! Ben benieuwd naar de verzendkosten.
Oeh leuke challenge wel! Dat zijn best wat boeken en allemaal vrij dik toch?
Hebben andere mensen ook al challenges bedacht voor het nieuwe jaar?
In het Nederlands staan ze met veel korting op Boekenkraam! Misschien zijn ze in het Engels ook nog goedkoper te vinden? Of inderdaad de ebooks?
Geen challenge, maar ik wil wel graag alle boeken en novella’s van The Stormlight Archive opnieuw lezen. Dan kan ik eindelijk met vers geheugen aan Rhythm of War beginnen!
Oeh goeie, dat zijn ook nogal wat bladzijden haha. Herinnert me eraan dat ik in 2023 échttt The Way of Kings wil lezen
Ja volgens mij zijn het er 15, heb dit jaar bijna 70 boeken gelezen, dus gaat wel lukken! Ik kijk nu al uit naar de laatste paar die door Brandon Sanderson zijn geschreven haha.
Ben halverwege het eerste boek en vind het tot nu toe erg leuk!
Zojuist mijn leesdoel van 52 gehaald!
Ik heb vorige week een speedread gedaan en ben nu in een dun boekje bezig om mijn reading challenge nog te halen normaal maakt het me niet zoveel uit om hem naar beneden bij te stellen maar dit keer had ik er nog maar een paar nodig en was het wel haalbaar.
Ik ben er bijjjna haha