Het Amsterdamtopic

Ik begrijp ook niet dat een heleboel metro haltes/stations niet worden gebruikt. Er stoppen ook geen treinen op Lelylaan, maar dan zet je toch ook heel veel druk op de stations en het ov op andere plekken? Terwijl je vanaf Lelylaan zo soepel richting de 106 ingang kan laten lopen.

3 likes

(mee eens dat de distributie van de kaartjes niet ideaal is, maar)

dit is toch ook een belachelijke suggestie :joy: je zou maar lang in amsterdam hebben gewoond, het niet meer kunnen veroorloven om daar te wonen, verhuizen, en nu niet meer naar zo’n feest kunnen omdat je niet de juiste postcode hebt

6 likes

Ja ik weet alleen ook niet wat dan wel de oplossing is als je het ook niet op huidig adres kan doen? Dat is in mijn optiek wel een beetje het best haalbare ofzo… gewoon de verkooplink per post naar iedereen opsturen hahaha

Ik voel me nu wel schuldig dat ik ook een ticket heb voor m’n vriend die niet in Amsterdam woont. Naja als er nog een overtuigende Amsterdammer zonder ticket zich bij me meldt voor die tijd heeft m’n vriend pech haha

Volgens mij doen ze dat vaak met die kleinere stations als er evenementen zijn, omdat crowd control daar lastig is? Ik heb heel lang vlakbij station Science Park gewoond, dat werd met Koningsdag als er festivals bij de Meer waren ook altijd afgesloten, omdat zo’n station snel gevaarlijk wordt met zoveel mensen.

Natuurlijk begrijp ik dat het niet mogelijk is en ook niet gaat gebeuren. De vraag was volgens mij drie keer zo groot als het aanbod. Wat mij betreft mag je dan wel even bij jezelf nagaan wat je binding met deze stad is, als je hier niet daadwerkelijk woont, voordat je kaartjes bestelt.

*ik vind dat er een verschil zit tussen bijvoorbeeld de huldiging van Ajax en een feest ter ere van 750 jaar Amsterdam.

Tja de bewoners met een lager inkomen worden al jaren de stad uit gedrukt door alle import, ik vind dit niet fair. Die export heeft meer binding met de stad dan mensen die hier even een paar jaar interessant gaan doen en daarna in Almere settelen.

10 likes

Dit! Had dan kaartjes gereserveerd voor mensen met minima en lage inkomens, denk ik dan.

2 likes

Ik sloeg aan op het ‘je moet af je afvragen wat je binding is met de stad als je hier niet daadwerkelijk woont’. Veel Amsterdamse minima wonen niet in Amsterdam. Dat is mijn punt, niet dat je kaarten moet reserveren voor minima.

1 like

Ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde, is dat mensen prima zelf kunnen bepalen of zij wel of geen binding met een stad hebben, mits je hen hier vooraf op wijst. Dat staat los van de vraag of ze er daadwerkelijk wonen.

1 like

Iemand enig idee wtf er in de baarsjes gebeurt nu? Allemaal vuurwerk en uitgefikte auto’s?

Ja ik liep ook al tegen een afgefikte auto aan vanmorgen op weg naar de supermarkt.

Ik was laatst eten halen bij Toko Kok Kita op de Amstelveense weg, vet lekker en betaalbaar. 10.50 eu voor een mega bak.

Wat zijn jullie favoriete toko’s/goedkopere afhaal plekken waar je gewoon een box kan samenstellen? Ik woon in centrum oost dus Amstelveense weg is te ver weg.

1 like

Toko bersama op de eerste van swinden

2 likes

Proper Indofood op de Vijzelgracht, super lekker, misschien wel wat duurder dan andere plekken. Maarrrr heb veel toko’s geprobeerd en vind deze het lekkerst. Of ja dit is niet echt een toko, alleen een afhaal.

5 likes

Ik zoek een visboer (idealiter beetje westkant van de stad) waar je de beste verse vis voor sashimi kunt vinden. Iemand een idee?

1 like

Volendammers vishandel op het Hugo de Grootplein? Ik weet niet of zij de beste zijn, maar uit mijn eigen ervaring is het een goede visboer.

2 likes

ik heb fomo voor het ringfestival. als iemand kaartjes over heeft, laat me weten! wil er ook wel wat voor geven

Ik heb er denk ik wel eentje over!

1 like

Ik heb ook een beetje fomo maar het wordt 30 graden dus ik ga zwemmen, dat verzacht het wel

4 likes

Ik zoek tips voor een lunchplek in Amsterdam vega(n)friendly, extra leuk als er een fijne buiten is. Ik kom niet verder dan dignita hoftuin, wat Ok is qua menu maar beetje te veel kinders en drukte

1 like