Het Amsterdamtopic

Kent iemand een koffie/lunch tentje in Amsterdam waar je ook boeken kunt kopen, of wat er om bekend staat dat het een soort leescafe is? Ik wil een vriendin voor der verjaardag trakteren op een koffie en een taartje in zo’n cafe, maar kom via google niet verder.

2 likes

Café in Scheltema?

Edit: sorry misschien onduidelijk als je geen Amsterdammer bent. Scheltema is een grote boekhandel op het Rokin, vlak achter de Dam en heeft op de 3e etage een café. Dan zit je dus in de boekwinkel zelf.

4 likes

The American bookcenter, zit een leuk koffietentje in

2 likes

Die optie had ik ook al even overwogen, maar het lijkt me een beetje te groots en daardoor minder gezellig. Wil juist een beetje een kneuterig en knus plekje.

1 like

Om hier even op terug te komen: ik heb een fijne parkeerplaats in de buurt weten te huren voor een oke prijs. Bedankt voor alle tips :smiley:

7 likes

Dit is geen Amsterdamtip. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar als je een keer in Den Haag bent is Bookstor ook leuk.

1 like

@MadameMignon en @Foefjeisthuis

Wanneer hebben jullie hier voor het laatst gegeten? De recensies schrikken me af hahaha

Bijvoorbeeld dit pareltje:
Te erg. Te vies. Te schaamhaar in eten. Te verbrande smaak. Te respectloos naar heilige raspatat. Te zonde.

Te respectloos naar heilige raspatat!!!

1 like

Dit is echt precies wat ik zoek! Bijna gek dat er niet zo’n cafeetje in Amsterdam te vinden is.

@Banananana: Dat ziet er ook goed uit! Ben zelf nog nooit in die winkel geweest en mn vriendin geloof ik ook niet, dus leuk om ook eens heen te gaan.

1 like

Ik denk een half jaar geleden of zo voor het laatst. Ik heb nog nooit schaamhaar in mijn eten gehad :joy: maar ik neem ook nooit raspatat

1 like

Hey guys!! Een aantal vrienden van mij bezoeken amsterdam, kennen jullie leuke pleintjes/straatjes met kroegen/leuke barren ??? :heart: :blue_heart: :purple_heart:

1 like

Hahaha ik heb hier een maand of 2 geleden nog een kaassoufle gehaald en mn ex denk ik een half jaar geleden nog raspatat en dat was gewoon lekker!

2 likes

Beukenplein in oost zit best wel wat!

3 likes

Begin van de Bosboom Toussaintstraat.

1 like

Ik liep van de week langs de Kookboekwinkel op de Haarlemmerdijk (of -straat, not sure) en daar kun je ook koffie drinken en n broodje eten zag ik staan.

3 likes

Ik bem een paar dagen in de omgeving van Gelderlandplein. Heeft iemand tips voor een massagesalon in die buurt?

En wat zijn leuke plekken om alleen te dineren? Liefst ook in zuid.

Voor de massage: Leelawadee Thai Massage.
Wel een mega klein salonnetje als je binnenkomt, maar hele goede masseurs. Zie de recensies.

En qua eten; Salento Latino. Heerlijk Colombiaans eten. Niet mega sjiek qua locatie en interieur, maar wel goed authentiek eten en aardig personeel.

4 likes

Ah dat is dan volledig afhankelijk van welk gebied je zit (bij mij staat alleen gebiedje x op diezelfde site).

1 like

Wat is jullie favoriete plek om op stap te gaan? Beetje voor midden 20, begin 30ers. Ik ben nog nooit uit geweest in Amsterdam

Oke het op stap gaan gaat niet door, geen puf ben te oud. Iemand leuke tips in de buurt van Sloterijk?

1 like

Wat voor tips? Voor overdag of 's avonds? En loopafstand? Fietsafstand?

1 like

Naast het station Sloterdijk zit Bret (rode containers). Wel prima voor een drankje als je in de buurt van het station wilt blijven

2 likes