Het algemene boekentopic (Deel 2)

Isabel Allende al bekend bij haar? Bijvoorbeeld “Ines, vrouw van mijn hart” en “Fortuna’s Dochter”.

Edit: tweede kwam ik persoonlijk wat minder in, eerste vond ik echt prachtig. 5 sterren gegeven op Goodreads. Voor wie nog meer geïnteresseerd is wellicht!

2 likes

Oh tuurlijk, nooit aan gedacht. Heb ze zelf nog ongelezen in de kast staan, volgens mij heeft mijn zus ze ook nog niet gelezen. Goeie, dankjewel!

1 like

Ik wil graag een aantal boeken kopen omdat ik weer voor mijn plezier wil gaan lezen. Heb ik al even niet gedaan. Hebben jullie aanraders voor boeken die je echt wat laten voelen? (Liefde, verdriet, spanning, mag allemaal. Thrillers vind ik sneller goed/leuk dan andere genres). Een boek die je in een keer wil uitlezen. Ik vond de volgende boeken heel leuk, ook al zijn ze niet zo recent:

• the fault in our stars
  • looking for alaska
  • horen, zien, zwijgen
  • ik zie jou

Mocht iemand tips hebben heel graag!

Confrontaties van Simone Atangana Bekono
Het boek van alle angsten van Emy Koopman
Harpie van Hannah van Binsbergen
En alles van Lieke Marsman

2 likes

Ik vond Hex echt een hele goede thriller!

1 like

Ik dacht aan deze boeken bij het zien van je lijstje met John Green:
Felix Ever After
Like a Love Story

2 likes

Thanks allebei! Ik ga ze opzoeken.

We were liars, little fires everywhere, the nowhere girls, the hate u give, me before you vind ik allemaal aanraders om wat te voelen!

1 like

Haha ja moest ik ook direct aan denken bij het “je iets laten voelen”: Een Klein Leven. Holy shit wat een emoties in/door dat boek.

“Iets wat ik nooit eerder heb gezegd” is vrij makkelijk te lezen en vond ik ook prachtig.

2 likes

Zijn hier meer mensen die de Grisha boeken van Leigh Bardugo hebben gelezen? De trailer voor de Netflix serie is uit :heart_eyes:

Ik ben best wel excited, maar probeer niet te excited te zijn aangezien er bij adaptations altijd wel een vrij grote kans is dat het tegenvalt.

4 likes

Ja ik! Ben echt excited maar vind het raar dat de verhalen van Kaz Brekkers en Alina door elkaar lijken te lopen, terwijl het verhaal van Kaz zich in de boeken een paar jaar later afspeeld.

Ja vind ik ook een beetje raar ja, ben benieuwd hoe ze dat precies hebben gedaan. Maar vind het aan de ene kant ook wel leuk, zou jammer geweest zijn als de Kraaien er anders helemaal niet in zaten!

Ik heb echt zin dat het bijna 1 maart is en ik dan weer m’n boek update kan delen hier en jullie ook weer delen en m’n leeslijst weer vol stroomt :sweat_smile::sweat_smile: (als ik beetje tempo maak deze maand toch nog 6 boeken gelezen)

15 likes

Ik ben ook excited! Ik wacht echt nog op de volgende adaptation die op Hunger Games niveau zit, maar denk niet dat dat deze gaat zijn helaas haha. Netflix is ook best wel van het verhaallijn aanpassen.

@nello ah, zo leuk! Ik wil dit ook, maar mijn collega’s zijn meer van het type ‘wow lees jij!? daar heb ik echt geen tijd voor (kijkt 10 netflix afleveringen per dag)’ :sweat_smile:

3 likes

Jaaa, zoveel zin in. Ik heb net de trilogie uitgelezen en ben nu voor het eerst Six of Crows aan het lezen. Ben inderdaad benieuwd hoe ze die twee verhalen tegelijkertijd gaan vertellen.

1 like

Ohh wat leuk!! Ik had dit ook met collega’s maar zij lezen allemaal non fictie en ik eigenlijk niet.
We hebben soms wel kinderboeken die we dan allemaal lezen (nevermoor), en we delen ook mijn kobo plus account.

1 like

Ik ben echt onder de indruk van de trailer!
Heb Shadow and Bone deze week uitgelezen. Wil eigenlijk de andere boeken uitlezen voordat ik aan de serie begin.

4 likes

All the bright places!

Weet iemand misschien hoe de Kobo egiftcards werken? Kan je daar alleen boeken van kopen, of ook een koboplus abbo mee afsluiten?

Ik krijg op Goodreads allemaal likes van nep-mensen en ook vragen of ze mij mogen volgen. Als ik naar hun profiel ga zijn het van die half naakte mensen met zo’n spam link in hun profiel, wat je op insta ook vaak ziet.
Meer mensen hier last van?