Het Amsterdamtopic

Cafe Thuys, is altijd ongedwongen en lekker eten

1 like

Gezellig ja! Romantisch niet per se. Hangt een beetje af van je verwachtingen, het is wel gewoon luidruchtig en veel mensen etc.

2 likes

Heeft iemand meer info over die anti-kraakwoning die was gekraakt op de Rozengracht? Normaal vind ik de krakersbeweging in Amsterdam best wel sympathiek dus ik vroeg me af of er niet meer achter zat dan je kunt zien op Hart van Nederland.
Het gaat dus om een woning die was gekraakt, maar die gewoon bewoond werd dmv anti-kraak. Maar volgens het statement van de krakers was het amper bewoond. Foutje?

Ik weet er niets over maar het zou mij niet verbazen als het schijnbewoond is hoor. Dat die student een bekende van de eigenaar is oid die er helemaal niet daadwerkelijk woont

4 likes

Makes sense. Nog nooit iemand met zó’n Limburgs accent binnen de ring gezien (grapje)

1 like

Ik vond het ook echt een vaag verhaal! Maar heb er geen statement vanuit de krakersbeweging over gezien ofzo.
Las wel dat er gisteren ontruimd is maar de krakers toen al weg waren, en dat alles in principe netjes was nog.

https://www.parool.nl/amsterdam/me-ontruimt-gekraakte-woning-student-kan-huis-weer-in-ze-hebben-het-zelfs-gevierd-met-cake~b7e3c94d/

beetje gegoogled want ik was ook wel nieuwsgierig geraakt en op reddit hebben een aantal mensen dezelfde theorie: https://www.reddit.com/r/nietdespeld/comments/1ibfz7b/gekraakt_pand_rozengracht_stond_helemaal_niet/

familie van de eigenaar en de “bewoner” kennen elkaar in elk geval: Suikerspin tegen al die zuurheid :: SP Heerlen

bewijst verder ook niets maar ik vind het eigenlijk waarschijnlijker dat dit een slinks spel van die pandjesbaas is dan dat die krakers een “foutje” maken of anderzins

1 like

Ja nu je dat zo zegt vind ik dat best aannemelijk. Ook dat filmpje dat die gast opneemt in zijn ouderlijk huis met op de achtergrond een dubbele oven en een wijnkoelkast, en in dat huis van hem staan een kaal bed, bank met dekbed erop en een lamp :+1: en daar zouden ze met z’n 2en wonen?

Edit: in de vijf panden waar mijn vriend antikraak heeft gewoond heb ik bij niemand van zijn huisgenoten ooit zo’n spaarzame inrichting gezien, en daarnaast had niemand een ziggo abbo (dat is pauls bewijs dat hij er woont) want dat is te veel gedoe met tijdelijke huur :joy:

3 likes

Waar kan je foto’s van dat huis op de rozengracht zien?

1 like

AT5 had een video waarin je wat van binnen zag ook!

2 likes

Ik hoop dat die krakers kunnen bewijzen dat hij daar helemaal niet woont en dat hij/zn familie worden vervolgd voor fraude ofzo haha

edit: ik wil er wel nog even extra over zeggen dat dit dus allemaal op basis van onderbuikgevoel is en dat ik de hele tendens van dingen op basis van onderbuikgevoel roepen eigenlijk een nogal kwalijke zaak vind :sweat_smile: het kan natuurlijk goed dat die van mortel dit leegstaande pand toevallig of niet toevallig aan een bevriende student die een woning “nodig” had verhuurt via een antikraakovereenkomst en dat die jongen daar wel echt woont, ik heb geen idee. ik stoor mij wat dat betreft vooral aan het sentimentele (eenzijdige) verhaal in de media (oohhh de krakers komen nu ook al voor onze huizen waar we gewoon in wonen dit moet stoppen!! - terwijl ik mij dus wel afvraag of dit het hele verhaal is)

3 likes

Ja. Ik vond dit ook vervelend. Natuurlijk komt dit weer ‘groots’ in het nieuws en die krakers die soep maken voor de hele buurt nooit

3 likes

Weet iemand een goede vintage winkel voor Burberry jassen in Amsterdam? Ben in Leiden bij Hartendief geweest maar daar helaas niet geslaagd.

1 like

Volgens mij heeft Penny lane ze ook (soms?)

2 likes

Rumors

2 likes

Op de noordermarkt

2 likes

Volgens mij is AT5 daar juist best goed in. Ze gingen zelfs nog een keer langs bij die man. Op bezoek bij de krakers in de Krom Boomssloot met Meneer Soep: "De pan van Troje" - AT5

4 likes

@vitaminwater @zwaardvis bedankt voor jullie snelle reacties!

2 likes

Waarom vond je bij hartendief trouwens niets? Ben benieuwd omdat ik van plan was woensdag even langs te gaan in m’n zoektocht naar een mooie car coat (moet woensdag toevallig in Leiden zijn, ik hou er wel rekening mee dat er dan al veel weg is).

Ik ben op zoek naar een groene car coat. Groen hadden ze sowieso niet veel en de groene die er waren vond ik gewoon in niet zo’n mooie staat. Ik snap dat het vintage is maar ik vond dat er gewoon teveel vlekken (na stomerijbeurt) en oneffenheden op zaten. Ze wilde nog wel iets van de prijs doen maar ik vond het niet waard. Ze hadden wel veel beige (weet niet precies welk model want daar heb ik niet naar gekeken) en nog wat donkerblauwe trenchcoats.

1 like