Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik denk dat het in dit topic het beste past;

Heeft iemand tips hoe je een leuke boekenclub in de omgeving kan vinden? Ik vind het ook prima als het meer een eenmalig event is (bv zoals feministische boekenclubs tijdje terug via instagram) dan een kleinere club die maandelijks bij elkaar komt. Maar het lijkt me heel leuk om via deze weg wat meer mensen te ontmoeten en lezen is een van mijn weinige hobby’s haha. Als ik zo Google op mijn woonplaats dan vind ik wel boekenclubs maar dat is dan vaak met veel oudere mensen.

5 likes

Een oproepje plaatsen via Facebook? Zie ik zo nu en dan voorbij komen in facebookgroepen en er wordt altijd veel op gereageerd!

1 like

Ik weet niet waar je woont, maar de boze bitches boekenclub komt volgensmij wel eens samen in Rotterdam. Misschien ook even op instagram zoeken?

2 likes

Misschien via de bibliotheek? Wij hebben ook een aantal leesclubs daar

2 likes

@Feather ik wilde ook de BBB tippen

1 like

Thanks voor alle suggesties! Ik ga eens rondkijken.

Meer on topic: ik las deze week drie boeken (uit).

De Meisjes- Annet Schaap :star::star::star::star: Korte hertellingen van klassieke sprookjes maar dan met een vrouw in de hoofdrol. Soms in het nu verteld en soms ook in een fantasiewereld. Sowieso al een ster voor de tekeningen, het boek zelf had ik snel uit. Leuk voor de afwisseling! Zeker geen alternatief voorleesboek voor kleine kinderen.

Liefde in de grote stad - Sang Young Park :star::star::star:(:star:) ‘Het wilde stadsleven van een queer
millennial’, het verhaal speelt zich af in Zuid Korea. Ik vond het soms lastig sympathie op te wekken voor de hoofdpersoon. Het boek hield me wel vast, ik denk ook door de culturele verschillen? In het laatste hoofdstuk staat iets waardoor ik heel erg benieuwd ben of het boek ook anders te interpreteren is dan wat er letterlijk staat, dus als iemand 'm ook gelezen heeft dan ben ik super benieuwd hoe jij dat ziet! (Zal 't dan even spoileren wat ik denk)

In lichtjaren heeft niemand haast - Marjolijn van Heemstra :star::star: (geluisterd) Het eerste boek van een (/de) correspondent dat me gewoon niet kon boeien. Niet veel meer dan dat over te zeggen. Wel helemaal afgeluisterd, laatste stukje gelezen omdat ik er klaar mee was en toen nog maar een paar korte hoofdstukken hoefde (1 uur luisteren)

5 likes

Voor ik aan een serie begin check ik altijd of de rest ook op kobo plus staat, of iig bij bol als ebook te koop is. Zo ook met de test van joelle charbonneau. Maar nu zijn we 8 maanden verder, ben ik deel 1 eindelijk gaan lezen en kan ik geen enkel Nederlandstalig ebook van haar vinden op bol?? Laatst had ik dit ook al met een andere serie die er wel opstond maar onvindbaar was.
Supervervelend want ik wil morgen gewoon deel 2 lezen :triumph:

Irritant is dat ja! Ik weet ook zeker dat die er in het Nederlands op stonden laatst, maar nu helemaal geen in het Nederlands meer inderdaad :thinking:

Nee stom hé! Mss door de kerstdrukte? Ik heb ook al meermaals gehad deze maand dat ik een boek toe wou voegen en dat dat onmogelijk gaat.
Ben nu deel 2 maar in het Engels gaan lezen, maar ik haat lezen in het Engels.

Ja misschien de drukte inderdaad. Of misschien werkt het net zo als bij Netflix en afkopen van rechten. Al zou je verwachten dat de boeken dan wel gewoon te kopen zijn en dat is ook geen optie nu.

1 like

Ik heb deze eventueel wel voor je in nederlands? Als je ze wil stuur maar pb :relaxed:

Ik kon net mijn Broken Binding bestelling bij het postkantoor ophalen:

Dandelion Dynasty trilogie


17 likes

Mooi! Zo jammer dat ‘gewone’ boeken dit minder hebben dan fantasy.

2 likes

Wauw, heel mooi! Ik hoor veel goede verhalen over Ken Liu, hij schrijft toch vooral sci-fi? Ik moet echt eens een boek van hem lezen.

Ik heb een poging getracht om door deel 1 heen te komen, faliekant mislukt. Het is niet mijn boek om te lezen :sweat_smile:

1 like

Ik heb het zelf niet gelezen, maar m’n moeder wel. Ze vond alleen het eerste deel oké, de rest allemaal stom, maar toen wilde ze dus wel weten hoe het allemaal afliep en heeft ze zich door alle delen heen geworsteld :joy:

Er komt binnenkort trouwens ook een 8e deel.

1 like

Onpopulaire mening hier maar ik heb ze wel met plezier gelezen (in Engels, de Nederlandse vertaling vond ik mwah). Juist de stukken geschiedenis vond ik leuk en boeken lazen lekker weg.

7 likes

Niet mijn type boeken, ik heb geprobeerd het eerste boek te luisteren maar zelfs dat vond ik niet te doen. Krijg er wel een beetje fomo van. Aan de andere kant; het zijn zooo veel delen. Dan ben je daar maanden mee bezig terwijl er zo veel goede boeken liggen te wachten.

2 likes

Vond ik ook! Inderdaad boeken die lekker makkelijk weglezen en waarbij je niet teveel hoeft na te denken.

@anon4775214 die stukken geschiedenis zijn wel een beetje het punt van de boeken haha

1 like

Ik had precies dit. Maar ik houd niet van geschiedenisboeken dus eigenlijk was ik ook niet zo verbaasd dat ik het niks vond.

1 like