Het Amsterdamtopic

De Plantage! Zit in/naast Artis.

Zijn er mensen die in noord wonen of hebben gewoond (en dan specifiek Elzenhagen / Noorderkwartier)
Is die buurt aan te raden (gezellig?)
En is er veel overlast van de nomaden die op het Groene Veld wonen?

Wat bedoel je met die laatste vraag
?
Ik ruik een ondertoontje, als ik het zeggen mag.

Ze wonen daar compleet geoorloofd met volledige toezegging en steun van de gemeente en de buurt, totdat zij plaats moeten maken voor een Vattenfall fabriek in 2027.

Zou mij zorgen maken om die fabriek, niet om de huidige vredelievende bewoners van het groene veld.

11 likes

Ik weet dat ze er geoorloofd wonen maar ik kwam dit tegen:

https://www.parool.nl/amsterdam/spanningen-in-wijk-elzenhagen-om-overlast-stadsnomaden-we-voelen-ons-totaal-besodemieterd~b48f57deb/
&

Is natuurlijk de persoonlijke perceptie van de bewoners, maar er is dus wel overlast. Vandaar mijn vraag dus of er mensen zijn die dit hebben ervaren.

Van de mogelijke komst van de fabriek weet ik.

Weet iemand een plek waar ze vegan oranje tompoucen verkopen? Los van margo’s

1 like

Wat een NIMBY verhaal dit

Ga eens kijken op het Groene Veld zou ik zeggen, het is echt een super leuk en mooi initiatief.

2 likes

We zijn er gaan kijken en hebben ook met mensen uit de buurt gesproken. Sommige vinden het inderdaad een goed initiatief en anderen hebben er toch wel veel overlast van (dat waren vooral de mensen met kleine kinderen).

Uiteindelijk dus heel persoonlijk hoe dat wordt ervaren.

2 likes

ik snap soms echt niet dat mensen in de stad willen wonen maar dan graag zonder krakers, feestgangers, rafelranden en muziek. Er zijn letterlijk honderden andere plekken om te wonen waar er heerlijke rust en stilte is, en duizenden brandschone speeltuinen voor de kids. Almere is echt hartstikke dichtbij en nog goedkoper ook!

maar dat zal wel aan mij liggen :stuck_out_tongue:

goed dat je bent gaan kijken iig!

12 likes

Ik snap dat wel. Je kan de stad toch ook leuk vinden door de restaurants, musea, theaters, markten en bioscopen enzo? Tuurlijk is het prima als er af en toe een feestje is met muziek, maar ik denk dat er maar weinig mensen hun schouders ophalen als er structureel geluidsoverlast is (‘s nachtjes). Moet gewoon naar m’n werk de volgende ochtend.

4 likes

https://www.happycow.net/reviews/banketbakkerij-arnold-cornelis-amsterdam-264056/920069#reviews

Ik lees dat Arnold Cornelis vegan tompoucen verkoopt en ik dacht zelf ook aan Willem-Pie maar die hebben geen tompoucen volgens hun insta- account

1 like

Ga dan in een buitenwijk of een dorp in de buurt wonen? Dan heb je de lusten maar niet de “lasten”

Ik woon niet in Amsterdam maar wel middenin een grote stad (groter dan A’dam), en ik word bijna elke nacht wel een keer wakker van dronken mensen die een van de kroegen in mijn straat uit komen rollen, maar ik ga niet bij die kroegen klagen (en ik ga ook gewoon naarmijn werk de volgende ochtend). Als ik daar niet tegen zou kunnen had ik hier niet moeten gaan wonen, ik heb (bewust) de keuze gemaakt om hier te komen wonen, dus dan is het aan mij om daarmee te dealen, niet aan de omgeving om zich aan mij aan te passen.

2 likes

Op zichhh is de plek waar het hier over gaat niet bepaald centrum amsterdam.

Verder vind ik gezeik al snel gezeik, maar met een schuin oog kijkend naar dat filmpje klonk die buurtbewoner best sympathiek in de zin dat de focus ligt op elkaar beter begrijpen en daar sĂĄmen leven, en die spokesperson van die groep net zo goed

4 likes

Oh ja, er zijn vast genoeg buitenwijken waar je ook geluidsoverlast kunt hebben. Dus idd goed dat de OP zelf is gaan kijken om te zien of het voor haar past of niet.
Het ging mij ook niet om die specifieke plek, ik reageerde puur op het “Je kan de stad toch ook leuk vinden door de restaurants, musea, theaters, markten en bioscopen enzo?” gedeelte uit de post, daar sloeg ik op aan omdat ik helaas te veel ervaring heb met zeikende mensen (vaak rijke yuppen) die kroegen e.d. laten sluiten vanwege geluidsoverlast, terwijl ze er zelf boven/naast zijn gaan wonen. Dat soort mensen mag van mij echt eeuwige jeuk op lastige plekken krijgen en elke ochtend vanuit hun bed op een legoblokje stappen :angry:

4 likes

Haha helemaal mee eens

1 like

Top thanks!! Ik heb ze gebeld en ze hebben ze ook in het oranje, mocht iemand anders ook met deze zoektocht bezig zijn :smiling_face_with_tear:

1 like

In dit geval was de overlast dan ook poep en glas in voortuinen van feestgangers die niet op het groene veld wonen. Ik snap wel dat dat te ver gaat

2 likes

Ja fucking kut als mensen de stad alleen willen voor de koffietentjes, musea en restaurants maar de stad niet willen delen met mensen die niet in hun perfecte plaatje passen. Er is al zo weinig van over. Zou echt willen dat die mensen allemaal in Haarlem of Weesp gingen wonen. (En dat bedoel ik echt niet stom, ik denk dat die mensen dat stiekem heel leuk zouden vinden.) De stad hoort gewoon een inclusieve plek te zijn en daar horen de stadsnomaden ook bij.

Ik kan me hier zo druk over maken terwijl ik niet eens meer in Amsterdam woon. Maar wat nu in Amsterdam gebeurt, gebeurt iets langzamer ook in andere steden.

8 likes

Ik ging vroeger altijd naar rob peetoom voor een knipbeurt, maar vond die te duur worden. Ben inmiddels al een jaar niet geweest, dus heb net een afspraak gemaakt bij cosmo. Maar vind kappers altijd zo spannend, zeker als het een nieuwe is đŸ« 

1 like

Ik ga al heel lang naar cosmo en ik word er altijd goed geknipt, dus misschien stelt dat je gerust! Ik vind het alleen wel echt te duur worden voor wat het is. De laatste keer was ik 80 euro kwijt voor alleen wassen, knippen en droogföhnen, maar ze doen het wel altijd gewoon goed.

1 like

Ahh dat is fijn om te horen haha! Ja inderdaad 82 euro zag ik, maar bij RP zou ik nu 110 kwijt zijn bij mijn kapper dus ik win al 30 euro. Ooit hoop ik een goedkope parel te vinden, maar mijn haar is al zo vaak verneukt dat ik dit eens in het half jaar wel prima vind om kwijt te zijn voor een goed kapsel.

1 like