Het Amsterdamtopic

Oh ook wel een goede optie! Ik had inderdaad ook al wel een ander hotel gevonden wat nog wat goedkoper was met een goede busverbinding naar Schiphol. Maar ik zou het allerliefste wel gewoon een maandje in Amsterdam willen zitten ook ivm. thuisstudie ‘s avonds enzo. Ik woon in Rotterdam, dus qua reistijd goed te doen hoor maar voor m’n rust wel iets fijner om in de buurt van Schiphol te zitten. Ik zag dat er in die FB-groepen best veel wordt aangeboden maar veel last minute, dus ik hoop dat daar nog iets chills voorbij komt :crossed_fingers:t2:

Ik krijg wel reiskostenvergoeding trouwens! Maar weet niet of KLC daarin anders is dan KLM.

2 likes

Er zijn ook best wel wat mensen die soms een tijdje weggaan en in ruil voor het verzorgen van Kat of ander huisdier je dan in hun huis mag verblijven. Dus misschien vind je zo nog wat. Ik zoek zelf ook regelmatig iemand die op mijn huisdier en huis wilt passen voor een kortere of langere tijd. Helaas precies in de periode die jij nu noemt even niet.

1 like

Oh wel reisvergoeding, dat scheelt al! Hopelijk doet KLM dat dan ook. :sweat_smile: Ik woon in Groningen, dus ik moet nog even zien hoe ik dat ga doen. Aan de ene kant denk ik 2 uren verplicht in de trein, mooi de tijd om te leren, maar of het echt realistisch is weet ik niet. Denk dat af en toe overnachten voor de rust ook wel fijn is. Ik zal er t.z.t. me er ook eens in verdiepen (over een jaar ofzo :joy:).

2 likes

Misschien al wel vaker gevraagd, maar waar eet ik nou de lekkerste verjaardagstaart (en zit je nog een beetje leuk ook)?

Chez Rosie! Je kan er ook binnen zitten.

1 like

Iemand die toevallig snel weet waar we zo het beste kunnen parkeren? We gaan zo met twee kids naar Nemo, en dacht aan Arena P+R, maar die blijkt gesloten? Olympisch stadion is misschien een optie, maar voor ons een uur rijden + dan nog bijna een uur OV vind ik erg lang. Is er een betere optie?

Misschien is dit een optie? Als er nog plek is

3 likes

Misschien p+r noord en dan met de noord zuidlijn naar centraal?

Of p+r zeeburg! En dan tram 26

4 likes

Zeeburg P+R? Met tram 26 ben je zo op centraal station en vanaf daar is Nemo een klein stukje lopen.

1 like

Dank allen! Uiteindelijk voor deze kunnen reserveren. We zijn er bijna, hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en zijn we snel bij Nemo!

Edit: ging perfect! We zaten met twee gezinnen in één auto dus door de kosten te delen was dat ook prima te doen.

4 likes

Amsterdammers, waar zouden jullie heel blij van worden als je er een avond mag dineren als cadeau? Zoek een beetje fancy restaurant voor een stel in Amsterdam, maar heb geen idee. Niet zeggen Vuurtoreneiland, dat heb ik al ooit cadeau gegeven. En ook niet De Kas, haha.

1 like

Okura, en dan in het Japanse gedeelte.

1 like

Rijks
Rijsel
Mos
Choux
Watergang
Wolf atelier
Nazka
Scheepskameel

4 likes

Ja Choux! Of Cafe Modern

2 likes

Choux en Nazka vond ik erg goed! Mocht je meer budget hebben vind ik MOS ook een hele vette aanrader. Wijmpje Beukers vond ik goed, maar het is wel een aantal jaar geleden dat ik daar ben geweest. Kaagman en Kortekaas schijnt ook heel leuk te zijn. Net als R21, Roux

Ik vond de Gouden Reael ook erg tof, lekker eten en sfeervol ingericht. Ze zijn nu onder (volgens mij) dezelfde chef door met een nieuwe naam; Tannay.

Op mijn wensenlijstje staan Showw, Troef en Wils. Meer low-key wil ik graag naar Madre, Coba, Bacalar en Barracuda.

2 likes

Roux, Choux, MOS, Wils, 4850, Trees, Troef vond ik allemaal heel lekker en goed.

1 like

Ciel Bleu, Ron Gastrobar, Lars Amsterdam, Wils, Rijks.

1 like

Ik vond Capetown Social Club echt een hele grote verrassing!

1 like

212 by far mijn beste ervaring ooit in Amsterdam, BAK en Choux vind ik ook altijd fantastisch. Flore is ook bijzonder, maar is momenteel gesloten.

1 like

Coulisse

1 like