Het algemene boekentopic (Deel 2)

Wat is jullie favoriete boek dat je het afgelopen jaar gelezen hebt?

Voor mij was dat All the lonely people van Mike Gayle, omdat het me positief verraste. De combinatie van treurig en opbeurend vond ik heel goed gedaan. Het is ook een boek waarbij ik de plottwist niet zag aankomen en een boek waarbij het verhaal een sluitend einde had.

5 likes

Ik moet nog twee boeken lezen om m’n doel van 80 boeken te halen maar ga het denk ik niet halen :sob: baby kwam eerder dan ik had gedacht en heb gewoon geen tijd meer om te lezen :cry: misschien nog even opzoek naar twee dunne boekjes om het toch af te maken haha

1 like

Ik stem 2 kinderboeken voorlezen haha

7 likes

Ik moet er nog 4 voor mijn leerdoel. Dus kinderboeken voorlezen telt ook?

Zoveel minder tijd voor lezen sinds we een kabouter hebben.

Ben nu bezig in ā€œeen steekje losā€ van Iris.
Literaire hoogstandjes worden het niet meer haha

2 likes

@autumn ik lees nu de baby er is juist meer dan de laatste maand van m’n zwangerschap. Heb sinds ze er is (4 weken oud nu) 5 boeken gelezen tijdens het voeden/kolven :sweat_smile: Ik vind dat zoooo saai en het duurt zo lang.

6 likes

Kinderboeken of Storytel luisterboeken! :grin:

2 likes

Leuke vraag.

Mijn favoriete boek was: Buiten bereik door Tim van der Veer.
Een roman over ā€˜anders’ zijn en hardlopen.

Daarnaast maakte: Zolang de citroenbomen groeien door Zoulfa Katouh over de syrische burgeroorlog heel veel indruk.

4 likes

Daarnaast maakte: Zolang de citroenbomen groeien door Zoulfa Katouh over de syrische burgeroorlog heel veel indruk.

Ah deze wil ik ook heel graag lezen!

Ik heb dit jaar wat minder gelezen dan ik wou, maar mijn favoriete boek was Wordslut: A Feminist Guide to Taking Back the English Language van Amanda Montell. Niet heel verrassend aangezien het twee van mijn grootste interesses combineert haha. Wel jammer dat het vooral op het Engels gericht is, maar veel dingen zijn wel ook toepasbaar op andere talen en soms wordt er ook wel naar andere talen verwezen

4 likes

Graphic novels vlieg je zo doorheen :innocent:

2 likes

A Certain Hunger van Chelsea G. Summers en Lapvona van Otessa Moshfegh!

4 likes

Heel moeilijk om er 1 te kiezen, maar voor mij The Seven Husbands of Evelyn Hugo!

5 likes

Ik heb dit jaar helaas maar vier boeken vijf sterren gegeven, maar dat waren:
The Soulmate Equation - Christina Lauren
Ga gewoon wat leuks doen - Aafke Romeijn
The Love Hypothesis - Ali Hazelwood
I’m Glad My Mom Died - Jennette McCurdy

4 likes

Het boek dat ik dit jaar het mooist vond was De Keuze van Edith Eger. Een heel heftig en indrukwekkend verhaal en prachtig opgeschreven.

Verder nog een aantal boeken die ik ook heel mooi of leuk vond:
Zachtop Lachen - Malou Holshuijsen
Zondagsleven - Judith Visser
De Liefde - Jonas Gardell
Wat doen we met de spullen? - Dick Wittenberg

Ik zit trouwens op de 50 boeken totaal voor dit jaar, best blij mee! Had m’n Goodreads challenge op 20 staan ofzo, maar dit jaar toch vaak boeken opgepakt. Had het leuk gevonden om naar de 52 te gaan, maar denk dat ik dat net niet ga halen.

4 likes

en het slechtste boek? :boar:

7 likes

Project Hail Mary van Andy Weir!

5 likes

Punk 57 - Penelope Douglas
Every Summer After - Carley Fortune
It Starts with Us - Colleen Hoover
The Summer I Turned Pretty - Jenny Han

1 like

mooi lijstje!

3 likes

Beste: De morgenster van KnausgƄrd
Slechtste: Orakel van Thomas Olde Heuvelt

6 likes

Impopulaire mening maar voor mij was dat Where The Crawdads Sing. Zonder spoilers: het boek vond ik niet geloofwaardig en de setting niet goed uitgewerkt.

10 likes

Is denk ik niet eens impopulair. Schrijfstijl was echt een gedrocht.

10 likes