Het Amsterdamtopic

M’n huisgenoot was er een paar weken terug en had ook al zo’n verhaal over vergeten/foute bestellingen :")

2 likes

Hebben jullie tips voor niet al te dure restaurants in de buurt van Bitterzoet? We willen even een hapje doen voor een concert.

Ik ga a.s. vrijdag naar Hang Youth in Paradiso en daarna willen we nog uit, maar waar? M’n tijd in De Gieter is wel echt geweest. Ik wil liever wat ouder publiek. We dachten aan de Kopstootbar maar in mn herinnering is dat altijd te druk om leuk te zijn. Iemand tips? :dancer:

Nieuwe Anita (beetje alternatief) of club Nl (house) ga ik meestal heen voor wat ouder / 30+ publiek

2 likes

Oe deze ken ik allebei nog niet, thanks!

Ik ben op zoek naar een nieuw huis/studio voor mijn eentje. Mag zeker heel klein zijn maar het liefst wel zonder huisgenoten. Budget is rond de duizend euro. Als iemand wat weet, let me know :slight_smile:

2 likes

Ik ga mijn huis uit, ik ga kijken of mijn collega erin wil maar als hij niet wil kan ik je voordragen

1 like

Omg!!! Dat zou echt geweldig zijn :heart:

1 like

Ik laat het je weten! Zou wel redelijk snel zijn (juni of juli)

1 like

Heel graag! Ik heb hier sowieso nog tot augustus, maar alles wat eerder kan is welkom!

Hi all, Ik zoek tijdelijk een kamer/ studio in Amsterdam. Hebben jullie misschien tips?

Wat is jullie favo plek om uit te gaan op za?

1 like

Kennen jullie misschien iemand die even in between huizen zit oid en het leuk zou vinden om eind april-begin mei op een huis+kat te passen?

Genoeg vragen al hierboven maar ik kom ook met een vraag:

Ik wil in mei mijn 30ste verjaardag vieren en ik ben zo aan het stoeien met wat ik moet gaan doen, het liefst zou ik een diner doen bij een restaurant maar dat gaat me denk ik al gauw rond de 1000 euro kosten met ongeveer 15 man. Nu ben ik aan het kijken om een boot te huren voor 2 uren met borrel aan boord bijvoorbeeld in de middag, kom ik denk ik ook uit op rond de 1000 (salonboot).

Ben eigenlijk nog op zoek naar inspiratie, heeft iemand ergens fantastisch een verjaardag gevierd? Of nog creatieve ideeën? Het zal de eerste keer ooit zijn dat ik een feestje geef dus ik heb echt geen flauw idee. Meeste mensen geven het natuurlijk thuis maar ik woon daarvoor veel te klein helaas. Daarnaast heb ik het probleem dat er mensen van ver moeten komen dus het kan niet buiten de stad of laat in de avond.

Ja, lastig, ik heb niet echt een budget want ben wel bereid om een keer uit te pakken. Waar ik mee zit:

• Het zal in mei zijn, een sloep is inderdaad goedkoper maar als het slecht weer is dan heb ik een probleem en dan zit ik weer te denken wat het alternatief dan zal zijn
  • Ik zit dus te kijken naar boten met dakje zodat het altijd door kan gaan, zie ik rond de 250 euro per uur ex btw. dus dan zou ik op rond de 500 euro uitkomen voor 2 uren varen zonder eten/drinken nog en dan idd kijken naar externe catering/pizza’s = als je rond 15 personen rekent en 30 euro eten/drinken = nog 450 euro erbij dus om en nabij kom ik dan wel echt uit op 800/900
  • Ik wil niet een van mijn vrienden vragen om schipper te zijn, stel diegene is ziek, heb ik weer een probleem dus schipper is wel vereist ook

Wellicht toch beter om gewoon een borrellocatie te doen met drankjes en hapjes ipv boot dan zal het wel rond de 500 zijn denk ik totaal. Locaties daarvoor ook welkom, zat zelf aan Hangar te denken.

Diep is ook wel een prima plek hiervoor.

1 like

Dinsdag één dagje Amsterdam (cadeau van ouders)

Wil graag naar een vestiging van gideon italiaander, zag dat er een op het Leidseplein zit maar is deze de moeite waard of is Havenstraat aan te raden?

1 like

Ik vind Havenstraat altijd beter. Maar eigenlijk vind ik het altijd 9/10 keer prut dus zou het zelf niet per se aanraden.

1 like

Oke, bedankt voor je reactie.

Alles kringloop is altijd goed, tips zijn welkom

1 like

De Havenstraat is wel echt anders. Leidseplein is meer opgekochte partijen nieuwe spullen voor weinig. For the masses, zeg maar. Persoonlijk vind ik de Havenstraat wel echt leuker. Er zitten ook andere kringlopen, die je dan gelijk kan meenemen

1 like