Het Amsterdamtopic

Hebben jullie tips voor een gezellige lunch/brunchplek in de buurt van museumplein?

Lunchroom Wilhelmina! Is denk ik tien minuten lopen.

2 likes

Café wildschut

4 likes

Is er iemand wel eens naar het 5 mei concert geweest op de Amstel. Er staat dat entree gratis is maar is het er normaal heel druk en moet je vroeg gaan om gegarandeerd een plek te krijgen??

Hebben jullie plannen voor 5 mei in Amsterdam

1 like

Wie neemt er wel eens de OV fiets vanaf Amstel? Heb zo een intense crush op die gast die daar werkt. Donker, tattoos, hij is zo eind 30 denk ik. Can anyone relate?? :joy:

4 likes

Heeft iemand tips voor activiteiten met een bejaarde vrouw? Die dus niet lang kan lopen enzo. Heb al gezocht maar dan kom ik vooral uit op cake eten en musea bezoeken. Maar misschien moet ik daar maar gewoon aan toegeven. :joy_cat:

Ze komt in het pinksterweekend en het mag ook iets buiten Amsterdam zijn.

1 like

Boottochtje/rondvaart? Vond mijn oma altijd fantastisch

3 likes

Ah ja zo voor de hand liggend, maar helemaal niet aan gedacht. Thanks! Denk dat deze oma dat ook wel leuk gaat vinden.

aan wie dan?

1 like

Een van mijn favo borrelplekken na werk. WAAR GAAT HET HEEN!!!

2 likes

Zijn het de 3 wijzen? :tired_face:

2 likes

Hey hey, ik woon al zo’n 10 jaar in het buitenland en ben aan het denken om misschien terug te verhuizen naar Nederland, naar Amsterdam. Ik weet alleen helemaal niet hoe je aan een huurhuis of huisgenoot komt als 30+er :smiley:
Wat zijn de beste websites/manieren om huurhuizen/kamers te vinden? Ik kom met kat, is dat heel lastig of wel te doen?
En wat zijn de leukste wijken om in A’dam te wonen?

Neeseee hou op met me

Het ligt er helemaal aan wat je budget is en waar je naar op zoek bent. Maar als je op jezelf wilt wonen en je gaat particulier huren dan ben je minimaal 1000 euro per maand kwijt. De buurten die goedkoper zijn zijn: Zuid-Oost, Noord, Nieuw-West. De rest is bijna allemaal heel erg duur.

Je kunt op funda zoeken naar huur of kamernet. En eventueel via facebookgroepen op zoek naar iets.

Thanks! Op mezelf of met huisgenoot vind ik allebei prima. Budget is denk ik (even omrekenen van £)…E900 exclusief gas/water? Dus dan zit ik denk ik in die goedkopere buurten of met kamergenoot?
Dankjewel!

1 like

Met 900 euro kom je helaas niet ver in Amsterdam (mijn ervaring) tenzij je dus huisgenoten hebt. Ik zou zelf niet in Zuid-Oost wonen omdat ik mij daar niet altijd veilig voel als ik alleen in de avond zou lopen, maar je hebt er wel tegenwoordig mooiere woningen en het is betaalbaar. In Amsterdam Noord zou ik checken of je dichtbij de metro woont, als dat niet zo is dan is vervoer lastig. In Amsterdam-Nieuw west heb je in bepaalde buurten last van hangjongeren en criminaliteit dus dan zou ik ergens wonen waar het druk is met winkels omdat dat wat veiliger aanvoelt. In Ijburg kun je ook redelijke studios vinden en daar is alles nieuwbouw maar dus wel iets duurder.

Als ik mocht kiezen om ergen te wonen dan zou ik in Amsterdam Oud-West, De Pijp willen wonen, maar dat is heel erg duur. Waar woon je nu?

1 like

Super dankjewel voor je uitgebreide antwoord! ik woon nu in Edinburgh en ik denk of in Londen of Amsterdam te gaan wonen, andere opties zijn Dublin, Barcelona, Berlijn of Praag - haha. Dus allemaal dure steden. :stuck_out_tongue: Ik vind het niet erg om met huisgenoten te wonen, maar met kat is dat wel altijd wat lastiger.

1 like

Ik woon ook in Noord (op de NDSM-werf), het is hier relatief goedkoop als in ik woon in m’n eentje op 55m2 met kat maar ben wel €1200,- kwijt voor huur en gwl en zo. Ik vind de NDSM wel onwijs leuk om te wonen! Verder heb ik lang in Nieuw-West gewoond (naast metrostation Heemstedestraat) en ik vond dat prima en voelde me niet onveilig. Heb twee jaar in Zuid-Oost gewoond en dat vond ik niet zo heel leuk, want ver weg van alles. Ik heb mijn woning via www.wonenbijbouwinvest.nl gevonden, dat zou ik ook even in de gaten houden?

1 like

ooh dankjewel, ga ik naar kijken!

3 likes

Morgen willen we een snelle hap eten (vegan friendly) rond leidseplein delamar. Iemand aanraders? Ik dacht zelf aan een stukje lopen naar de vegan junkfoodbar of wagamama op centraal, maar weet niet of jullie nog tips hebben.