Ah ik wil ook een ebook kopen en zit echt zo zo zo te twijfelen tussen een kindle en kobo. Neig nu toch naar Kobo vanwege kobo plus, ik lees alleen wel echt veel engels, en dan is Amazon dus weer chiller. Struggle is realll
Ik lees bijna alleen maar Engels en dat is ook echt geen enkel probleem op Kobo. Voor Nederlands is Kobo beter, want amazon heeft minder aanbod in het Nederlands, maar andersom is Kindle niet beter voor Engels, alles wat je op Kindle in het Engels kunt krijgen, kun je ook als epub voor Kobo krijgen.
(en amazon is sowieso nooit chiller, want amazon is evil)
Haha, ja ik neigde daarom ook naar Kobo idd! En sowieso ja, ik wil Bezos zijn portemonnee niet spekken!!
Heb je toevallig ook nog tips voor type Kobo? Was naar een Libra aan het kijken maar die heeft zoān dikke rand, weet niet echt of dat fijn isā¦
Ik heb een Libra, vind het zelf eigenlijk wel chill, makkelijk doorbladeren met die knopjes, maar alsnog handzaam. Maar is denk ik kwestie van smaak.
Ah goed om te horen!
Kobo Clara en inderdaad ook perfect voor Engelse boeken, ik lees weinig Nederlands.
Ik ben zelf overgestapt op Kindle, omdat ik eerder een Kobo gehad heb en ik vond dat ding bij aanschaf eigenlijk al erg traag. Zal bij nieuwere modellen vast wel beter zijn hoor.
Ik heb de kobo aura en ik zou nu voor een duurdere gaan omdat ik soms paginaās omslaan traag vind/niet lekker vind reageren.
Zou er ook wel 1 met knopjes willen eigenlijk.
Maargoed er is niks groots mis met mān ereader dus ik ga hem niet vervangen voorlopig.
Oh ja dat is dus precies mijn ergernis haha, vandaar dat ik dus jaren later toch voor mijn Kindle (Oasis) heb gekozen!
Ja ik zweer echt bij kobo plus, ik heb dat abonnement al meer dan 3 jaar en ik vind dat echt heel prettig. Enige reden ook dat ik per se bij kobo zou willen blijven.
Ik heb een Pocketbook lux, vind die heel fijn! Ik gebruik hem alleen in bed & op vakantie, voor de rest fysieke boeken.
Door al dit gepraat over e-readers zou ik er spontaan ook een willen haha
donāt do ittt, ik kan gewoon prima epubs op mijn ipad lezen.
En het voordeel van een iPad is dat je zowel de Kobo als Kindle app kan gebruiken.
Ja ik vind dat licht op het scherm dus wel vervelend waardoor ik eraan heb gedacht een e-reader te kopen, maar ik zou hem dan denk ik vooral alleen in de avond voor het slapen gebruiken en op vakantie. Daarvoor is 200 euro op dit moment toch iets teveel van het goede
Kan je op Kobo en Kindle eigenlijk alleen epubs lezen die je via die app hebt gedownload of kan je ook epubs die je al hebt lezen?
Je kunt met Calibre EPUBās op je ereader zetten! Ik had altijd een Kobo abo maar opgezegd omdat ik nog moker veel EPUBās buiten Kobo om heb haha.
Hebben jullie aanraders voor boeken van Nederlandstalige vrouwelijke auteurs?
Ik was wel onder de indruk van Alles wat er was van Hanna Bervoets en heb ook goeie dingen gehoord over andere boeken van haar.
Edit: wel even een disclaimer dat het misschien een beetje een zwaar onderwerp is in deze tijd
Die heb ik net uit haha
Als je nog iets wil lezen wat een beetje die richting op gaat kan ik Concept M van Aafke Romeijn aanraden!
Ben altijd zo blij als dit topic weer bovenaan verschijnt, moet mezelf er soms echt toe zetten om te lezen terwijl ik, eenmaal begonnen, het zo fijn vind. Dit topic is altijd weer even een extra duwtje om weer een boek te pakken.
Ben laatst begonnen in āde droomlijstā van Julien Sandrel, ga er nu mee verder.
Ik ben het boek de ontheemde van ursula le guin aan het lezen maar tis echt een geworstel.
Ik lees vrijwel nooit science fiction en tis ook nog eens een oud en papieren boek.
Maar zowel mān vader als broer hebben het aanbevolen dus ik wil het wel echt graag lezen.