’T Hooge Nest raad ik aan iedereen aan. Echt prachtig, meeslepend, spannend, heel indrukwekkend.
Spoiler over hoe het met de zussen afloopt:
Samenvatting
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze het niet zouden overleven, daardoor keek ik er een beetje tegenop om verder te lezen. Als ik van te voren had geweten dat ze het wel overleefden had ik misschien met een iets kleinere steen in mijn maag gelezen. Maar ondanks dat blijft het een hartverscheurend verhaal natuurlijk.
Come As You Are: heel leerzaam, herkenbaar, leuk geschreven (wel heel veel metaforen, poeh). Naar aanleiding hiervan ook echt wat goede gesprekken met mijn vriend gehad over seks en seksualiteit. Ik heb er echt wel veel uitgehaald en zou iedere vrouw dit boek aanraden, en eigenlijk elke man ook!
We Should All Be Feminists is op zich een goed stuk, maar heel basic als je bekend met feminisme/seksisme. Ik had er meer van verwacht - Americanah van haar is echt één van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen dus hoopte op meer.
Naar Men Explain Things To Me was ik heel benieuwd, maar vond het erg oppervlakkig en kon soms ook echt niet volgen wat het punt van de schrijfster was. Aparte schrijfstijl ook met anekdotes en (historische) feiten op een nogal houterige manier naast elkaar.
Van The Stepford Wives heb ik als kind een keer de achterflap gelezen in de bibliotheek en toen leek het me super spannend, dus die wilde ik nog wel een keertje lezen. Wel lekker leesbaar maar spoiler: ik haat open eindes.
Invisible Women gaat over de achterstand van vrouwen in data en de gevolgen daarvan. Niet zo saai of technisch als het klinkt, heel goed leesbaar. Ook echt een aanrader, wat een eye-opener en wat schokkend eigenlijk. Zou wel aanraden dit geen uren achter elkaar te lezen, dan wordt het een beetje voorspelbaar en je wordt er ook gewoon boos van