Het Amsterdamtopic

Mijn vriend wacht al een maand op de levering van zijn ontwikkelde rolletje… :grimacing: Als dat uiteindelijk goed uitpakt misschien nog wel het proberen waard

1 like

Fotorolletjes aanschaffen en ontwikkelen zijn helaas flink wat duurder geworden in de afgelopen jaren. Ik heb een paar maanden geleden bij Key Color filmrolletjes laten ontwikkelen en scannen (niet laten afdrukken). Ook niet goedkoop maar ik was heel tevreden over de service en kwaliteit.

3 likes

Hoeveel heb je daarvoor betaald?

2 likes

Dat zou ik niet meer weten maar op hun website staat dat ze voor C41 kleurnegatief €12,95 rekenen voor ontwikkelen en scannen. Voor zwart/wit film €15,95. Ik ga ervan uit dat je 35mm film wil ontwikkelen, anders betaal je voor kleurnegatief een euro meer (voor 120 film). Wellicht hebben anderen nog tips voor goedkopere opties maar anders zou je deze uit kunnen proberen.

3 likes

Dank je!

4 likes

HEMA doet het niet meer??? Omg ik moet nog 8 rolletjes van de afgelopen drie jaar ontwikkelen, ik haat mn eigen uitstelgedrag

1 like

Ik weet de prijzen even niet heer uit mijn hoofd, maar ben altijd heel tevreden over Nico van der Laan op de Willemsparkweg!

1 like

Goeie tip!

Beetje vergelijkbaar qua prijzen zie ik, maar goed om te weten iig!

1 like

Iemand toevallig een keer bij Masie gegeten?

Niet ik, maar mijn collega die het leuk vindt om nieuwe restaurants uit te proberen, zij vond t erg lekker!

3 likes

Thanks! Ik ga wss morgen, alleen jammer dat ze nog buffet hebben ipv normaal menu. Maar vast lekker, love afghaans eten.

2 likes

Bedoel je ramadan buffet? Ja misschien wegens de drukte dan, vind a la carte ook beter maar niet haalbaar zeker! Laat maar weten wat je ervan vindt🤩

1 like

Hoe is het OV tijdens Koningsdag? Sorry als dit een domme vraag is maar ik ga komende zaterdag naar een feestje en probeer het een beetje te plannen om onnodige paniek te voorkomen. 🫠 Het is in de avond en volgens Maps kunnen we een tram of metro + tram plakken.

1 like

Veel rijdt niet (zeker in de binnenstad niets maar de metro’s volgens mij grotendeels wel, dus hangt er helemaal vanaf waar je precies heen moet. Ik zou de gvb site of gemeente even checken

2 likes

Geen trams door de binnenstad, zeg maar alles binnen de singelgracht, vaak gaan ze tot een punt waar ze kunnen keren. Metro’s gaan wel, maar er zijn een aantal stations gesloten. Zie: GVB

1 like

Waar kun je in Amsterdam de beste ramen eten? Halal zou fijn zijn geen eis als er ook vis/vega is.

1 like

Hartstikke bedankt. Staat niks over halal tho.

Ik heb laatst (pas) Kumo Ramen ontdekt, de vega miso ramen was super lekker. De kip ramen is halal.

De Jaren of Dignita?

2 likes

Mijn vriend gaat morgen naar Novitalia (Italiaanse groothandel) iemand daar nog specifieke tips voor?

1 like