Hebben jullie tips voor een goede juwelier/goudsmid die een sieraad aan kan passen?
Best of Both op het Rokin! Ik heb daar mijn verlovingsring laten vermaken. Hele lieve, gastvrije mensen.
Lyppens.
Inderdaad deze of Eenvoud
Ging vroeger altijd naar lyppens, alles wat ik heb is van hun denk ik. Maar ben er een paar jaar geleden voor het laatst geweest want toen had ik zo’n nare ervaring. Wilde wat dingen van mijn overleden oma laten taxeren en eventueel omsmelten. Maar bij binnenkomst leek het al een soort fabriek geworden met super veel mensen. En kreeg een man te spreken die alleen maar heel snel mijn sieraden wilde kopen, hij kon me alleen helpen als ik het nu voor x bedrag zou verkopen aan hem. Echt een kut vent die niet luisterde, niet wilde doen wat ik vroeg en alleen maar eurotekens in zn ogen had. Ga er echt nooit meer heen en raad iedereen het zeer af om erheen te gaan.
Eens, haalden daar ook een trouwring vandaan. Dachten heel goed mee met wat voor ons zelf belangrijk was.
Bohemian Rose Brows: marcella is the best! Ze komt van ms highbrow en is voor zichzelf begonnen toen zij stopten.
Wenkbrauwen zijn altijd super bij haar en winpers verven doet ze ook (lamineren enzo weet ik niet).
Ik heb vorig jaar een ring kleiner laten maken en naast dat het 50 euro kostte, is hij ook nog te klein gemaakt . Was erg veel gedoe en vond het ook geen prettige ervaring. Zou er zelf ook niet meer naartoe gaan. Je kan alleen op afspraak naar binnen, kom je er binnen en staan er idd echt 10 mensen in die zaak niks te doen. Horloge glas wilden ze fixen, voor 250€. Andere zaak heeft hem gemaakt voor 14€
. Nja ik vind het dus echt geen aanrader voor reparaties of aanpassingen.
Ik vind 50 euro echt een koopje voor het kleiner maken van een ring, maar kun je niet gewoon makkelijk aantonen aan de huidige ringmaat dat het te klein gemaakt is? Neem aan dat ze het dan gratis voor je fixen.
Mio sieraden op de haarlemmerstraat.
Ben uiteindelijk bij Lyppens geweest vanochtend. Had toen nog niet gezien dat er meerdere negatieve reacties over waren geweest. Het kwam op mij prima over, alleen was het inderdaad wel wat duurder dan ik had verwacht (ook 50 euro). Ik had zelf verwacht 25-30 euro kwijt te zijn maar dat is niet echt ergens op gebaseerd. Het duurt ook 2 weken terwijl het alleen om het inkorten van een ketting met kleine schakeltjes gaat dus vond dat wel vrij prijzig en lang duren. Maar ja zat inmiddels binnen met een kop koffie en wist ook niet goed of het elders goedkoper en sneller zou kunnen dus ben er toch maar voor gegaan.
ook tevreden met lyppens, heb mn verlovingsring van daar en laten verkleinen
Ik wilde juist zeggen dat ik het duur vond. Ik ga altijd naar juweliers in Brabant en daar is het tot nu toe altijd gratis omdat ze het goud houden. (Duur vergeleken met de zaken die ik ken dus, misschien is het helemaal niet duur voor het werk dat het kost.)
Oh ik was laatst ergens 175 kwijt
Heeft iemand nog tips om te lunchen in de buurt van Artis? Ik kom eigenlijk nooit echt in die buurt van Amsterdam.
Neeee tourist trap, vreselijk echt
Ik hou van cafe koosje, gewoon simpel bruin café met (kaas)kroket op brood restaurant de plantage is ook prima
Ik vond box sociaal best lekker maar wel alleen maar toeristen ja
Ik zou een stukje lopen (10 minuten) naar Dignita Hoftuin.
En De Plantage kan ook natuurlijk!