Manitobameel, zak artisjokharten uit de vriezer, fancy citroenjam (fucking duur maar echt lekker door je ontbijt bv.), taralli met chilipeper (van die hartige ronde snackjes).
https://www.instagram.com/menimpossible/ is vegan en schijnt heel lekker te zijn. ik vind fuku ramen ook heel goed en volgens de site kunnen ze ook een vis/vega optie van het tasting menu doen. een andere favoriet is sapporo ramen en die doen ook vega ramen.
Veggilaine komt er nog wel eens, dit zijn een paar tips van haar:
Staalmeesters vond ik laatst heel gezellig
Hebben jullie tips voor lunch in de omgeving van de Dam. Hoeft niet iets hoogstaands te zijn, het is voor mij en mijn kleuter. Hij is blij met friet, maar ik zou wel een lekker broodje willen. Ik kan op Google echt niks vinden waar je een beetje knap kunt zitten, ik vind alleen maar afhaal.
Misschien het restaurant van de bijenkorf? het is wel druk maar je vindt er altijd wel plek en ook wel leuk voor je kind om met de roltrap te gaan, of de 3 graefjes?
Misschien van Kerkwijk, bistro Berlage of Cannibale Royale (wel meer burgers dan broodjes, wel echt heel lekker)? Of Loetje bij het station?
Of eetcafe de brakke grond (van woe geopend) vlakbij kerkwijk, ook een goede optie idd
Vraagje voor een Belgische vriend van mij die met zijn klas op schoolreis gaat naar Amsterdam, en overnacht in Almere. Klopt het dat almere - centrum amsterdam 1,5 uur duurt met OV (bus)? Zijn er snellere opties?
De trein is een snellere optie. Of kan/mag hij alleen met de bus? Ligt er trouwens ook aan vanaf waar in Almere.
De treinverbinding is erg goed, je kan er al met 30 min zijn. Almere heeft ook iets van 6/7 treinstations dus er is altijd wat in de buurt.
@50193905 en @Okapi bedankt voor jullie hulp! Bestaan er groepstickets / groepskorting / meerrittenkaarten voor de trein? Gaat om 13 personen, mijn vriend (leerkracht) zegt dat hij niet aan de NS website uitgeraakt
Wat hierboven al wordt gezegd idd! Maar mochten ze voor een retour gaan dan kan een groepsticket voor buiten de spits misschien wel goedkoper zijn.
Ik ga 31 mei voor het eerst naar Carré daar moet een hotel bij omdat ik aan de andere kant van het land woon. Zijn er aanraders? B&B mag ook. Alles wat ik nu vond kost €300 per nacht, dat zal wel normaal zijn voor Amsterdamse begrippen maar als iemand een tip heeft waar het iets goedkoper kan?
ik vind volkshotel een fijn hotel; ook niet goedkoop maar kan wel goedkoper dan 300 euro
Ik vind volkshotel ook heel fijn @Velours! Een aantal jaar vlakbij gewoond en vaak gegeten/gedronken in hun restaurants, lekker eten en lekkere cocktails. Ben laatst zelf een keer gaan slapen en kreeg een kamer op de 1e verdieping en heel de nacht wakker gelegen door hun club in de kelder. Dus zou bij boeken zeker vragen of je zo hoog mogelijk kan slapen.
Je kunt ook nog even kijken bij het Meininger hotel bij het Amstel station. Makkelijk te bereiken met de metro vanaf Carré. Is een groot, beetje onpersoonlijk hotel, maar goed betaalbaar.
De andere opties, zoals Postiljon en Mercure liggen niet handig aan de metro, dan moet je overstappen. Zijn wel goed betaalbaar en eventueel ook met parkeeropties.
CitizenM locatie Amstel!
Edit: ik zie nu dat dat ook heel duur geworden ja, dus misschien niet helemaal een goede tip
@boonie @Okapi bedankt voor de tips voor het Volkshotel, helaas hadden zij geen vrije kamer meer op de datum die ik nodig heb, maar die ga ik zeker onthouden voor de toekomst.
@TanteBetje bij dit hotel moet je minstens 2 nachten boeken, dus helaas, was qua prijs wel echt fijn geweest anders
@crazyvibes ja CitizenM hadden we zelf ook al gevonden, uiteindelijk toch maar een kamer geboekt daar omdat er veel volgeboekt was bij andere hotels en het wel echt heel erg in de buurt van Carré is. En ik zag op maps dat er een hortus botanicus vlakbij is, ben ik gek op dus dat pakken we erbij. Maar niet te veel over nadenken verder
Ja het is wel echt een fijn hotel vind ik en inderdaad een top locatie! Veel plezier!