Het algemene boekentopic (Deel 2)

Nog even in mijn kast gekeken, gelijk maar even gecheckt of ze vertaald zijn:

  • Zout van de Zee van Ruta Sepetys
  • Stilte heeft een eigen stem van Ruta Sepetys
  • Schaduwliefde van Ruta Sepetys
  • De Zeven Echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid

Ik heb hem in het NL gelezen (was een cadeautje), maar denk dat ik hem toch wat mooier had gevonden in EN.

1 like

Ik vond hem in het Nederlands erg mooi! Geen idee hoe het Engels is, maar ik vond het ritme van de zinnen wel goed. Volgens mij is het echt wel een mooie vertaling.

1 like

Ik heb hem ook in het Nederlands gelezen, vond hem ook erg mooi! Zowel in het Nederlands als in het Engels zijn er online veel pagina’s uit het boek te vinden, misschien kun je zo vergelijken

1 like

Heeft iemand het boek: de jongen de mol de vos en het paard thuis, en wil een pagina voor mij scannen? Ik had hem maar hij is zonder overleggen verkocht hahaha stond iets moois in wat ik graag in wil lijsten

Heel toevallig ging het boven jouw bericht over dat boek, dus misschien @Frambozentaartje?

UK editie

US editie

Gisteren is ook bekend geworden hoe de US editie van dit boek eruit ziet. Ik weet dat een aantal van jullie wel interesse hebben in dit boek. Voor welke editie gaan jullie straks of welke vinden jullie mooier?

Empire of the Vampire - Jay Kristoff
  • UK editie
  • US editie

0 stemmers

Ik vind de UK editie heel druk en heftig, misschien een beetje té. US vind ik het jammer dat er een halfblote man op staat, dat bloed is op zich wel cool. Ik ben er nog niet over uit. :joy: Ik denk uiteindelijk wel de UK editie trouwens.

3 likes

Ik heb UK gestemd maar vind ze eigenlijk allebei heel tof! Waarschijnlijk ga ik dan voor de editie die als eerst met een normal size paperback komt :sweat_smile:

1 like

Mijn Kindle Oasis heeft dat niet, maar als je enkel Nederlandstalig leest is een Kindle niet zo handig (of lees je Engelstalig?).

Mijn advies is namelijk om voor een Kindle te gaan als je Engelstalig leest en een Kobo als je dat niet doet. :upside_down_face:

Edit: Oh Amazon verkoopt ook wel Nederlandstalige Kindle edities zie ik, dan zou je het wel kunnen doen.

Oh leuke suggestie heb je daar staan, gracelings! Vond dat een leuk en vlot verhaal. Hoe vind je Nevermoor?

Graceling heb ik jaren geleden al toegevoegd aan mijn TBR op Goodreads, maar nog altijd niet gelezen. :upside_down_face: Nog wel benieuwd naar!

Wat betreft Nevermoor: Ik lees heel weinig middlegrade (wil ik wel meer gaan doen), dus ik vond Nevermoor boven verwachting erg leuk! Het wordt een beetje vergeleken met Harry Potter en ik zie wel waarom, maar Nevermoor heeft alsnog zijn eigen unieke wereld en leuke personages. Door Nevermoor heb ik de andere boeken nog besteld en een andere middlegrade serie!

Ik las hem trouwens voor een readalong op YouTube (wunder-a-long), morgen is daar een liveshow over op het kanaal van Sabine’s Book Nook (Nederlandse).

Ik zie dat ik de enige ben die gestemd heeft op de US cover so far, maar ik ga dan ook gewoon goed op lichtelijk foute covers :grin:

1 like

Ik gebruikte calibre vroeger voor een Sony . Werkte toen wel ok, maar sinds ik een kobo gebruik ik het niet meer

Wat ik nooit eerder heb gezegd van Celeste Ng net uit, wat een prachtig, prachtig boek :star::star::star::star::star:

Mocht je van romans houden, familierelaties, trauma’s, en geheimen. Aanrader :orange_heart:

8 likes

Heb je hem gekoppeld aan goodreads?

1 like

Dit klinkt als een mooi boek, die gaat op m’n lijstje!

Edit: haha oh lol. Ik wilde hem even toevoegen op goodreads, blijkt dat ik het boek al ooit gelezen heb. Eind 2019 maar echt 0 herinnering aan :joy:

1 like

Ik heb een Kobo en gebruik Calibre regelmatig om boeken op mijn reader te zetten. Maar ik heb geen Kobo/Kindle abonnement (wel van de bibliotheek en bookchoice), dus ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft als je ze rechtstreeks via je reader kan kopen en erop kan zetten.

Heb me vermaakt met deze boeken de afgelopen tijd. De boeken van Signe Pike vond ik echt heel lekker om bij weg te dromen. Hoe zij de relatie van de personages met de Schotse natuur beschrijft vind ik mooi en ook tof dat een aantal personages daadwerkelijk hebben bestaan. Qua sfeer doen de boeken me een beetje denken aan die van Juliet Marilier. The midnight library vond ik ook heel mooi en heeft me vooral aan het denken gezet. Het soms verlangen naar andere levens herken heel erg.

1 like

Ik kan echt niet wachten tot de vertaling van midnight library half april uitkomt​:heart::heart: zo’n zin in.
Ik ben nu een stralende toekomst aan 't lezen nav een tip hier.

1 like

Oh ik vind het bij Kindle gewoon makkelijk om de boeken via Amazon te bestellen! De prijzen zijn vaak ook wel fijn, soms ook nieuwe populaire ebooks voor maar 1-2 euro. Amazon ebooks kunnen ook (in theorie) alleen op Kindles.

Nee (nog) niet