Mijn lijstje van april:
*Johan Harstad - Max, Mischa en het Tetoffensief
Populair boek in dit topic en terecht! Geen 5 sterren van mij omdat ik vind dat er soms te veel uitgewijd wordt over elementen die mij minder kunnen boeien (bvb. over de kunstinstallatie van Mischa, alle details over de theaterstukken van Max).
*Julie Buntin - Marlena
Dit was voor mij de verrassing van de maand. Op het eerste zicht een clichématig plot: brave tiener wordt vrienden met de bad guys van de buurt en vanaf dan gaat alles mis. Maar ik vond dat serieuze onderwerpen zoals armoede, verslaving, echtscheiding zo goed verweven waren in het verhaal zonder dat het er vingerdik op lag.
*Amy Jones - Famous
Verhaal over 2 tienermeisjes die bekend worden, de ene in een reality soap, de andere als muzikant. Er wordt sterk gefocust op de negatieve aspecten van beroemd zijn. Okay boek voor tussendoor maar geen aanrader.
*Öznur Karaca - Marsepeinen vingers
Eerder 3,5 sterren. Dit boek gaat over een Turks meisje dat op 17-jarige leeftijd trouwt en daarna naar Gent verhuist. Het gegeven van een Turks migrantengezin en de sterke focus op de interne gezinsbanden deed me denken aan Verloren grond van Murat Isik maar dat boek vond ik aangenamer om te lezen en had beter uitgewerkte verhaallijnen.