Het Amsterdamtopic

Ik zag deze vaak op facebook langskomen:

3 likes

Heeft iemand nog tips voor goede interieur/vintage winkels in Oost of De Pijp? Ben deze week weer in Amsterdam en wil eigenlijk ook een winkelrondje doen.

@MazKanata Deze had inderdaad wat ik zocht! Superleuke winkel ook. Zo suf want ik woon hier vlakbij en was er nog nooit geweest.

3 likes

Op javaplein zit Found in Sweden, hebben een mooi vintage aanbod.

2 likes

Als jullie in je eentje ergens een hapje zouden moeten eten, waar zou dat dan zijn?

1 like

Gewoon even snel of juist wat uitgebreider? Voor het eerste zou ik naar de Lebanese sajeria gaan

1 like

Iets uitgebreider, hoeft geen fine dining maar wel een soort van date met mezelf idee zegmaar

1 like

meatless district zou ik denk ik doen (maar ik ben vegan haha)

Overdag bagels & beans. In de avond iets van vegan junkfoodbar ofzo.

1 like

Spaghetteria. Simpel pastaatje, wijntje en ze hebben daar meestal alle kranten graties liggen

Ik wil nog heel graag een keer naar La Vallade, sowieso een mooi deel van de stad en klinkt als goed en lekker eten. Is wel vrij uitgebreid met meerdere gangen, weet niet hoe je het precies in gedachten had & ben er dus nog niet geweest!

2 likes

Men Impossible lijkt me hier altijd chill voor

3 likes

Twiske in Noord

1 like

Diemerbos en de Middelpolder bij Amstelveen! En de Bretten in West.
Ken je de Trage Tochten Amsterdam? Leuk boekje, en de tochten zijn online te koop als je eenmalig te krijgen.

(stadse tochten zijn wat minder groen, maar nog steeds erg leuk)

2 likes

In het kader van niet geschoten is altijd mis: Ik woon in west en wacht nu op een parkeervergunning, maar dat duurt nog 4 maanden voordat ik die heb. Kennen jullie plekken waar je nog gratis kunt parkeren in Amsterdam? Ik kan mn auto bij mn ouders in een andere stad zetten, maar zou het toch wel heel fijn vinden om deze maanden gewoon te kunnen rijden.

Delen van Noord maar kan me voorstellen dat dat niet praktisch is. Paar jaar geleden kon je ook in west buiten de ring nog gratis parkeren, weet niet of dat nog steeds zo is.

Dit heb je trouwens toch zo gevonden via Google? Er is zo’n parkeerkaart van de stad.

1 like

Ik weet dat een vriendin van me hem altijd ergens in Nieuw-West gratis parkeert

1 like

Hier staat de kaart van waar er betaald parkeren is. Achterin Nieuw West en Sloten zijn er wel buurten.
https://www.amsterdam.nl/parkeren/

2 likes

Helaas zijn de gratis parkeerplekken in de kolenkit en nieuw west enzo bijna allemaal blauwe zone geworden. Dus mag je zonder vergunning maar max 2u gratis staan en staan wel als gratis op die kaart van de gemeente. Echt mega kut.

1 like

Ja precies! Ik kan niet echt ontdekken waar ik m gewoon echt gratis neer kan zetten.