Ik heb die laatste, met de treinen, ook liggen. Volgens mij was de Volkskrant daar heel positief over. Ik ben tot 1/3e gekomen maar vond de beschrijving van de treinreizen wat tegenvallen. Ik had gehoopt op het ultieme reisverhaal, lekker wegdromen, jaloers worden en gaan googelen wanneer en vanaf welk station ik zelf kan vertrekken. Zie nu dat jij ook heel enthousiast ben. Tell me, wat mis ik en is het 't waard om nog een keer door te zetten?
Ik heb gelezen
Stéphanie Hoogenberk – We hebben het over je gehad 4/5
Gillian Flynn – Sharp objects 3/5
Lieke Marsman – De volgende scan duurt vijf minuten 5/5
Lieke Marsman – In mijn mand 5/5
& mooie kaft
@zwaardvis echt een prachtige kaft is dat hè, de ontwerpster maakt sowieso hele mooie dingen vind ik (kaftwerk is ze op insta) (maar ik ben een beetje biased omdat ze mijn omslag ook heeft ontworpen )
Ik heb deze maand maar één boek gelezen door een bijna constante hoofdpijn . We Have Always Lived in the Castle door Shirley Jackson (van The Haunting of Hill House). Haar laatstgeschreven boek, super beklemmende sfeer en intrigerend hoofdpersonage, denk nog steeds veel na over het boek.
Ik heb hem nog niet uit maar ben de Nachtroos aan het lezen en 4/5; makkelijk te lezen - haalt mij echt uit mijn leesdip, heb verder niks gelezen in februari - en brengt me helemaal terug naar mijn reis in India❤️
Jaa een hele mooie kaft en een prachtige dichtbundel! Laatst hoorde ik een interview met haar en vond dat heel interessant, misschien nog een tip.
Voor de mensen die niet meelezen in het boekenclub topic, we gaan deze maand weer een boek lezen samen! Leuk als je mee doet
Ik heb best veel gelezen in februari en ook eigenlijk alleen maar goede boeken.
A Psalm for the Wild-Built vond ik zo mooi. Het deed me een beetje denken aan een Ghibli-film, Het gaf me een zelfde soort vibe.
Piranesi was vreemd, maar wel interessant. Het had denk ik op sommige momenten wel wat meer in de filosofie mogen duiken, het bleef wat op de oppervlakte.
En laf alle cozy crime. Ik lees van beide series nu deel twee, echt perfect nu ik met met een nieuwe baan begonnen ben en de hele dag moeilijke stukken aan het lezen ben. :’)
3 audioboeken, 2 fysiek. Merk gelijk dat ik deze hele maand veel minder muziek en helemaal geen podcasts heb geluisterd
Dit was een goede leesmaand, paar die ik snel uit had en geen hele dikke pillen. Nu bezig in het vervolg van De nachtegaal (De schaduwlelie), maar die krijg ik net niet meer uit vandaag vrees ik.
@Marquez leuk, wilde vast een beginnetje maken in Melktanden, maar had hem zo uit! Dus ik kijk nog even mee in het boekenclubtopic, leuk om nog even over na te praten.
Ik heb Bezorgde burgers gelezen van Steven de Jong. Het boek is helemaal geschreven vanuit de gedachtewereld van een radicaliserende kritische burger die totaal de weg kwijt raakt. Aan de ene kant vond ik het interessant, aan de andere kant was het soms echt bladzijdes lang onnavolgbaar.
Haha ik vond het stuk over Noord Korea erg interessant om te lezen.
Daarnaast de sfeer die heerst in de treinen bijna een eigen cultuur.
Wat voor invloed China heeft.
Oh en ik wil met de trein in Canada.
Of misschien ben ik heel oppervlakkig en heel erg toe aan vakantie? Hahaha
Sorrow and Bliss is mijn nieuwe favoriet: het gaat over mental illness, en deed me denken aan The Bell Jar maar dan minder zwaar en heel grappig. Mooi en ontroerend
Ik heb een prettige leesmaand gehad! Hoop aankomende maand meer boeken te lezen met een beoordeling van vier sterren.
Ik heb mezelf voor mijn vakantie getrakteerd op een ereader, en met resultaat. Ik heb zowaar drie boeken gelezen! Na ruim driekwart jaar niet gelezen te hebben, dus ik ben er best trots op.
We hebben het over je gehad
Eerste boek wat ik las sinds mei afgelopen jaar en hij was in no time uit. Heel leuk hoe bepaalde gedachtes geformuleerd werden en ik heb meerdere keren hardop moeten lachen. Jammer dat ik 'm als epub gekocht heb want anders had ik hem direct aan vriendinnen kunnen uitlenen.
De zeven zussen 1
Wat een waardeloos boek zeg. Mijn verwachtingen waren al niet hoog, maar gezien het zo populair is had ik het niet zo slecht verwacht. Echt, ik voel me beledigd als lezer. Een verhaal van niets waarbij alles ook nog eens uitgelegd en herhaald werd, en uiteraard waren zo’n beetje alle vrouwelijke personages extreem knap. Mocht iemand nog leuke vernietigende recensies kennen a la the snarksquad over fifty shades of grey, dan houd ik me aanbevolen.
Wel twee sterren, want op de een of andere manier bleef ik er maar van doorlezen?
Kruispunt
Heb ik echt net uit, en ik moet het nog even op me laten inwerken! Maar ondanks dat ik met de stukken over God niet zoveel kon vond ik het een heel mooi boek. Het eerste hoofdstuk is geschreven vanuit een verschrikkelijk onsympathieke man en ik was even bang dat het hele boek zo zou gaan, maar gelukkig wordt het doorgewisseld met andere gezinsleden. Ik vond het echt prachtig en zit nu nog helemaal in die sfeer. Wel een nadeel van een ereader, dat je niet doorhebt wanneer je op de laatste pagina bent en het slot zo hard voelt.
2 fijne boeken van mijn favoriete auteur Thomas Olde Heuvelt gelezen. Allebei erg vermakelijk.
Van het boek van Sara Kroos was ik heel erg onder de indruk. Zo heftig, maar zo openhartig en mooi opgeschreven. Echt een aanrader, zeker voor mensen die met de ggz te maken hebben.
Deze maand heb ik 5 boeken gelezen en 1 boek geluisterd (All Eyes On Us). The Dragon Reborn was mijn favoriet deze maand en dan de andere gewoon leuk. Het was een fijne leesmaand! The Luminaries viel mij alleen een beetje tegen. Erg voorspelbaar en met een heel abrupt einde. Maar aan de andere kant ook weer vermakelijk waardoor ik het volgende boek ook wel ga lezen.
Ik ben vandaag begonnen aan het vierde deel van The Wheel of Time en ik luister nu naar Bet on It.
Zo herkenbaar dit hahaha
Ik heb dit als fysiek boek gelezen en vond het einde ook wat vreemd! Had het ook sterker gevonden zonder die tijdssprong. Die maakte me ook niet per se nieuwsgieriger naar het volgende deel. Vond het eerder afbreuk doen aan dit deel.
Je bedoelt dat er na Pasen geen tijdssprong meer was? Of echt het laatste hoofdstuk? Ik vond het sowieso sterk dat het grootste gedeelte van het boek zich op 1 dag plaatsvond, vanuit vijf verschillende personen.
Ja ik kwam er ook gister pas achter dat er blijkbaar nog twee delen komen? Heel benieuwd naar!