Het Amsterdamtopic

Wagamama zit ook op Leidse. En anders hebben ze bij milk, van de Melkweg, ook vegan gerechten.

1 like

Bij Troost op de Bilderdijkstraat. Super lekkere vegan burgers.

1 like

Veganees (vlakbij de Overtoom)

1 like

Thanks voor alle suggesties. Het wordt toch wagamama!

Hiiii Iemand leuke tips voor een peuter van net 2 in Amsterdam dit weekend? Ken de geitenboerderij en Artis al :smiley::smiley:

2 likes

Amstelpark, lekker ook reservekleertjes mee als je kind vies wordt in het zand/water,

Fruittuinen van west, fruit plukken en rondlopen (maar weinig speelgelegenheid)

2 likes

Nog geen fruit te plukken, wel eitjes rapen en hele schattige biggetjes zijn er nu :slight_smile:

En een +1 voor Amstelpark, lekker ook rondje met dat treintje doen! @Heehoi

1 like

Heb je gelijk in, het is pas mei haha🤣

1 like

Zijn er Amsterdammers die in nieuw-west wonen? (Omgeving Delflandplein)? En zo ja, wat vinden jullie van deze buurt? Ik kan binnenkort een woning bezichtigen in deze buurt en ben blij dat er een mogelijkheid is om in Amsterdam te gaan wonen, maar ik lees over deze buurt wel wat dubieuze dingen dus ik ben benieuwd hoe mensen die er wonen het daar ervaren

2 likes

Vriendin van me woont aan de westlandgracht en vindt die wijk heel leuk! Is net achter het Delflandplein. Bij hoofddorpplein heb je wel wat leuke winkels/cafeetjes en je bent zo in het Vondelpark en Rembrandtpark. Ze zei wel dat ze soms wat overlast heeft van daklozen die herrie schoppen (zit daar een opvang in de buurt), maar verder heb ik haar niet horen klagen.
Ik vind het bij haar in de wijk altijd wel erg gezellig!

2 likes

Ik woon in Nieuw-West (wel net ergens anders) en werk in de buurt van het Delflandplein, vind het een prima locatie. Er is laatste jaren veel nieuwbouw gekomen daar rond Westlandgracht inderdaad en daarmee ook wat meer horeca in de buurt gekomen, dus dat is wel leuk (vroeger was het echt alleen woonwijk geloof ik). Sowieso vind ik het wel lekker dat het niet altijd superdruk is, maar je wel zo wat meer in de stad of drukte bent als je er behoefte aan hebt en je inderdaad twee grote parken vlakbij hebt.

2 likes

Weet iemand of je met een buitenlandse credit/debit card in het ov kan inchecken? Heb zometeen een hele groep Duitsers die ik mee moet nemen in de tram.

@MakeFezHappen ik heb tot op 3 jaar geleden naast metrostation Henk Sneevlietweg gewoond en vond het een leuke buurt! Toen ik er woonde waren er niet veel horeca dingen maar nu inmiddels wel wat vgm.

4 likes

Waar kan je in amsterdam lekker brood kopen? Ik heb een lokale bakker maar ik vind de korstjes heel hard en de binnenkant zacht. Waar kun je nou echt lekker brood kopen?

Het zuurdesembrood van Fort Negen vind ik echt mega lekker! Sowieso is zuurdesem mijn favo, maar wel wat duurder brood omdat er veel handelingen in zitten. Het brood van Wolf is ook heel goed!

4 likes

Ik haal graag brood bij BBrood, die heeft meerdere filialen. Heeft zuurdesem en gistbrood. Niemeyer op de Nieuwstraat heeft ook heel lekker brood.

1 like

Ik vind het brood van Straathof op de ten Katemarkt heel lekker, vooral volkoren zuurdesem

4 likes

Hier had ik toevallig vorige week voor het eerst brood gehaald, vond het ook erg lekker!

1 like

Jaaaa ook mijn favoriet, mais zuurdesem is ook superlekker. Brood van fort negen is lekker, maar niet voor je dagelijkse boterham vind ik. Superharde korst

Wat is een leuke en originele plek voor een wijnproeverij?

Paulus. Hebben allemaal originele wijnen (weinig Frans) en de man die ons alles liet proeven was super enthousiast en wist heel veel

4 likes