Het Amsterdamtopic

Ik lees net dat het nog niet is uitverkocht :crossed_fingers:t5:.

3 likes

Noujaaaa ik sta er al vanaf 10 uur in wtf

5 likes

Ben er net doorheen en staat is uitverkocht.

1 like

Ja dat worden natuurlijk enorme rijen. Ook benieuwd hoe ze dat willen doen met die ochtendtickets, lijkt me een flink gedoe om iedereen weg te krijgen

2 likes

Ah shoot :smiling_face_with_tear:. De enige mogelijkheid zou misschien nog kunnen zijn om het te proberen via een andere browser. Volgens mij zijn er alleen nog ochtend tickets beschikbaar 🫠.

Update: never mind.

1 like

Is mij ook niet gelukt, echt jammer

Nou dat wordt allemaal even de ring op sneaken :’)

1 like

Ik moet dat weekend helaas werken en denk dat het uitrijden voor (spoed)beoordelingen op verschillende locaties in Amsterdam dus echt totaal kut gaat worden qua bereikbaarheid/file :smiling_face_with_tear: Zie er nu al tegenop

3 likes

Ja ik dacht al haha komt vast wel goed

Ik snap voor het eerst niet dat Amsterdammers geen voorrang kregen. Mensen die ik ken uit Rotterdam hebben kaartjes. Normaal altijd zeiken op Amsterdam… wat moet je daar dan?

18 likes

Helemaal mee eens.

Wat ikzelf niet helemaal snap is waarom Jan Smit het Muziekfeest presenteert. Waarom geen Amsterdams presenteer talent.

1 like

Dit wordt toch een drama op de dag zelf. Heel veel mensen hebben nu een kaart voor de ochtend genomen, om de middag en de avond mee te maken. De pakweg 50.000 mensen die 's ochtends komen gaan grotendeels niet meer weg. Plus dat mensen nu al aangeven de ring op te willen sneaken.

Ook een grote vraag: hoe gaan ze 280.000 tickets controleren? De meest grote festivals hebben dit in vier dagen.

Ik zie dit niet goedkomen.

4 likes

Het ochtendprogramma duurt tot 14:00, het middagprogramma begint om 15:00. Mijn theorie is dat de ring dus eerst leeg geveegd wordt.

5 likes

Ja ik denk in theorie dat het zo bedoeld is, maar circa 100.000 mensen de ring afvegen lijkt mij onbegonnen werk. Dan krijg je enorme opstoppingen qua verkeer/vervoer. Dat is gewoon 1,5 keer Lowlands van de ring afvegen, dat gaat nooit lukken in 1 uur.

AvroTros dekt zich ook al in voor wat betreft het Muziekfeest, in hun FAQ staat nu: De exacte locatie waar de Muziekfeest-tent zal staan, wordt nog bekendgemaakt. In verband met de veiligheid wordt de toegang afgesloten als het te druk is.

2 likes

In een uur? Dat zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd

1 like

Maar er zijn toch meerdere in- en uitgangen? Als ik het goed begreep van mensen die een kaartje bemachtigd hebben. Die moesten namelijk een ingang kiezen.

En al deze bezoekers zijn veel fitter dan de lowlanders en dan ook nog eens zonder tentspullen :stuck_out_tongue:

Oke een uur is wel kort en deze aantallen groot, maar ik zie het vaker op festivals echt heel rap gaan, en dat is dan met wappie mensen

3 likes

Klopt. Je komt op een S-ingang/uitgang erop. Maar dan moet je alsnog ongelooflijk veel man hebben om iedereen er vrijwillig af te krijgen.

We laten ons verrassen, ik ben benieuwd!

Ik ook hoor! Vooral hoe het gaat zijn met al die mensen die erbij willen maar geen kaartje hebben… hoop er zelf ook nog een te kunnen scoren. Woon er nota bene naast. Zou leuk zijn een keer de leukheid van de ring mee te maken!

2 likes

Ik heb geen idee hoe ze dit gaan doen hè, heb nu zoveel mensen gehoord die de ring willen ‘bestormen’. We gaan het meemaken. Hoop stiekem dat ze de postcodes checken, vóór het uitgeven van de tickets en mensen van buiten Amsterdam cancelen. Ben in ieder geval blij dat ik een kaartje heb voor de afslag bij mijn huis en er lopend naartoe kan.

4 likes

Ik stond dus in de wachtrij en kwam erdoorheen, maar toen ging er iets mis en kwam ik weer opnieuw in de wachtrij terecht. Nu heb ik niks, maar anders ga ik alleen naar Oost. Daar kan ik ook lopend heen