Het Amsterdamtopic

Ai :neutral_face: Vind persoonlijk dat ze het altijd heel goed doen. Heel fijn ook altijd de hiel goed etc.

2 likes

Thanks allen! Vervelend van die reviews wel… :grimacing:

Ahh mijn favoriete gore cult snackbar :broken_heart::broken_heart::broken_heart:

4 likes

Ik kreeg deze laatst als tip Locatie - Footcare Company

2 likes

Wagamama zit op het max eeuweplein. Zelf ga ik altijd naar il Palio voor concerten, is een pizzeria met goedkope pizzas (vroegahhh 5 euro) maar vind het altijd wel lekker en gezellig daar!

5 likes

Bambino
CafƩ de koe
De balie

4 likes

Milk van de melkweg

2 likes

Heeft iemand leuke tips voor toeristen, maar niet de meeeest toeristische dingen? Geen kaas, klompen dingen.

We gaan wel naar het Amsterdam museum en naar een coffeeshop (voor edibles, weet iemand een leuke? Gekke vraag misschien…)

1 like

Het Joods kwartier vond ik wel leuk, maar daar moet je wel geĆÆnteresseerd in zijn om het leuk te vinden.

2 likes

Toch kaas;
Een kaasproeverij op de proefzonder van Henri Willig. Was leuk, lekker en niet duur.

1 like

Oef, ja hier heb je weinig aan maar ik betaal dit bedrag voor 1 slaapkamer binnen de ring en dat is al onder de gemiddelde prijs :sweat_smile:. Denk dat de verwachting eerder mogelijk is voor buiten de ring. Mijn tip is verder: pareltjes op facebookgroepen, zo heb ik mijn woning gevonden in juni maar het is tijdrovend en beetje zoals in de kringloop: af en toe zit er iets tussen.

4 likes

Ligt eraan of je de ring echt als de ring ziet of dat je bedoelt dat je in de leuke buurten binnen de ring wil wonen. Zeeburgereiland of de oostelijke handelskade/KNSM-eiland liggen bijvoorbeeld binnen de ring en daar kun je dit wel vinden, maar dat ligt wel buiten de wat gezelligere stukken van Amsterdam. Ik zou ikwilhuren.nu van Mvgm bekijken en kijken wat voor andere particuliere verhuurders er zijn en hun site checken, bijvoorbeeld van ā€˜t hof Rijnland. En op funda de nieuwbouwprojecten checken.

3 likes

Ah dat is ook binnen de ring natuurlijk. Vooral nieuwbouwprojecten aan die kant inderdaad zijn nog redelijk te betalen, sluishuis wellicht ook? Of misschien al vol inmiddels. En ik zag ook wel redelijk wat op het Java eiland, volgens mij ook een leuke plek.

1 like

Vesteda heeft misschien wel woningen in die prijsklasse. Daar moet je alleen wel goed de servicekosten en parkeerplek checken, daardoor komt er bij ons nog €400 bovenop de huur.

2 likes

Heeft iemand ooit een buitenlandse akte bij de gemeente in moeten leveren? Hoe lang duurde het voordat je een afspraak kreeg? Of weet iemand hoe ik met spoed zoiets in kan leveren? Zoveel vragen, haha.

Context: M’n vriend moet zijn buitenlandse geboorteakte inleveren omdat we in november gaan trouwen, dus ik bel voor een afspraak, is de eerstvolgende afspraak mogelijkheid in december?! :weary: En zonder dat in te leveren kunnen we niet trouwen. We weten ook pas net 3 weken dat we die überhaupt nodig hebben.

1 like

Erg specifieke vraag, maar misschien weet iemand iets: mijn oma komt binnenkort bij me op bezoek en ik ben op zoek naar een leuke plek om met haar te gaan lunchen. Het liefst wat meer ā€˜traditioneel’: lekkere broodjes, uitsmijter, kroket op brood bijvoorbeeld (vindt ze lekker). Ze kan wel een stukje lopen maar geen gigantische afstanden, dus daarom het liefst omgeving Elandsgracht/9 straatjes, of omgeving CS.

Iemand die iets weet? :sweat_smile:

Broodje Mokum op de Rozengracht?

4 likes

Toos&Roos, Berenstraat!

2 likes

CafƩ de Doffer aan de Runstraat is ook leuk.

2 likes

Laat antwoord, hoop dat je er nog wat aan hebt: wat de medewerker aan de lijn (14020) ziet en wat je zelf ziet via amsterdam.nl is dezelfde agenda. Een spoedafspraak maken wordt bijna niet gemaakt.

Wat je moet inleveren voor het trouwen hoort de ambtenaar aan te geven tijdens de eerste afspraak waarbij je de datum prikt voor het trouwen + is na te lezen via amsterdam.nl.

Het beste is om 14020 te bellen en te vragen naar het huwelijksbureau van het stadsdeel waar jullie gaan trouwen.

Gefeliciteerd trouwens!

1 like